REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kiedy nie wolno stosować smaru w sprayu?

Subskrybuj nas na Youtube
Preparaty w sprayu mogą być też szkodliwe; fot. Newspress.
Preparaty w sprayu mogą być też szkodliwe; fot. Newspress.

REKLAMA

REKLAMA

Preparaty smarujące w sprayu są łatwe w użyciu i skutecznie pomagają przy zapieczonych śrubach czy zatartych prowadnicach. Nie zawsze można z nich jednak korzystać! Kiedy spray może być szkodliwy?

Uniwersalne smary w sprayu mają właściwości smarujące, ale również płuczące, penetrujące i wiążące wodę. Są absolutnie niezbędne w każdym warsztacie, ale jak to bywa w przypadku rzeczy uniwersalnych, nie są doskonałe. W niektórych przypadkach nie można ich stosować, bo mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

REKLAMA

Zobacz też: Jak przerobić auto z kratką na osobowe?

Stacyjka to nie zwykły zamek...

Płyn penetrujący w stacyjce to kiepski pomysł. Służy ona nie tylko jako zamek do blokady kierownicy, ale także przełącznik i przekaźnik odblokowujący immobiliser.

Preparaty smarujące w sprayu mogą przewodzić prąd i to na tyle skutecznie, że można nimi zewrzeć styki, ale nie zawsze. Spray silikonowy może na tyle skutecznie zaizolować kluczyk, że nie odblokuje on elektroniki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kiedy pióra wycieraczek nadają się do wymiany?

W dodatku, każdy smar po odparowaniu rozpuszczalnika staje się lepki, doskonale wiąże nie tylko wodę, ale i brud. To dlatego stacyjki powinno się płukać preparatami na bazie alkoholu, a w razie zacięć powinno się stosować bardzo małe ilości smarów teflonowych.

Daleko od hamulców

Spraye smarujące nie nadają się do „naprawy” hamulców. Można je zastosować do odrdzewienia niektórych śrub, chociażby tych mocujących zacisk, ale od samych elementów ciernych i hydraulicznych trzeba je trzymać jak najdalej.

Klocki zalane płynem smarującym nie nadają się do montażu, ponieważ wsiąka on w okładziny cierne. Tarcze hamulcowe (szczególnie te przednie) – jeśli zostaną zalane takim sprayem, muszą zostać dokładnie oczyszczone. Inaczej przez pierwsze kilometry naciśnięcie hamulca niewiele spowolni auto.

Zobacz też: Czy warto robić przegląd gaśnicy?

Olej, który jest składnikiem sprayu, nie jest również odporny na wysokie temperatury i nie służy elementom gumowym, które w przypadku hamulców i tak nie mają łatwych warunków.

Szmatka zawsze w ręku

Używając preparatów smarujących w sprayu trzeba również pamiętać, żeby usuwać ich nadmiar najszybciej jak to możliwe. Szczególnie jeśli smar może spływać na lakier.

Takie preparaty posiadają bowiem w składzie różne substancje rozpuszczające rdzę. Między innymi kwas fosforowy. Spokojnie! Nie roztopi on natychmiast powłoki lakierniczej, ale jeśli zostawimy takie zacieki na długi czas... Nie możemy się potem dziwić, że powłoka bezbarwna została zmatowiona.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA