Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h
REKLAMA
REKLAMA
W 2009 roku Euro NCAP wprowadziło nowe, bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Znowelizowany program ma cztery składowe: ochrona przewożonych dorosłych, ochrona przewożonych dzieci, ochrona pieszych oraz zupełnie nowy element – wspomaganie bezpieczeństwa. Ponadto oceniane są funkcje prewencyjne takie jak sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa, elektroniczna stabilizacja toru jazdy, czy ogranicznik prędkości jazdy, co czyni uzyskanie pięciu gwiazdek z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym.
REKLAMA
Lexus CT 200h uzyskał 94% za ochronę przewożonych dorosłych, 84% za ochronę przewożonych dzieci, 55% za ochronę pieszych oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.
Zobacz również: Nowa fabryka Volkswagena w USA
REKLAMA
Przedstawiciele Euro NCAP podkreślają, że nowy Lexus otrzymał maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia z boczną barierą, skuteczne działanie ochronne poduszek kolanowych przed przednimi fotelami oraz wysoki poziom ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Dzięki zastosowaniu foteli z systemem WIL (Whiplash Injury Lessening) drugiej generacji, nowy kompakt klasy premium otrzymał doskonałą ocenę pod względem przeciwdziałania skutkom zderzeń tylnych.
Podczas zwykłej jazdy, wchodzące w skład systemu ochrony przed urazami kręgów szyjnych WIL zagłówki foteli pozostają możliwie blisko głowy jadącego. Natomiast w momencie zderzenia tułów osoby miękko zapada się w fotelu, co powoduje zmniejszenie odległości pomiędzy jego głową a zagłówkiem, a tym samym obniża ryzyko urazu kręgów szyjnych.
W testach weryfikujących poziom bezpieczeństwa przewożonych dzieci, CT 200h uzyskał dobry wynik w zakresie ochrony dzieci 18-miesięcznych i 3-letnich. Zaś w kategorii ochrony pieszych, zderzak wykazał minimalne zagrożenie dla nóg, za co otrzymał maksymalną liczbą punktów Euro NCAP.
Zobacz również: Mercedesy na rajdzie Mille Miglia 2011
REKLAMA
CT 200h może być również wyposażony w opcjonalny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety system – PCS). Układ ten zapobiegawczo przygotowuje do optymalnego zadziałania pasy bezpieczeństwa i wspomaga awaryjne hamowanie, pomagając zmniejszyć zakres uszkodzeń i obrażeń powypadkowych, a w razie nieuniknionej kolizji uruchamia hamulce w sposób automatyczny. Nie wymagający dopłaty układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC) samoczynnie dostosowuje prędkość jazdy CT 200h do tempa poruszania się pojazdu z przodu.
Standardowo oferowany jest zmodernizowany elektronicznie sterowany układ hamulcowy z funkcją odzysku energii (ECB-R), układem ABS, wspomaganiem hamowania awaryjnego, regulacją siły napędowej (TRC) oraz stabilizacją toru jazdy (VSC).
REKLAMA
REKLAMA