REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już w listpadzie w Płocku będzie system ważenia ciężarówek

Subskrybuj nas na Youtube
Pod koniec listopada w Płocku zostanie wprowadzona waga rejestrująca masę samochodów ciężarowych. Kilka takich wag działa już w innych polskich miastach.
Pod koniec listopada w Płocku zostanie wprowadzona waga rejestrująca masę samochodów ciężarowych. Kilka takich wag działa już w innych polskich miastach.

REKLAMA

REKLAMA

Prawdopodobnie pod koniec listopada w Płocku zostanie uruchomiony system rejestrujący auta ciężarowe, których ładunek przekracza normy. Ciężarówki, które przekroczą normy, będą zatrzymywane, a przewoźnicy karani. Może dzięki takim działaniom drogi w Polsce będą mniej zniszczone.

Miejski Zarząd Dróg w Płocku, poinformował media, że pierwsza waga zostanie uruchomiona na drodze krajowej nr 62, czyli na trasie wylotowej w kierunku Warszawy. Waga zostanie zainstalowana w nawierzchni jezdni. Przygotowano już  200 metrowy odcinek, na którym zostanie zamontowana brama z systemem monitorującym. Ta waga, tzw. Preselekcyjna, jest bardzo dokładnym urządzeniem rejestrującym informacje o każdym nacisku osi przejeżdżającego pojazdu (także o jego całkowitej masie). Natomiast kamera umieszczona na bramie automatycznie robi zdjęcie przeciążonemu pojazdowi i jego tablicy rejestracyjnej.

REKLAMA

Zobacz też: Mieszkalny autobus Ferrari Michaela Schumachera na sprzedaż!

Informacja o przekroczeniu masy trafia natychmiast droga radiowa do inspektorów transportu drogowego. Inspekcja zatrzymuje przeładowany pojazd i wazy go ponownie na wadze stacjonarnej.

Jeśli drugie ważenie potwierdzi pierwszy pomiar, inspektorzy nie dopuszczają takiego pojazdu do ruchu. Na przewoźnika zostanie nałożona kara finansowa - zgodnie z taryfikatorem do Ustawy o drogach publicznych.

REKLAMA

"Naszym celem jest wyeliminowanie z ruchu przeciążonych ciężarówek rozjeżdżających płockie drogi” - zapowiada Konrad Kozłowski, rzecznik prasowy płockiego MZD. Rzecznik MZD tłumaczy, że nowy system preselekcji pojazdów ograniczy niszczenie nawierzchni dróg w Płocku i poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak podaje płocki MZD, co trzeci samochód ciężarowy w Polsce jest przeciążony od 10 do 50%. Przy średnim przeciążeniu 20% i kryterium, że takie pojazdy stanowią 1/3 wszystkich samochodów ciężkich, przejezdność drogi ulega skróceniu od 50 do 150%. Oznacza to, że tak użytkowaną drogę trzeba remontować nie co 10, a co trzy lata.

Zobacz też: Sprzedano najstarszy samochód świata. Sprawdź za ile!

Taki system preselekcyjnego ważenia pojazdów działa już w kilku miastach Polski. Na przykład we Włocławku w ciągu trzech tygodni funkcjonowania wagi, inspektorzy skontrolowali 200 pojazdów na drodze krajowej nr 1. Aż w160 przypadkach stwierdzono przekroczenia normy. Łącznie kary dla przewoźników  wyniosły ponad 300 tys. zł.
Przez Płock przebiegają dwie drogi krajowe nr 60 (Łęczyca-Ciechanów) i nr 62 (Włocławek-Warszawa) oraz drogi wojewódzkie nr 559, 562 I 575. Średni dobowy ruch wszystkich pojazdów wzrósł w 2010 r. w porównaniu do 2005 r. średnio o 20%, a ruch pojazdów ciężkich o 50%.

Partnerem samorządu Płocka przy wprowadzeniu systemu preselekcyjnego ważenia pojazdów ciężarowych jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA