REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h

Subskrybuj nas na Youtube
Lexus CT 200h otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP Fot. Lexus
Lexus CT 200h otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP Fot. Lexus

REKLAMA

REKLAMA


Lexus CT 200h przeszedł testy zderzeniowe Euro NCAP i uzyskał notę pięciu gwiazdek. Oznacza to, że Lexus CT 200h należy do grupy najbezpieczniejszych kompaktowych samochodów w segmencie premium.

W 2009 roku Euro NCAP wprowadziło nowe, bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Znowelizowany program ma cztery składowe: ochrona przewożonych dorosłych, ochrona przewożonych dzieci, ochrona pieszych oraz zupełnie nowy element – wspomaganie bezpieczeństwa. Ponadto oceniane są funkcje prewencyjne takie jak sygnalizacja braku zapięcia pasów bezpieczeństwa, elektroniczna stabilizacja toru jazdy, czy ogranicznik prędkości jazdy, co czyni uzyskanie pięciu gwiazdek z roku na rok zadaniem coraz trudniejszym.

REKLAMA

Lexus CT 200h uzyskał 94% za ochronę przewożonych dorosłych, 84% za ochronę przewożonych dzieci, 55% za ochronę pieszych oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

Zobacz również: Nowa fabryka Volkswagena w USA

REKLAMA

Przedstawiciele Euro NCAP podkreślają, że nowy Lexus otrzymał maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia z boczną barierą, skuteczne działanie ochronne poduszek kolanowych przed przednimi fotelami oraz wysoki poziom ochrony przed urazami kręgów szyjnych. Dzięki zastosowaniu foteli z systemem WIL (Whiplash Injury Lessening) drugiej generacji, nowy kompakt klasy premium otrzymał doskonałą ocenę pod względem przeciwdziałania skutkom zderzeń tylnych.

Podczas zwykłej jazdy, wchodzące w skład systemu ochrony przed urazami kręgów szyjnych WIL zagłówki foteli pozostają możliwie blisko głowy jadącego. Natomiast w momencie zderzenia tułów osoby miękko zapada się w fotelu, co powoduje zmniejszenie odległości pomiędzy jego głową a zagłówkiem, a tym samym obniża ryzyko urazu kręgów szyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W testach weryfikujących poziom bezpieczeństwa przewożonych dzieci, CT 200h uzyskał dobry wynik w zakresie ochrony dzieci 18-miesięcznych i 3-letnich. Zaś w kategorii ochrony pieszych, zderzak wykazał minimalne zagrożenie dla nóg, za co otrzymał maksymalną liczbą punktów Euro NCAP.

Zobacz również: Mercedesy na rajdzie Mille Miglia 2011

REKLAMA

CT 200h może być również wyposażony w opcjonalny układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety system – PCS). Układ ten zapobiegawczo przygotowuje do optymalnego zadziałania pasy bezpieczeństwa i wspomaga awaryjne hamowanie, pomagając zmniejszyć zakres uszkodzeń i obrażeń powypadkowych, a w razie nieuniknionej kolizji uruchamia hamulce w sposób automatyczny. Nie wymagający dopłaty układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control – ACC) samoczynnie dostosowuje prędkość jazdy CT 200h do tempa poruszania się pojazdu z przodu.

Standardowo oferowany jest zmodernizowany elektronicznie sterowany układ hamulcowy z funkcją odzysku energii (ECB-R), układem ABS, wspomaganiem hamowania awaryjnego, regulacją siły napędowej (TRC) oraz stabilizacją toru jazdy (VSC).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA