Rekordowo wysoki udział Nissana na rynku europejskim
REKLAMA
REKLAMA
Takie wyniki dowodzą, że firma skutecznie dąży do zrealizowania założeń średniookresowego planu „Nissan Power 88”. Głównym celem tego planu jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.
REKLAMA
Wrześniowa sprzedaż aut wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tym wyniku duży udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord). Kolejnym wpływem na ten rekord może być szeroka oferta aut sportowo – użytkowych Nissana. Model Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Także Navara sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL to wzrost o 14%.
Zobacz też: Jakimi autami jeżdżą kobiety na zachodzie Europy?
REKLAMA
Od 2011 roku Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Najwięcej pojazdów we wrześniu Nissan sprzedał na brytyjskim (ponad 19 000 samochodów) i rosyjskim (ponad 13 000 i udział w wysokości 5,5%) rynku. Japońska marka to największy producent aut w Wielkiej Brytanii, Rosji i Hiszpanii. Na innych europejskich rynkach także zanotowano wzrost sprzedaży: w Niemczech o 47%, we Włoszech o 60%, we Francji o 19%, w Hiszpanii o 29%.
Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana fakt ten skomentował - „W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy znakomite wyniki dla wszystkich modeli z naszej oferty, na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy firmowy rekord wszechczasów, ale także był to najlepszy wrzesień w naszej historii. Pokonaliśmy wszystkich pozostałych azjatyckich producentów działających w regionie. Kiedy w czerwcu przedstawialiśmy plan „Nissan Power 88", wiedzieliśmy, że uzyskanie przez Nissana pozycji najsilniejszej azjatyckiej marki w Europie będzie wyzwaniem dla wszystkich pracowników firmy. Mimo że zdajemy sobie sprawę, jak wiele pracy wciąż nas jeszcze czeka, wrześniowy rekord i dotychczasowe wyniki od początku 2011 roku potwierdzają, iż potrafimy sprostać temu wyzwaniu. Przez najbliższe miesiące i lata będziemy intensywnie rozbudowywać i odświeżać portfolio produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne modele spełniające potrzeby klientów".
Zobacz też: Hity importowe, czyli jakie auta sprowadzamy do Polski?
Jeszcze w tym roku Nissan wypuści dużego vana. W przyszłym roku na rynek trafi stuprocentowo elektryczny bezemisyjny mały van. Nissan ma zamiar stać się liderem wśród pojazdów nieemitujących spalin.
REKLAMA
Wyniki sprzedażowe Nissana w Polsce w miesiącu wrześniu okazały się równie rekordowe, jak w Europie. Wrześniowy udział rynkowy Nissana w Polsce oscylował na poziomie 5.2% (we wrześniu 2010 -3.8%). Zgodnie z danymi CEPIK, sprzedaż Nissana we wrześniu osiągnęła poziom 1275 sztuk, co daje marce 7 miejsce wśród wszystkich importerów samochodów w Polsce. W wartościach kumulatywnych, Nissan osiągnął sprzedaż 7109 sztuk, co stanowi wzrost o 14.9%. Ten wynik jest drugim największym wzrostem wśród 15 marek samochodowych w Polsce. W tym samym czasie rynek samochodowy w Polsce zanotował spadek o 4%, tak więc japoński producent ma więcej powodów do świętowania.
Dane sprzedażowe Nissana w Polsce za rok kalendarzowy 2011:
Sprzedaż kumulatywna styczeń-wrzesień - 10.521 sztuk (+13%)
Udział w rynku styczeń-wrzesień - 4.53% (+17.9%).
Wrześniowy udział w rynku Nissana w Polsce na poziomie 5.2% jest czwartym wynikiem w Europie, po Rosji, Finlandii i Krajach Bałtyckich. Pod względem poziomu sprzedaży, Polska jest ósmym rynkiem w Europie dla marki Nissan.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA