REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Badanie grubości powłoki lakierniczej - koszty w ASO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
lusterko lakier wakacje Fot. Fotolia
lusterko lakier wakacje Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Badanie grubości lakieru auta za pomocą miernika jest powszechną metodą oceny stanu stanu nadwozia auta przez serwis ASO. Ile kosztuje taka usługa?

Autoryzowane Serwisy Obsługi oferują szereg usług swoim klientom, w tym m.in. profesjonalną kontrolę stanu powłoki lakierniczej auta. Wiele osób decyduje się na ten zabieg w przypadku świeżo nabywanych używanych pojazdów. Kontrola grubości powłoki lakierniczej auta na pewno może nieco pomóc w ocenie stanu jego nadwozia, ale nie powinna być podstawą do wydania końcowej opinii.

REKLAMA

Wybierz ramę zamiast miernika lakieru

Kluczem do uzyskania jak najbardziej prawdziwej i zgodnej z rzeczywistością oceny stanu karoserii pojazdu jest jego kontrola na tzw. ramie naprawczej. Za pomocą specjalnej aparatury pomiarowej można na niej wykonać badanie położenia punktów bazowych pojazdów, a jego wyniki porównać z danymi producenta. Niestety niewiele, a właściwie prawie żaden serwis ASO nie oferuje tego typu usługi nawet odpłatnie. Tylko jeden autoryzowany serwis zgodził się podjąć takiej usługi. BMW wyceniło badanie na ramie naprawczej na 1200 zł. Wysoka cena jest związana z czasem trwania badania i wysokiej roboczogodziny serwisu. Znaleźliśmy również serwis Volvo, który oferuje taką usługę za 500 zł. Pozostałe warsztaty napraw nie chciały zajmować swojej ramy na potrzeby takiego badania z powodów ekonomicznych. Po prostu w tym samym czasie nie mogły by zostać podjęte naprawy w innych pojazdach.

Zobacz też: Ocena bezwypadkowości auta w ASO - warto?

Marka Badanie grubości lakieru miernikiem Badanie na ramie naprawczej
Opel 123 zł -
Skoda 60 zł -
BMW 250 zł 1200 zł
Audi 100 zł -
Honda 100 zł -
Volvo 150 zł 500 zł
Citroen 150 zł -

Zobacz też: Nowoczesne warsztaty mechaniczne - jak wybrać najlepszy?

Miernik nie zastąpi człowieka

Zapewne część osób, zwłaszcza pracowników ASO oburzy się, że poddawane są w wątpliwość ich umiejętności używania miernika lakieru. Owszem, dobry blacharz nie potrzebuje żadnego urządzenia aby wskazać miejsca naprawy pojazdu. Wiedza poparta doświadczeniem pozwala mu na precyzyjne zweryfikowanie tych punktów auta, która przy ewentualnych naprawach są miejscem ingerencji specjalisty. Jeśli jednak kontrola ma opierać się w największym stopniu na ocenie grubości powłoki lakierniczej to łatwo takie badanie oszukać. Dzisiaj nie brakuje warsztatów, które nawet mocno rozbite auta, potrafią doprowadzić do takiego stanu, że bez wykorzystania ramy jest wręcz niemożliwym doszukać się śladów naprawy nawet przez Autoryzowany Serwis Obsługi aut danej marki. Dlatego najważniejsze jest aby oddać auto w ręce specjalisty, niekoniecznie z ASO.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

REKLAMA

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

REKLAMA

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

REKLAMA