REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak ustawić światła przeciwmgielne przednie? Krok po kroku

Jakubowski Ryszard
Ustawienie reflektorów głównych lepiej powierzyć fachowcom fot. Mercedes
Ustawienie reflektorów głównych lepiej powierzyć fachowcom fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Każdy bez wyjątku reflektor, nawet wyprodukowany przez najbardziej renomowaną firmę, traci ogromną większość swoich walorów, gdy jest wadliwie ustawiony.

Ustawienie reflektorów głównych, wbudowanych w karoserię, lepiej powierzyć fachowcom, ponieważ nie jest ono proste, a na dodatek wymaga specjalistycznego oprzyrządowania. Można za to ustawić samodzielne reflektory dodatkowe. Szczególnie ważne jest prawidłowe ustawienie reflektorów przeciwmgielnych.

REKLAMA

Zobacz też: Jak samodzielnie przeprowadzić wiosenny przegląd oświetlenia? Poradnik.

Ustawienie wszystkich reflektorów należy sprawdzać i ewentualnie korygować, co najmniej raz na pół roku lub po przejechaniu 20 000 km.

Zobacz również: Jaki płyn chłodniczy wybrać do wymiany?

Do wykonania tej prostej czynności będzie konieczny biały ekran (może być jasna ściana budynku lub mur ogrodzeniowy), z co najmniej 15 metrami wolnej przestrzeni przed nim, o poziomej nawierzchni. Oczywiście proces ten można wykonać dopiero po zmroku, najlepiej w miejscu nieoświetlonym. Pierwszą czynnością jest zmierzenie wysokości środków reflektorów przeciwmgielnych nad powierzchnią drogi. Należy następnie zaznaczyć tę wysokość na ekranie i odmierzyć od niej 8 cm ku dołowi. Teraz trzeba na tej wysokości na całej szerokości ekranu wyznaczyć poziomą linię, np. przez naklejenie wąskiego paska czarnej taśmy samoprzylepnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy należy martwić się zaparowanymi reflektorami? Porada

Po wykonaniu tych czynności należy ustawić samochód tak, aby szkła jego reflektorów przeciwmgielnych znalazły się w odległości dokładnie 10 metrów od ekranu, a jego oś podłużna była prostopadłą do ekranu. Można to sprawdzić, mierząc odległość od ekranu np. do środka piast przednich kół. Musi być ona jednakowa z dokładnością do 1 centymetra. Dokładnie na przedłużeniu tej osi zaznaczamy na ekranie linię pionową o długości około 50 cm. Tak, aby z poprzednią linią utworzyła krzyż.

Zobacz również: Jak wymienić chłodnicę?

REKLAMA

Gdy samochód jest poprawnie ustawiony, włączamy same reflektory przeciwmgielne. Zasłaniając jeden z nich ustawiamy drugi tak, aby plama świetlna oświetlała ekran symetrycznie po obu stronach wyznaczonej wcześniej linii poziomej i symetrycznie po obu stronach linii pionowej. Po ustawieniu jednego reflektora zasłaniamy go i ustawiamy analogicznie drugi reflektor.

Gdy dodatkowe reflektory przeciwmgielne znajdują się bardzo nisko nad jezdnią i na ekranie nie jest możliwe zaobserwowanie symetrycznego położenia plamy świetlnej po obu stronach linii poziomej, należy reflektory ustawić tak, aby punkt, w którym zaczyna się strefa dobrze oświetlonej nawierzchni drogi znajdował się mniej więcej 5 metrów przed samochodem. Należy pamiętać o zachowaniu symetrii względem linii pionowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA