Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach
REKLAMA
REKLAMA
Audi cieszy się większym zainteresowaniem wśród klientów niż przewidywały prognozy na rok 2011. W pierwszym półroczu wzrost udziału Audi na światowych rynkach przerósł oczekiwania producentów. Od stycznia do czerwca sprzedaż w Europie wzrosła o 13,5 procent, w Ameryce o 15,4, a w Azji zanotowano aż 28 procentowy wzrost. Do rozwoju rynku azjatyckiego przyczyniły się Chiny. Niemiecki koncern sprzedał tam w pierwszym półroczu 140 699 samochodów, czyli zdecydowanie więcej niż na rodzimym rynku, gdzie Audi AG sprzedało 125 091 samochodów, tj. o 15,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (dzięki nowemu A1, A7 oraz dużemu wzrostowi A6).
REKLAMA
Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1
REKLAMA
Zaskakujące jest również to, że Indie stają się coraz ważniejszym rynkiem dla Audi: w pierwszych sześciu miesiącach Audi sprzedało tutaj 2 802 samochody, co oznacza wzrost o ponad 100 procent. Dzięki temu drugi azjatycki przedstawiciel rozwijającego się rynku, wysunął się na pozycję przed amerykańskimi rynkami: Brazylią (2 182 samochody, plus 47 procent) oraz Argentyną (2 657 samochodów, plus 29,5 procent.)
Na całym świecie w pierwszych sześciu miesiącach Audi AG przekazało klientom ponad 652 950 samochodów, czyli o 17,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Optymistycznie zapowiada się również sytuacja w nadchodzących miesiącach, ponieważ zostaną wprowadzone do salonów modele Audi A6 Avant oraz Audi Q3, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem na europejskich rynkach.
Zobacz też: Audi A6 Avant: komfort i klasa
Do wyraźnego wzrostu sprzedaży Audi w największym stopniu przyczyniły się zarówno modele SUV, jak również Audi A1 i A8.
„W Chinach mobilność rozszerza się z góry na dół: elity tradycyjnie jeżdżą samochodami klasy wyższej, nowa rozwijająca się klasa średnia odkrywa dla siebie mniejsze samochody klasy premium. W Indiach mobilność rozpoczyna się w niższych segmentach, jednak rynek premium rośnie systematycznie. Aby uczestniczyć w jego rozwoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz nowy model Audi Q3 na indyjski rynek” - powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Audi AG.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA