REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrole autobusów szkolnych 2022. ITD rusza na drogi

Kontrole autobusów szkolnych 2022. ITD rusza na drogi
Kontrole autobusów szkolnych 2022. ITD rusza na drogi
gov.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kontrole autobusów szkolnych 2022? Start szkoły oznacza również start tej akcji. ITD ponownie pojawi się przy drogach. Co będzie sprawdzać?

Kontrole autobusów szkolnych 2022. Akcja startuje!

REKLAMA

Nowy rok szkolny oznacza wyzwania dla uczniów. To oczywiste. Wiąże się jednak również z potrzebą zapewnienia im bezpieczeństwa. Właśnie dlatego Inspekcja Transportu Drogowego po raz kolejny ma zamiar prowadzić akcję "Bezpieczna droga do szkoły". W jej ramach inspektorzy będą sprawdzać autokary wożące uczniów w pobliżu szkół w godzinach porannych.

REKLAMA

Bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu drogowego jest dla nas bardzo ważne. Szczególnie mocno należy pochylać się nad bezpieczeństwem najmłodszych. Dlatego Inspekcja Transportu Drogowego w okresie wakacyjnym prowadziła kontrole autokarów wożących dzieci i młodzież na wypoczynek, a teraz, w czasie roku szkolnego, dołoży wszelkich starań, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa dzieci udających się do szkół – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Na czym polegają kontrole autobusów szkolnych?

Na czym polegają kontrole autobusów szkolnych? ITD sprawdza trzeźwość kierowcy i posiadane przez niego uprawnienia. Kolejnym punktem jest kontrola pojazdu, a konkretnie jego stanu technicznego oraz obowiązkowego wyposażenia. I choć dobry stan autobusów powinien być priorytetem, nie zawsze jest. A najlepiej pokazują to statystyki z zeszłego roku. Od początku września do połowy października roku 2021 ITS sprawdziło 1698 autobusów szkolnych. 145 z nich oznaczało odebranie dowodu rejestracyjnego pojazdu, a 41 zakaz dalszej jazdy.

Kontrole autobusów szkolnych. Jakie usterki ujawnia ITD?

Jakie uchybienia ujawniają najczęściej kontrole autobusów szkolnych? Lista jest dość długa. Inspektorzy stwierdzają usterki układu hamulcowego, wycieki płynów eksploatacyjnych, uszkodzone ogumienie czy brak aktualnych badań technicznych.

Bezpieczna droga do szkoły i akcja edukacyjna

"Bezpieczna droga do szkoły" i kontrole autobusów szkolnych w roku 2022 po raz kolejny zostaną połączone z akcją edukacyjną skierowaną do dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów klas od 1 do 3. W ich czasie uczniowie poznają zasady ruchu drogowego, ale też uczą się rozpoznawania zagrożeń i radzenia sobie z nimi. W roku 2021 w podobnym cyklu uczestniczyło 20 tys. dzieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA