REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Jest propozycja nowych pensji

Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Jest propozycja nowych pensji
Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Jest propozycja nowych pensji
Jerzy Bitner

REKLAMA

REKLAMA

Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło propozycję nowego modelu wynagradzania. To efekt strajków.

Strajk egzaminatorów. Sprawa była poważna

Niedawne strajki egzaminatorów pamiętają chyba wszyscy. Osoby prowadzące egzaminy masowo chodziło na zwolnienia lekarskie, paraliżując tym samy pracę ośrodków WORD w całym kraju. O co chodziło w tym proteście? O pensje, które nie były podnoszone od lat. Teraz Ministerstwo Infrastruktury wyszło zatem z propozycją nowego modelu wynagradzania egzaminatorów. Ta zakłada 20-proc. podwyżkę dolnej i górnej granicy wynagrodzenia zasadniczego oraz 10-proc. podwyżkę dolnej i górnej granicy dodatku zadaniowego.

REKLAMA

Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Dokładnie tak!

Podwyżki pensji egzaminatorów zaproponowane przez Ministerstwo Infrastruktury zakładają zmianę sposobu naliczania wynagrodzenia. Teraz będzie mogło ono wynikać z iloczynu kwoty bazowej, wynoszącej 3 tys. zł i mnożnika kwoty bazowej. Co to konkretnie oznacza? MI w swoich wyliczeniach powołuje się na przykład egzaminatora, który ma uprawnienia do egzaminowania w ramach 4 kategorii prawa jazdy. Osoba taka mogłaby po zmianach zarobić od 4,8 do 6 tys. zł. Według obecnego modelu jej zarobki wahają się od 4 do 5 tys. zł.

Podwyżki dla egzaminatorów także w ramach dodatków

Na tym jednak zmiany nie kończą się. Bo jest też propozycja wzrostu dodatku zadaniowego. Tu skok miałby wartość na poziomie 10 proc. Ponownie w przypadku egzaminatora egzaminującego w ramach 4 kategorii, to oznaczałoby kwotę od 2,76 do 3,3 tys. zł. Dziś suma jest niższa i wynosi od 2,5 do 3 tys. zł. Co więcej, pensja egzaminatora nadal byłaby wzbogacana o dodatek stażowy (maksymalnie 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego), dodatek za kategorię "F" oraz dodatek funkcyjny.

Egzaminatorzy dostaną podwyżki? Muszą się najpierw zgodzić na propozycję

Kształt propozycji Ministerstwa Infrastruktury jest znany. Jedyne czego nie wiemy w tym punkcie to tego, jak do sprawy podejdą sami egzaminatorzy. A propozycję mieli już okazję poznać. Pracownicy MI przedstawili nowy model wynagradzania egzaminatorów przedstawicielom egzaminatorów oraz dyrektorom WORD-ów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA