REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy spóźniają się przez przepisową jazdę

Subskrybuj nas na Youtube
Kierowca Fot. Fotolia
Kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wielu polaków mieszka i pracuje w różnych miastach. Taka sytuacja wiąże się z wczesnymi pobudkami i długimi dojazdami do pracy. Gęsto ustawione znaki ograniczające prędkość uniemożliwiają szybie przemieszczanie się pomiędzy domem a miejscem pracy. Dlatego niektórzy naginają przepisy drogowe, aby nie podpaść pracodawcy.

Wielki Test Drogowy Yanosika pokazał wyraźnie, że ścisłe przestrzeganie przepisów wymaga dodatkowych nakładów czasowych. Testerzy przejechali przeszło 1377 km, cały czas ściśle trzymając się wytycznych kodeksu drogowego. Wniosek jest jeden: choć zima i śnieg tonująco wpłynęły na prędkości wszystkich kierowców to i tak  „posłuszni przepisom testerzy” na dojazd do celu potrzebowali więcej czasu. Jeżeli ktoś pokonuje jakiś dystans relatywnie rzadko, to nie odczuje zapewne skali problemu. Jednak, w przypadku osób codziennie dojeżdżających do pracy, czas przejazdu odgrywa znaczącą rolę. 

REKLAMA

Dane zebrane w czasie Wielkiego Testu Drogowego wskazują, że osoby, które ściśle przestrzegają przepisów muszą liczyć się z ekstra minutami spędzonymi za kółkiem. Oczywiście, różnice między statystycznym, a ściśle przepisowym przejazdem nie zawsze szokują, są jednak odcinki na których zaobserwować można spore rozbieżności.

Zobacz też: Pracujesz w Katowicach? Zobacz ile czasu tracisz w korkach

W przypadku Koszalina w najmniej korzystnej sytuacji są podróżujący na linii Koszalin-Jastrowie. Jazda zgodna z przepisami trwa o 31 procent dłużej niż statystyczny przejazd (2 godz 23 min. vs 1 godz. 38 min.).

Jeżeli chodzi o Poznań i jego miasta satelitarne to  największą różnicę widać na trasie do i z Obornik. Yanosikowi testerzy potrzebowali na jej pokonanie 30 procent więcej czasu niż ich statystyczni odpowiednicy (50 minut vs 35 minut). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku trasy na linii Warszawa – sąsiednie miasta, największe rozbieżności widać w drodze do i z Rawy Mazowieckiej. Przepisowi kierowcy jadą 27 procent czasu dłużej ( 1 godz. 57 min vs. 1 godz. 24 min.)

Zobacz też: Podróż przez BlaBlaCar, jak to działa?

W najmniej komfortowej sytuacji są ci, którzy pokonują trasę Wrocław – Trzebnica. Jazda zgodna z przepisami kosztuje 41 procent czasu więcej niż statystyczna (54 min vs 32 min).

Ci, którzy poruszają się na linii Gdańsk – Nowy Dwór Gdański, muszą zarezerwować sobie 24 procent więcej czasu niż ich statystyczni odpowiednicy – pod warunkiem, że chcą podróżować zgodnie z przepisami (46 min. vs. 35 min.)

Podsumowując: Testerzy Yanosika na przejazd wymienionymi w raporcie trasami potrzebowali średnio o 22 % czasu więcej niż statystyczni kierowcy. Ci, którzy jadą zgodnie z przepisami poświęcają na dotarcie do celu więcej czasu niż bardziej brawurowi kierowcy. Warto jednak zauważyć, że niekoniecznie oznacza to  że są w dużo gorszej sytuacji od reszty. Biorąc pod uwagę liczbę fotoradarów i patrole policji, niesforni kierowcy mogą słono zapłacić za swoją niesubordynację. Wynika z tego, że zmotoryzowani powinni zawsze być przygotowanie na straty – albo czasowe albo finansowe.

Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Yanosik.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik umieszczonych w pojazdach poruszających się w godzinach od 06:00 do 22:00.

Źródło: Creandi.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA