Peugeot 205: wymiana filtru powietrza i paliwa w silniku benzynowym
REKLAMA
REKLAMA
Filtr paliwa i powietrza zalecamy wymieniać co rok. Można zastosować pewne odstępstwo od tej reguły, jeśli chodzi o wkładkę paliwa. Tutaj można sobie pozwolić na wymianę co 2 lata. Koszt zakupu filtrów to wydatek od około 70 zł w górę (za dwa). Wszystko zależy od tego jakiego producenta wybierzemy. Całą operację zaczynamy od wymiany filtra paliwa, a w drugiej kolejności powietrza.
REKLAMA
Zobacz też: Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów
Wytyczne producenta (filtr paliwa) odnośnie poszczególnych wersji silnikowych są następujące: w silnikach gaźnikowych wymiana co 40 000 km oraz w silnikach z wtryskiem benzyny co 80 000 km. Będą nam potrzebne następujące rzeczy:
- Zacisk do zamykania przewodów paliwowych
- Filtr paliwa
- Czyste szmatki
W silnikach benzynowych filtr paliwa znajduje się maską po prawej stronie, patrząc od przodu auta. Musimy zachować szczególną ostrożność i wykonywać tą pracę z dala od źródła ognia. W innym przypadku może dojść do niebezpiecznego pożaru. Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia wspornika filtra i wyjmujemy go z podłączonymi przewodami paliwowymi. Potem przy pomocy zacisków blokujemy przewód dopływowy oraz odpływowy przy filtrze, żeby zapobiec ewentualnym wyciekom paliwa.
Zobacz też: Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?
REKLAMA
Następnie zabieramy się za montaż i wpinamy na nowy filtr przewód prowadzący do rurki rozdzielczej i zabezpieczamy opaską. Na filtr nakładamy drugi przewód paliwowy i również zabezpieczamy opaską zaciskową. Teraz montujemy go na swoje miejsce. Pamiętajmy o tym, aby zwrócić uwagę na prawidłowe umocowanie. Na koniec zdejmujemy zaciski, uruchamiamy silnik i kontrolujemy szczelność połączeń.
Przechodzimy do wymiany filtra powietrza. W przypadku „suchej” odmiany musimy zakupić nowy wkład. W silniku Diesla musimy odkręcić nakrętki motylkowe i zdjąć pokrywę razem z przewodem ssącym. W pozostałych wersjach silnikowych na początku wykręcamy śruby lub odpinamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy filtr. W modelu TU wkład ustawiony jest pionowo.
Zobacz też: Peugeot 205: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie połączeń elektrycznych
W filtrach z kąpielą olejową wymagane jest czyszczenie. Występują one w silnikach o mocy 45, 50 i 60 km bez katalizatora. Na początku zdejmujemy pokrywę z obudowy filtru, wyjmujemy wkład i myjemy go w oleju napędowym. Samą obudową wycieramy szmatką po wcześniejszym zamoczeniu w tym samym paliwie. Ponownie wkładamy filtr i zalewamy świeży olej silnikowy do oznaczenia na obudowie.
REKLAMA
REKLAMA