REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce
Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce, czyli jak kierujący autem zarejestrowanym za granicą ma udowodnić ważne OC w Polsce?

Obcokrajowiec w Polsce. Co z OC samochodu?

Samochody zarejestrowane za granicą, które poruszają się po polskich drogach, nadal muszą posiadać obowiązkową polisę OC. Co więcej, nasi funkcjonariusze nie sprawdzą jej aktualności na podstawie numeru rejestracyjnego w bazie CEPiK. To polska baza. Jakie są zatem możliwości? Tak naprawdę obcokrajowiec w Polsce ma trzy opcje udowodnienia posiadania ubezpieczenia.

REKLAMA

Obcokrajowiec z UE może wziąć zwykłą polisę w trasę

W pierwszym przypadku mówimy o obcokrajowcach pochodzących z Unii Europejskiej. W tym przypadku do udowodnienia aktualności zagranicznego OC wystarczy im potwierdzenie opłacenia zagranicznej polisy. Działa to w identyczny sposób, jak gdy Polak jedzie autem pochodzącym z polski np. do Niemiec czy Włoch. Wystarczy mu polisa krajowa wypisana po polsku i angielsku.

Zielona Karta dla obcokrajowca w Polsce. Tak, gdy jest spoza UE!

W dużo gorszej sytuacji są kierujących z krajów, które nie są zrzeszone w UE i nie mają umowy z UE. W takim przypadku pojawiają się dwie możliwości. Kierowca może przed wjazdem do polski poprosić zagranicznego ubezpieczyciela o wystawienie Zielonej Karty. Procedura wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku polskich kierowców. Na Zielonej Karcie pojawia się potwierdzenie zagranicznego OC, które gwarantuje ochronę.

Jak nie Zielona Karta to ubezpieczenie graniczne

W sytuacji, w której kierujący nie posiada Zielonej Karty, nie ma możliwości wyrobienia jej np. na granicy, a mimo wszystko chce wjechać do Polski, nie zostanie wpuszczony bez wykupienia ubezpieczenia granicznego. To można nabyć u agentów ubezpieczeniowych prowadzących punkty przy granicach. Koszt ubezpieczenia granicznego waha się od 20 do nawet 400 zł. Wszystko zależy od tego ile czasu ma obowiązywać ochrona ubezpieczeniowa.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA