REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Żarówki świecące niebieskim światłem

Żarówka świecąca na niebiesko
Żarówka świecąca na niebiesko
Philips

REKLAMA

REKLAMA

Żarówek świecących na niebiesko (jak reflektory ksenonowe) można legalnie używać, o ile mają homologację E1. Jaka żarówka świecąca na niebiesko jest dobra?

Koszt przystosowania samochodu z tradycyjnym oświetleniem halogenowym do jazdy z lampami ksenonowymi może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Składają się na to ceny mechanizmu samopoziomującego światła, systemu wysokociśnieniowych spryskiwaczy czy przetwornic potrzebnych do wytworzenia wysokiego napięcia, niezbędnego do działania lamp wyładowczych.

REKLAMA

Zobacz też: Jak używać świateł samochodowych? Ekspert ITS radzi

Żarówki z niebieskim światłem - ważna jest homologacja

Dla kierowców, którzy chcą cieszyć się stylistyką samochodu jeszcze do niedawna zarezerwowaną tylko dla aut luksusowych Philips zaprojektował żarówkę BlueVision Ultra. Jest to tradycyjna żarówka halogenowa, która dzięki zastosowaniu technologii Gradient Coating daje efekt niebieskawego światła w reflektorze, imitując lampę ksenonową. Co ważne żarówka Philips BlueVision Ultra posiada homologację E1. Przy ewentualnych kontrolach drogowych nie ma więc ryzyka utraty dowodu rejestracyjnego, tak jak w przypadku podróbek bez homologacji. 

Zobacz też: Reflektory ksenonowe, czy warto dopłacać?

Żarówki z niebieskim światłem - blokada UV

REKLAMA

Standardowe żarówki halogenowe podczas pracy emitują promienie ultrafioletowe. Ma to szczególnie negatywny wpływ na reflektory. Na skutek działania UV zaczynają one żółknąć i matowieć. Wiele z dostępnych na rynku żarówek nie posiada odpowiednich zabezpieczeń przed promieniami UV, co przyczynia się do szybszego zużycia klosza lamp. Są jednak też takie, które są wyposażone w specjalny filtr blokujący promieniowanie. - Wszystkie żarówki Philips wykorzystują technologię blokowania promieniowania ultrafioletowego. Co ważne, technologia blokowania UV stosowana przez Philips nie ma wpływu na jakość światła emitowanego przez żarówkę - mówi Tarek Hamed, ekspert ds. oświetlenia samochodowego Philips.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkową zaletą żarówki BlueVision Ultra jest materiał z jakiego jest wykonana, czyli szkło kwarcowe. Jest ono bardzo wytrzymałe na zmiany temperatury powierzchniowej, występujące na przykład w momencie zetknięcia wody z rozgrzanym reflektorem. Dzięki zastosowaniu tej technologii nie ma obawy w takim przypadku, że żarówka eksploduje.

Żarówka BlueVision Ultra nie tylko poprawia wygląd samochodu, ale również daje o 30% więcej światła, przez co bardzo dobrze oświetla drogę i zapewnia kierowcy więcej czasu na reakcję w przypadku zagrożenia.

Zobacz też: Co się dzieje ze zużytą baterią hybrydowego Priusa?

Źródło: Materiały prasowe Philips

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA