Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
Choć sprzedaż aut w Europie nadal daleka jest od ideału (kolejny rok notowane są jej spadki) to jednak kryzys finansowy zdaje się nie dotykać ludzi najbogatszych. Zyski trzech największych producentów aut klasy Premium – Audi, BMW i Mercedesa - rosną wraz ze wzrostem zainteresowania ich pojazdami.
REKLAMA
Ulubiona marka Premium - BMW
2013 rok był szczególnie udany BMW Group, które osiągnęło najlepsze wyniki sprzedażowe w swojej klasie. BMW zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 7.5%, oddając w ręce klientów 1 655 138 samochodów (w roku 2012: 1 540 085). Największym zainteresowaniem cieszył się model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500 314 sztuk wobec 406 752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. W skład BMW wchodzi także MINI, Rolls-Royce. Sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305 030 sztuk (+1.2% rok do roku), natomiast Rolls-Royce w ubiegłym roku dostarczył swym klientom 3 630 auta (wzrost 1,5 %). Oprócz aut BMW produkuje także motocykle. Tych w 2013 roku koncern sprzedał 115 215 sztuk (wzrost o 8,3 %). Najwyższy wzrost sprzedaży w Europie koncern zanotował na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%), w Azji najlepiej wypadły Chiny 19,7%. Ogromnie zwiększyło się zainteresowanie produktami BMW Group w Brazyli – wzrost 69,5%.
Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości
Zobacz też: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce i Europie w 2013 roku - podsumowanie
Audi sprzedaję się najlepiej w Europie
Drugą najchętniej wybieraną marką samochodów na świecie z segmentu Premium było Audi. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, czyli o 8,3 % więcej niż w 2012 roku. Klienci najczęściej decydowali się na Audi A3 (łącznie sprzedano 202 300 sztuk samochodów z tej serii). W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012) czyli najwięcej spośród marek Premium.
Mercedes rządzi w USA
Mercedes osiągnął wynik zbliżony do Audi nieznacznie ustępując jednak producentowi z Ingolstadt. W ubiegłym roku Mercedes-Benz dostarczył więcej aut swoim klientom niż kiedykolwiek w swojej historii - 1 461 680 sztuk (wzrost na poziomie 10 %). Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich regionach świata. Na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy, USA, Japonia i Australia, zdobył tytuł najpopularniejszej marki premium. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy (Audi 158 061 aut). W Europie Mercedes sprzedał łacznie 660 566 aut (Audi 732 300).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.