Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III / Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej / Opel

Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

Frontera zadebiutowała po raz pierwszy w gamie Opla w 1991 r. I była w dużej mierze niemieckim wcieleniem Isuzu Wizzard. W tym wcieleniu model funkcjonował w segmencie SUV-ów grupy D (choć wtedy o SUV-ach mowy być nie mogło).

Frontera nie zastąpi Grandlanda. Zejdzie do segmentu crossoverów

Frontera została najpierw zastąpiona przez Antarę, a później przez Grandlanda. Czy to oznacza, że w 2024 r. historia zatoczy koło? Nic z tych rzeczy. Grandland wcale z rynku nie znika. On zostanie większym z braci (choć prawdopodobne, że zmieni "imię" na Monterey). Frontera będzie musiała zejść o segment niższej. Ona zastąpi bowiem na rynku Crosslanda, czyli crossovera segmentu B.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Degradacja powiecie? Nic z tych rzeczy. Prawda jest bowiem taka, że pierwsza czy nawet druga Frontera nigdy nie stała się hitem, czy wielką legendą. Kierowcy nie będą mieli żadnego poczucia straty. Takie podejście do sprawy stanowi jednak dla modelu rodzaj nowego otwarcia. I co ważne, wreszcie daje mu szansę na potężny, komercyjny sukces. Bo crossovery segmentu B są dziś na topie. Sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Degradacja de facto pokazuje zatem, że Opel pokłada we Fronterze 2024 naprawdę duże nadzieje.

Nowy Opel Frontera zaoferuje 460-litrowy bagażnik

Podczas projektowania nowej Frontery, niemieccy styliści poszli świetnie znanym im tropem. Postawili na nowoczesność, ale też czystość linii. Ciekawie wygląda m.in. schodząca się ku tyłowi linia górnej części nadwozia. Poza tym elementem charakterystycznym jest oczywiście czarny grill przedni Opel Vizor z nowym logo Opla Blitz.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

W kabinie pasażerskiej Opla Frontery 2024 pojawi się kokpit Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami i systemem multimedialnym. Ciekawą opcją będzie stacja do smartfona. Po połączeniu się ze stacją za pośrednictwem dedykowanej aplikacji smartfon użytkownika staje się panelem sterowania systemem multimedialnym samochodu. Dodatkowo w fotelach pojawi się funkcja Intelli-Seat. Chodzi o szczelinę zmniejszającą nacisk na kość ogonową.

Frontera pojawi się w segmencie crossoverów grupy B. To musi oznaczać także praktyczność i przestrzeń. Tej drugiej w niemieckim aucie nie zabraknie. Bagażnik bazowo zaoferuje aż 460 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń zwiększy się do 1600 litrów.

Opel Frontera 2024 będzie elektrykiem, ale też hybrydą MHEV

Niemcy na obecnym etapie bardzo lakonicznie wypowiadają się na temat palety silnikowej nowego Opla Frontery. Choć wiadomo, że preferowany będzie napęd elektryczny. To on ma stanowić trzon gamy. Poza tym marka zapowiada "wydajny napęd wyposażony w technologię hybrydową 48 V". To może oznaczać zastosowanie jednostki znanej z Corsy i Astry. Mowa o lekkiej hybrydzie korzystającej z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM. Trzycylindrowy motor jest parowany z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Przekładnia została zelektryfikowana.

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Opel Frontera 2024, nowy Opel Frontera, Opel Frontera III

Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

Opel

Moto
Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?
16 maja 2024

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?
16 maja 2024

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać
15 maja 2024

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych
15 maja 2024

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne
14 maja 2024

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?
14 maja 2024

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

pokaż więcej
Proszę czekać...