REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój sojuszu Renault-Nissan i Daimler AG

Subskrybuj nas na Youtube
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti

REKLAMA

REKLAMA

Renault-Nissan oraz Daimler AG będą produkowały kompaktowe modele samochodów we wspólnej fabryce w Meksyku. To kolejny etap współpracy pomiędzy koncernami.

Wspólna produkcja kompaktowych modeli premium

Renault-Nissan oraz Daimler AG znacząco rozszerzają współpracę, planując wspólne projektowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz uruchomienie wspólnej produkcji w Meksyku.

REKLAMA

REKLAMA

Dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn oraz dyrektor generalny Daimlera Dieter Zetsche poinformowali, że ich firmy porozumiały się w sprawie powołania joint-venture, w którym obie strony będą miały po 50% udziałów.

Podmiot ten będzie nadzorował budowę i funkcjonowanie nowych zakładów produkcyjnych w Aguascalientes w północno-środkowym Meksyku. Nowa fabryka powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów Nissana, a jej docelowe moce produkcyjne wyniosą 300 000 pojazdów rocznie.

Zobacz też: Rośnie liczba samochodów, spada sprzedaż olejów silnikowych

REKLAMA

Uruchomienie produkcji – początkowo modeli Infiniti – zaplanowano na rok 2017. Produkcja pod marką Mercedes-Benz ma rozpocząć się w 2018 roku.

Daimler i Nissan wspólnie poniosą koszty całej inwestycji w Aguascalientes, szacowane na około miliard euro. Do czasu osiągnięcia pełnej wydajności przez zakład – co powinno nastąpić w 2021 r. – firmy stworzą około 5700 miejsc pracy (dla inżynierów, pracowników linii produkcyjnych oraz personelu wsparcia).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny koncernu Renault-Nissan, powiedział: „Wspólne opracowanie kompaktowych modeli klasy premium oraz ich wspólna produkcja w Aguascalientes stanowią jedno z największych przedsięwzięć w historii współpracy koncernów Renault-Nissan i Daimler. Nasza kooperacja, rozpoczęta w Europie, zyskuje dzięki temu globalny wymiar”.

Zobacz galerię: dziewczyny z targów moto

Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, dodał: „W Aguascalientes udana współpraca partnerska między naszymi firmami osiągnie kolejny, wyższy poziom, dzięki połączeniu kompetencji Daimlera i Nissana w jednym zakładzie produkcyjnym. Decyzja o budowie fabryki w Meksyku, podjęta nieco ponad cztery lata od rozpoczęcia współpracy, jest ważnym wyznacznikiem jej nowego etapu.”

Ścisła współpraca między markami Infiniti i Mercedes-Benz w każdej fazie rozwoju produktu – od zaawansowanych badań i projektowania aż do produkcji – gwarantuje, że pojazdy powstające w ramach tego przedsięwzięcia będą wyraźnie różniły się od siebie pod względem stylistyki i specyfikacji.

Zobacz też: Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje nowy silnik

Renault-Nissan i Daimler AG już działają w Meksyku

W Aguascalientes obaj partnerzy będą korzystać z wysoko ocenianych i bardzo efektywnych kadr Nissana. Nissan produkuje pojazdy w Aguascalientes od 1992 roku, a w ubiegłym roku zakłady zostały znacznie rozbudowane.
W listopadzie Nissan otworzył pierwszą część wartego 2 miliardy USD kompleksu produkcyjnego w Aguascalientes – najnowszą z trzech montowni – zwiększając swoje całkowite moce produkcyjne w Meksyku do ponad 850 000 sztuk rocznie.

Meksyk już teraz jest też ważnym rynkiem dla Daimlera. Do koncernu należą fabryki pojazdów ciężarowych i autobusów w Saltillo, Santiago Tianguistenco i Garcii, centrum dystrybucji części w San Luis Potosí oraz zakład regeneracji podzespołów w Toluca.

W segmencie samochodów osobowych Daimler utrzymuje w Meksyku centrum przeglądów przedsprzedażnych oraz ośrodek szkoleniowy.

Zobacz też: Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8

Cztery lata coraz intensywniejszej współpracy Francusko-japońsko-niemiecka współpraca przemysłowa Daimlera z sojuszem Renault-Nissan rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku od trzech „projektów filarowych”, skoncentrowanych głównie na rynku europejskim. Obecnie wspólne portfolio liczy już 12 dużych projektów, wśród których są poważne przedsięwzięcia realizowane od obu Ameryk po Japonię.

Niedawno Infiniti i Daimler uruchomiły produkcję czterocylindrowych silników benzynowych w Decherd w stanie Tennessee w USA. Dysponująca wydajnością na poziomie 250 000 sztuk rocznie fabryka silników w Decherd produkuje jednostki napędowe do Mercedesów klasy C i do Infiniti Q50.

Jeszcze w tym roku sojusz oraz Daimler rozpoczną sprzedaż opartych na wspólnej platformie samochodów miejskich Smart i Twingo nowej generacji. Produkcję Twingo oraz czteromiejscowego Smarta ulokowano w zakładach Renault w Novym Meście w Słowenii, natomiast dwumiejscowy Smart będzie produkowany w Hambach (Francja).

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA