Naważniejsze fakty o nowym VW Passacie Alltrack!
REKLAMA
REKLAMA
VW Passat Alltrack II
Nowy Passat Alltrack ma być jeszcze lepszą alternatywą dla modnych w ostatnich latach SUV-ów. Choć zmiany w wyglądzie są poważne, bo Alltrack II bazuje na zupełnie nowym Passacie B8, to największe różnice dotyczą przede wszystkim techniki jakiej w nim zastosowano. Przede wszystkim, w porównaniu do poprzednika, każdy Passat Alltrack II będzie posiadał napęd na cztery koła 4motion. Starszy model był natomiast dostępny także w wersji z wyłącznie przednim napędem (co nie co przeczyło założeniom, że auto ma jeździć w trudniejszym terenie). Paleta silników w dużym stopniu pokrywa z tą z poprzednika, choć pojawiły się w niej nowe jednostki, w tym przede wszystkim najmocniejszy w historii 2.0 TDI o mocy 240 KM (wyposażony w dwie turbosprężarki i wtryskiwacze paliwa o ciśnieniu aż 2400 barów). Wśród jednostek benzynowych najmocniejszy będzie motor 2.0 TSI o mocy 220 KM.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?
W porównaniu do klasycznego VW Passata, Alltrack będzie miał prześwit zwiększony o 27,5 mm dzięki czemu łatwiej powinien radzić sobie z przejazdem po nierównych trasach, nie narażając newralgicznych elementów podwozia auta na uszkodzenia.
W nowym Passacie Alltrack napęd na cztery koła 4motion realizowany będzie przez nowe sprzęgło Haldex 5. W poprzedniku była to czwarta generacja wielopłytkowego sprzęgła.
Oto najważniejsze fakty o nowym VW Passacie Alltrack:
- Seryjny stały napęd na cztery koła 4MOTION.
- Terenowy wygląd dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, osłon podwozia, progów i osłon nadkoli.
- Krótkie zwisy nadwozia oraz zwiększony prześwit o 27,5 mm podnoszą sprawność w terenie.
- Tryb „Offroad” dzięki licznym systemom asystującym wspiera kierowcę podczas jazdy terenowej.
- Passat Alltrack łączy właściwości terenowe z najwyższym komfortem jazdy.
- Nowa paleta silników o mocy od 110 kW/150 KM do 176 kW/240 KM.
- Passat Alltrack, dzięki możliwości pociągnięcia przyczepy o masie do 2200 kg, okazuje się pojazdem transportowym.
- Innowacyjny system Trailer Assist ułatwia manewrowanie autem z przyczepą.
- System personalizacji umożliwia „zapamiętanie” przez auto indywidualnych ustawień preferowanych przez kierowcę.
- Wprowadzenie do sprzedaży w Europie nastąpi pod koniec września.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA