Volkswagen i Audi przegrywają batalię o TDI
REKLAMA
REKLAMA
Nazewnictwo "TDI" jest stosowane w modelach Volkswagena, Audi i innych markach grupy do oznaczania silników wysokoprężnych.
REKLAMA
Po raz pierwszy silnik TDI został zamontowany w Audi 100 w roku 1989. TDI jest jednostką silnikową zwykle wyposażoną w intercooler i zasilaną bezpośrednim wtryskiem do komory spalania. Od blisko 22 lat technologia jest rozwijana, a jej nazwa kojarzona przez wszystkich zmotoryzowanych.
Zobacz też: Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia
Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu nie przychylił się do wniosku niemieckiego producenta i odrzucił wniosek o opatentowanie nazwy "TDI".
Zobacz też: Volkswagen zdobywcą 34 nagród w Cannes
Sędziowie orzekli, że skrót "TDI", w domyśle Turbo Direct Injection, nie jest wyraźnie zdefiniowany i przez to może stanowić rozwinięcia innych, nieużywanych przez grupę VW nazw takich jak np. Turbo Diesel Injection.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.