REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemcy wyróżnili oponę zimową Nokian

Niemieckie, renomowane magazyny
Niemieckie, renomowane magazyny "auto motor und sport" oraz "Auto Zeitung" w testach opon zimowych 2011, przyznały oponie Nokian WR D3 ocenę – „szczególnie godna polecenia”.

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie, renomowane magazyny "auto motor und sport" oraz "Auto Zeitung" w testach opon zimowych 2011, przyznały oponie Nokian WR D3 ocenę – „szczególnie godna polecenia”.

Opony testowano na śniegu i suchej nawierzchni. Fińska opona poradziła sobie w obu przypadkach. Szczególnie na śniegu nie miała sobie równych. Czasopismo „auto motor und sport” chwaliło oponę za „Najlepsze właściwości zimowe wśród konkurencyjnych produktów, dobre właściwości jezdne na suchej nawierzchni”.
Nokian otrzymała najwyższe punkty za najkrótszą drogę hamowania, najlepsze prowadzenie i najlepszą trakcję na śniegu. Opona okazała się zwycięzcą także w stosunku ceny do jakości.

REKLAMA

Zobacz też: Polscy kierowcy nie dbają o opony

Nokian WR D3 w testach na śniegu osiągnęła doskonałe wyniki: 100 na 100 możliwych punktów w próbach przeprowadzonych przez „auto motor und sport”, 142 na 150 punktów w testach „Auto Zeitung”.

Magazyn „Auto Zeitung” podsumowuje: „Nokian WR D3 wyróżnia się doskonałymi właściwościami na śniegu”. „Jasnym punktem w tym gronie jest także najnowsza opona Nokian WR D3. Od razu można dostrzec jej fińskie korzenie – na śniegu produkty konkurencji są wobec niej bez szans. W czterech z pięciu prób opona Nokian uzyskała maksymalną liczbę punktów. … Gdy stok jest ośnieżony, nowa WR D3 zostawia wszystkich w tyle. Nawet w ekstremalnych warunkach zachowuje się neutralnie i zadziwia niesamowitą przyczepnością. … Dobry czas i wysoki stopień bezpieczeństwa jazdy na mokrej nawierzchni to zalety opony Nokian. … Do mocnych stron fińskiego produktu zalicza się hamowanie na suchej nawierzchni …”.

Zobacz też: Dębica Frigo 2 najlepszą oponą zimową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Magazyn „Auto Zeitung” doceniło oponę za najszybszy czas przejazdu rundy testowej, najlepszą trakcję na śniegu spośród wszystkich ocenianych opon oraz najszybszy przejazd w suchych warunkach. Drugi najniższy opór toczenia i drugie najniższe zużycie paliwa oraz drugi najniższy poziom hałasu podczas przejazdu potwierdzają, że jest to wyrób ekologiczny.

„Aby uplasować się w ścisłej czołówce w teście opon trzeba uzyskać optymalne wyniki we wszystkich warunkach drogowych”, wyjaśnia czasopismo „auto motor und sport”. „Lub przynajmniej w jednej kategorii wyróżniać się na tyle, by w określonych warunkach w klasyfikacji łącznej umożliwiło to skompensowanie drobnych niedoskonałości. Najlepszym tego przykładem jest nowa fińska opona Nokian typu WR D3, która na mokrej nawierzchni – zwłaszcza z powodu miernych rezultatów w kategorii aquaplaningu – uzyskuje stosunkowo skromne wyniki, za to na śniegu wyznacza nowe standardy najkrótszą drogą hamowania, najlepszą trakcją i doskonałymi właściwościami jezdnymi: 100 na 100 możliwych punktów dla opony Nokian, która na pokrytym śniegiem torze nie tylko uzyskała najlepszy czas przejazdu, lecz także daje się precyzyjnie i łatwo prowadzić”.

Niemiecki automobilklub ADAC docenia opony Nokian za „najwyższą ocenę 1,8 na suchej nawierzchni”. Doskonałe prowadzenie ocenione na 1,6. Oceny 2,1 za jazdę na śniegu i 2,3 na lodzie poświadczą jej dobre osiągi także w innych dyscyplinach i są dowodem na wysokie bezpieczeństwo.

Zobacz też: Opony Michelina najlepsze na zimę

Fińska opona Nokian WR D3 jest dostosowana do średnich i mniejszych aut rodzinnych oraz dla kierowców pragnących połączyć ekonomikę jazdy z bezpieczeństwem. Dla pojazdów o większej mocy zaprojektowano oponę Nokian WR A3.

Opony Nokian WR są dostępne w rozmiarach 13-20 cali w kategoriach prędkości od T do W (190 – 270 km/h), które są od teraz dostępne w handlu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA