REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy nie wolno stosować smaru w sprayu?

Preparaty w sprayu mogą być też szkodliwe; fot. Newspress.
Preparaty w sprayu mogą być też szkodliwe; fot. Newspress.

REKLAMA

REKLAMA

Preparaty smarujące w sprayu są łatwe w użyciu i skutecznie pomagają przy zapieczonych śrubach czy zatartych prowadnicach. Nie zawsze można z nich jednak korzystać! Kiedy spray może być szkodliwy?

Uniwersalne smary w sprayu mają właściwości smarujące, ale również płuczące, penetrujące i wiążące wodę. Są absolutnie niezbędne w każdym warsztacie, ale jak to bywa w przypadku rzeczy uniwersalnych, nie są doskonałe. W niektórych przypadkach nie można ich stosować, bo mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

REKLAMA

Zobacz też: Jak przerobić auto z kratką na osobowe?

Stacyjka to nie zwykły zamek...

Płyn penetrujący w stacyjce to kiepski pomysł. Służy ona nie tylko jako zamek do blokady kierownicy, ale także przełącznik i przekaźnik odblokowujący immobiliser.

Preparaty smarujące w sprayu mogą przewodzić prąd i to na tyle skutecznie, że można nimi zewrzeć styki, ale nie zawsze. Spray silikonowy może na tyle skutecznie zaizolować kluczyk, że nie odblokuje on elektroniki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kiedy pióra wycieraczek nadają się do wymiany?

W dodatku, każdy smar po odparowaniu rozpuszczalnika staje się lepki, doskonale wiąże nie tylko wodę, ale i brud. To dlatego stacyjki powinno się płukać preparatami na bazie alkoholu, a w razie zacięć powinno się stosować bardzo małe ilości smarów teflonowych.

Daleko od hamulców

Spraye smarujące nie nadają się do „naprawy” hamulców. Można je zastosować do odrdzewienia niektórych śrub, chociażby tych mocujących zacisk, ale od samych elementów ciernych i hydraulicznych trzeba je trzymać jak najdalej.

Klocki zalane płynem smarującym nie nadają się do montażu, ponieważ wsiąka on w okładziny cierne. Tarcze hamulcowe (szczególnie te przednie) – jeśli zostaną zalane takim sprayem, muszą zostać dokładnie oczyszczone. Inaczej przez pierwsze kilometry naciśnięcie hamulca niewiele spowolni auto.

Zobacz też: Czy warto robić przegląd gaśnicy?

Olej, który jest składnikiem sprayu, nie jest również odporny na wysokie temperatury i nie służy elementom gumowym, które w przypadku hamulców i tak nie mają łatwych warunków.

Szmatka zawsze w ręku

Używając preparatów smarujących w sprayu trzeba również pamiętać, żeby usuwać ich nadmiar najszybciej jak to możliwe. Szczególnie jeśli smar może spływać na lakier.

Takie preparaty posiadają bowiem w składzie różne substancje rozpuszczające rdzę. Między innymi kwas fosforowy. Spokojnie! Nie roztopi on natychmiast powłoki lakierniczej, ale jeśli zostawimy takie zacieki na długi czas... Nie możemy się potem dziwić, że powłoka bezbarwna została zmatowiona.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA