Start sezonu motocyklowego, a kierowcy aut
REKLAMA
REKLAMA
Dwa kółka kontra cztery kółka
W powszechnej opinii stosunki między kierowcami a motocyklistami nie układają się najlepiej. Jedni zarzucają drugim przekraczanie dozwolonej prędkości oraz lekkomyślność i brak ostrożności. Stereotypowy kierowca nie patrzy w lusterka a motocyklista pędzi jak szalony. Jak się jednak okazuje sprawa nie przedstawia się aż tak źle. – Jakiś czas temu przeprowadziliśmy badania dotyczące wzajemnych relacji między kierowcami a motocyklistami. Były one sporym zaskoczeniem – przyznaje Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl – Aż dwie trzecie ankietowanych stwierdziło, że motocykliści nie stanowią na drogach większego zagrożenia od kierowców samochodów – tłumaczy Florkowska. Z drugiej strony, trzeba zwrócić uwagę na fakt, że 70 procent respondentów uważało, że motocykliści jeżdżą z nadmierną prędkością i wpychają się pomiędzy inny pojazdy na jezdni. Co stwarza zatem większe zagrożenie na drogach? Dwa czy cztery kółka?
REKLAMA
Zobacz też: Hyosung dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2
Zabójcze lato
Z danych zgromadzonych przez Policję w raporcie „Wypadki drogowe w Polsce 2011” wynika, że w tamtym roku motocykliści uczestniczyli w 2 359 wypadkach w których zginęły w sumie 292 osoby. Motocykliści spowodowali natomiast 1 160 wypadków a zginęły w nich 183 osoby. Co zwraca szczególną uwagę? Na pewno fakt, że większość wypadków spowodowanych przez amatorów dwóch kółek ma miejsce w konkretnych dniach oraz miesiącach – w weekendy między majem a wrześniem. Jest to zrozumiałe ponieważ przypada wtedy środek letniego sezonu w którym aura zachęca do motocyklowych wypadów. Jakie są najczęstsze przyczyny wypadków z winy motocyklistów. Królują tu trzy zasadnicze czynniki: niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (650 wypadków) nieprawidłowe wyprzedzanie (184 wypadki) niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami (96 wypadków).
Zobacz też: Grzechy kierowców wobec motocyklistów
Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik umieszczonych w pojazdach
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.