Nowa Kia Optima jest większa i bardziej komfortowa!
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsza KIA Optima 2016
KIA Optima świetnie odnalazła się m.in. w Stanach Zjednoczonych, gdzie przez 3 lata cieszyła się największym zainteresowaniem spośród całej bazy modelowej koreańskiego producenta. Nie dziwi zatem, że premiera amerykańskiej wersji odbyła się w Nowym Yorku, przez wielu uważanego za centrum USA.
REKLAMA
REKLAMA
Nowe KIA Optima ma zwiększony o 10 mm rozstaw osi (do 2805 mm), a jej nadwozie zostało poszerzone o 25 mm (do 1860 mm). Kabina ma oferować więcej przestrzeni na głowy pasażerów drugiego rzędu siedzeń oraz powiększony bagażnik, ale szczegóły nie zostały podane. Aby poprawić poziom bezpieczeństwa pasywnego, inżynierowie zastosowali znacznie więcej stali o wysokiej wytrzymałości.
Ze stali nadwytrzymałej wykonano ponad 50 procent elementów karoserii, tj. o 150% więcej niż w modelu poprzedniej generacji. O 450 procent poszerzono zastosowanie klejów konstrukcyjnych, redukując w ten sposób NVH (hałasy, drgania i wibracje) przy wzmocnieniu sztywności strukturalnej. O 350 procent wzrosła liczba elementów nadwozia tłoczonych na gorąco. Tego rodzaju konstrukcja, obok zwiększonej odporności udarowej sprzyja poprawie dynamiki i komfortu akustycznego jazdy.
We wnętrzu pojawiła się zupełnie nowa deska rozdzielcza ze zminimalizowaną liczbą przycisków, których zgrupowanie wg kategorii ma przyspieszyć obsługę. Producent podkreśla także wyjątkową dbałość o detale, o czym świadczyć mają prawdziwie szwy na desce rozdzielczej czy metalizowane dodatki.
REKLAMA
Wśród nowości jakie powinien docenić kierowca nowej Kii Optimy warto wymienić na pewno kamerę 360 stopni prezentującą obraz wokół auta, nowe reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, inteligentny tempomat (SCC), monitor martwych pół widzenia (BSD), detektor ruchu przecinającego drogę cofania (RCTA) oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), który w pewnych sytuacjach całkowicie zatrzymuje pojazd by uniknąć kolizji lub przynajmniej zmniejszyć jej skutki. Nawigacja to natomiast efekt współpracy KII z firmą TomTom.
Aby poprawić komfort jazdy oraz precyzję prowadzenia w nowej Optimie zastosowano nie dwie (jak dotąd) a cztery tuleje mocujące przednią i tylną ramę pomocniczą zawieszenia. W układzie kierowniczym zaimplementowano elektryczne wspomaganie zębatki kierowniczej (R-MDPS) zamiast kolumny kierowniczej, co ma przyspieszyć reakcję auta na ruch kierownicą.
Póki co producent nie podał jakie jednostki napędowe będą napędzały nową Kię Optimę, ale sądząc po gamie silnikowej przeznaczonej na rynek amerykański powinny być to m.in. 1.6 GDI z turbo o mocy 178 KM, który podobnie jak w nowym Cee’d oferowany powinien być z dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT. Szczegóły poznamy jednak dopiero w drugim półroczu 2015 roku.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA