REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fotelik dla niemowlaka (0-13 kg), – na co zwrócić uwagę?

Łukasz Sowa

REKLAMA

REKLAMA

Dla dziecka od pierwszych dni życia, do chwili, gdy osiągnie wagę 13 kg przeznaczone są foteliki przenośne. W nim dziecko podróżuje tyłem do kierunku jazdy, a fotelik montowany jest 3-punktowymi samochodowymi pasami bezpieczeństwa lub wpinany jest do bazy.

Należy pamiętać, że nie wolno montować takiego fotelika na fotelu, do którego przynależy aktywna poduszka powietrzna. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

REKLAMA

Pozycja

Nieproporcjonalnie duża i ciężka główka dziecka, jego słabe jeszcze kręgi szyjne oraz rozwijające się stawy biodrowe wymagają szczególnej ochrony. Najlepiej, kiedy nóżki dziecka leżą na równym podłożu, pod kątem, a pupa niżej. Takie rozłożenie masy ciała jest również optymalne przy specyficznej budowie ciała niemowlaka.

Zobacz również: Co wziąć ze sobą w podróż z dzieckiem?

Tapicerka

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Powinna być solidna, odpowiednio watowana i wykona z materiałów niełatwopalnych. W okolicy pleców dziecka musi mieć odpowiednie nacięcia do przełożenia szelek barkowych, uwzględniające potrzeby rosnącego dziecka. Powinno się ją łatwo zdejmować, by móc np. wyprać.

Dodatkowe wyposażenie

REKLAMA

- wkładka z solidnym wałeczkiem podtrzymującym główkę jest niezbędna w pierwszych miesiącach życia niemowlaka, kiedy nie jest ono jeszcze w stanie samo utrzymać główki; chroni głowę dziecka przed bezwładnym kołysaniem się i obijaniem zarówno podczas jazdy samochodem, jak i przenoszenia w foteliku,

- ochraniacze na szelkach chronią ciało dziecka przed uciskiem, a w cieplejsze dni delikatną skórę dziecka przed otarciem lub podrażnieniem spowodowanym bezpośrednim kontaktem z szelkami,

Zobacz również: Czy wiesz jak dzieci znoszą długie podróże?

- daszek, najlepiej głęboki, sięgający aż do pałąka, jest niezastąpiony w każdej sytuacji: w samochodzie ochroni buzię dziecka przed rażącym słońcem i nagrzaniem, poza samochodem osłoni przed wiatrem lub opadami,

- dobrze wyprofilowany pałąk ułatwi przenoszenie fotelika, a jego odchylenie do tyłu blokuje fotelik i może on wtedy być używany jako leżaczek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA