REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce
Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce, czyli jak kierujący autem zarejestrowanym za granicą ma udowodnić ważne OC w Polsce?

Obcokrajowiec w Polsce. Co z OC samochodu?

Samochody zarejestrowane za granicą, które poruszają się po polskich drogach, nadal muszą posiadać obowiązkową polisę OC. Co więcej, nasi funkcjonariusze nie sprawdzą jej aktualności na podstawie numeru rejestracyjnego w bazie CEPiK. To polska baza. Jakie są zatem możliwości? Tak naprawdę obcokrajowiec w Polsce ma trzy opcje udowodnienia posiadania ubezpieczenia.

REKLAMA

Obcokrajowiec z UE może wziąć zwykłą polisę w trasę

W pierwszym przypadku mówimy o obcokrajowcach pochodzących z Unii Europejskiej. W tym przypadku do udowodnienia aktualności zagranicznego OC wystarczy im potwierdzenie opłacenia zagranicznej polisy. Działa to w identyczny sposób, jak gdy Polak jedzie autem pochodzącym z polski np. do Niemiec czy Włoch. Wystarczy mu polisa krajowa wypisana po polsku i angielsku.

Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce. Tak, gdy jest spoza UE!

W dużo gorszej sytuacji są kierujących z krajów, które nie są zrzeszone w UE i nie mają umowy z UE. W takim przypadku pojawiają się dwie możliwości. Kierowca może przed wjazdem do polski poprosić zagranicznego ubezpieczyciela o wystawienie Zielonej Karty. Procedura wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku polskich kierowców. Na Zielonej Karcie pojawia się potwierdzenie zagranicznego OC, które gwarantuje ochronę.

Jak nie Zielona Karta to ubezpieczenie graniczne

W sytuacji, w której kierujący nie posiada Zielonej Karty, nie ma możliwości wyrobienia jej np. na granicy, a mimo wszystko chce wjechać do Polski, nie zostanie wpuszczony bez wykupienia ubezpieczenia granicznego. To można nabyć u agentów ubezpieczeniowych prowadzących punkty przy granicach. Koszt ubezpieczenia granicznego waha się od 20 do nawet 400 zł. Wszystko zależy od tego ile czasu ma obowiązywać ochrona ubezpieczeniowa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA