Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech / Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech / Materiały prasowe Renault

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Historia Renault 5 zaczęła się w 1972 r. I praktycznie z miejsca mały hatchback zawojował rynek. Wzbudził sympatię kierowców i stał się jedną z najjaśniejszych gwiazd sprzedaży w gamie francuskiej marki. Historia modelu ostatecznie zakończyła się w 1996 r. Piątka ustąpiła miejsca Clio. Przed odejściem zapisała się jednak złotymi literami. Złotymi literami wypisany był bilans sprzedaży wynoszący przeszło 9 mln sztuk.

Renault 5 E-Tech powstanie na nowej platformie podłogowej

Po blisko trzech dekadach Renault 5 jednak powróci. Będzie miało iście klasyczną stylizację. Mocno nawiązuje designem do legendarnego poprzednika. Zmienia jednak całkowicie filozofię modelu. Bo nadal będzie miejsko-rodzinnym hatchbackiem, jednak teraz o napędzie elektrycznym. I to właśnie w technologii ukrywa się kilka wyjątkowych smaczków.

Renault 5 E-Tech to pierwszy model zaprojektowany na platformie AmpR Small. Ampere jest dedykowana samochodom elektrycznym z segmentu B. Oferuje naprawdę wiele, a w tym płaską podłogę, duży rozstaw osi (wynosi 2,54 m), bagażnik o pojemności 326 litrów, obniżony środek ciężkości i niską masą. Samochód powinien ważyć poniżej 1500 kg.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Renault 5 E-Tech: moc, zasięg, ładowanie

Renault 5 E-Tech będzie dostępny w trzech wariantach mocy. Kierowca otrzyma możliwość wyboru pojazdu oferującego 95, 122 lub 150 koni mechanicznych. W roli jednostki pojawi się oczywiście silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem. Układ napędowy zostanie sprzężony z akumulatorem o pojemności na poziomie 52 kWh. Ten ma zagwarantować zasięg wynoszący do 400 km. Wynik został oczywiście wyliczony w zgodzie z normą WLTP. Piątka E-Tech będzie wyposażona w ładowarkę AC 11 kW i DC 80 lub 100 kW.

Nowe Renault 5 E-Tech to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). To oznacza, że samochód zamieni się w pełnoprawny element ekosystemu energetycznego i będzie mógł w odpowiednim momencie oddawać energię do sieci. To jednak nadal nie koniec. Renault 5 osiągnie poziom 85 proc. ogólnej zdolności do recyklingu. Poza tym będzie zawierać 19,4 proc. materiałów z recyklingu (zgodnie z normą ISO14021) oraz 26,6 proc. materiałów pochodzących z gospodarki cyrkularnej, w tym 41 kg polimerów z recyklingu.

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Bateria w Renault 5 E-Tech będzie się ładować automatycznie

Ciekawą funkcją w Renault 5 E-Tech stanie się Charge Pass. To oznacza dostęp do ponad 600 000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach Europy. Kierowcy wystarczy jedna karta, choć też nie zawsze będzie konieczna. Bo dzięki funkcji Plug & Charge wystarczy tylko podłączyć auto do jednego z kompatybilnych terminali DC. Autoryzacja zostanie wykonana automatycznie. Automatycznie rozpocznie się także ładowanie, a później bezpieczna płatność.

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

nowe Renault 5, Renault 5 E-Tech

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Materiały prasowe Renault

Moto
Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
13 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
10 maja 2024

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego
10 maja 2024

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa
10 maja 2024

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego
09 maja 2024

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

pokaż więcej
Proszę czekać...