REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój sojuszu Renault-Nissan i Daimler AG

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Renault-Nissan oraz Daimler AG będą produkowały kompaktowe modele samochodów we wspólnej fabryce w Meksyku. To kolejny etap współpracy pomiędzy koncernami.

Wspólna produkcja kompaktowych modeli premium

Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie wspólnej produkcji w Meksyku.

REKLAMA

Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche poinformowali, że ich firmy porozumiały się w sprawie powołania joint-venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów.

Podmiot ten będzie nadzorował budowę i funkcjonowanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes w północno-środkowym Meksyku. Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 000 pojazdów rocznie.

Zobacz też: Rośnie liczba samochodów, spada sprzedaż olejów silnikowych

Uruchomienie produkcji – początkowo modeli Infiniti – zaplanowano na rok 2017. Produkcja pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w 2018 roku.

REKLAMA

Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane na około miliard euro. Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład – co powinno nastąpić w 2021 r. – firmy stworzą około 5700 miejsc pracy (dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, powiedział: „Wspólne opracowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz ich wspólna produkcja w Aguascalientes stanowią jedno z największych przedsięwzięć w historii współpracy koncernów Renault-Nissan i Daimler. Nasza kooperacja, rozpoczęta w Europie, zyskuje dzięki temu globalny wymiar”.

Zobacz galerię: dziewczyny z targów moto

Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, dodał: „W Aguascalientes udana współpraca partnerska między naszymi firmami osiągnie kolejny, wyższy poziom, dzięki połączeniu kompetencji Daimlera i Nissana w jednym zakładzie produkcyjnym. Decyzja o budowie fabryki w Meksyku, podjęta nieco ponad cztery lata od rozpoczęcia współpracy, jest ważnym wyznacznikiem jej nowego etapu.”

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie rozwoju produktu – od zaawansowanych badań i projektowania aż do produkcji – gwarantuje, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

Zobacz też: Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje nowy silnik

Renault-Nissan i Daimler AG już działają w Meksyku

REKLAMA

W Aguascalientes obaj partnerzy będą korzystać z wysoko ocenianych i bardzo efektywnych kadr Nissana. Nissan produkuje pojazdy w Aguascalientes od 1992 roku, a w ubiegłym roku zakłady zostały znacznie rozbudowane.
W listopadzie Nissan otworzył pierwszą część wartego 2 miliardy USD kompleksu produkcyjnego w Aguascalientes – najnowszą z trzech montowni – zwiększając swoje całkowite moce produkcyjne w Meksyku do ponad 850 000 sztuk rocznie.

Meksyk już teraz jest też ważnym rynkiem dla Daimlera. Do koncernu należą fabryki pojazdów ciężarowych i autobusów w Saltillo, Santiago Tianguistenco i Garcii, centrum dystrybucji części w San Luis Potosí oraz zakład regeneracji podzespołów w Toluca.

W segmencie samochodów osobowych Daimler utrzymuje w Meksyku centrum przeglądów przedsprzedażnych oraz ośrodek szkoleniowy.

Zobacz też: Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8

Cztery lata coraz intensywniejszej współpracy Francusko-japońsko-niemiecka współpraca przemysłowa Daimlera z sojuszem Renault-Nissan rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od trzech „projektów filarowych”, skoncentrowanych głównie na rynku europejskim. Obecnie wspólne portfolio liczy już 12 dużych projektów, wśród których są poważne przedsięwzięcia realizowane od obu Ameryk po Japonię.

Niedawno Infiniti i Daimler uruchomiły produkcję czterocylindrowych silników benzynowych w Decherd w stanie Tennessee w USA. Dysponująca wydajnością na poziomie 250 000 sztuk rocznie fabryka silników w Decherd produkuje jednostki napędowe do Mercedesów klasy C i do Infiniti Q50.

Jeszcze w tym roku sojusz oraz Daimler rozpoczną sprzedaż opartych na wspólnej platformie samochodów miejskich Smart i Twingo nowej generacji. Produkcję Twingo oraz czteromiejscowego Smarta ulokowano w zakładach Renault w Novym Meście w Słowenii, natomiast dwumiejscowy Smart będzie produkowany w Hambach (Francja).

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA