Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Oficjalna premiera za nami.
REKLAMA
REKLAMA
- Nowe Mitsubishi ASX na płycie CMF Renault
- Mitsubishi ASX II. Dane techniczne i paleta silników
- Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Design i wnętrze
- Nowy ASX z pakietem systemów bezpieczeństwa
- Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Rezerwacje ruszyły
Nowe Mitsubishi ASX na płycie CMF Renault
Mitsubishi ASX reprezentuje popularny w Europie segment B SUV. Auto funkcjonuje w nim od debiutu pierwszej generacji w roku 2010. W sumie w Europie ten właśnie model wybrało 380 000 klientów. Nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dzięki której możliwe było wprowadzenie dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control), analizującej dane z sensorów, w chwilach przeciążeń na zakrętach i ograniczającej moment obrotowy odpowiedniego koła w celu korygowania toru jazdy.
REKLAMA
Mitsubishi ASX II. Dane techniczne i paleta silników
REKLAMA
Nowa platforma Aliansu pozwala również na poszerzenie gamy układów napędowych. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 90 KM. Dwa warianty mocy turbodoładowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra (140 KM i 160 KM) wspiera instalacja miękkiej hybrydy (MHEV). Układ, obejmujący napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, pozwala na odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Wersji 140-konnej towarzyszy w ofercie 6-biegowa przekładnia manualna, dla wersji 160-konnej przewidziano 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DCT.
Na polskim rynku pojawia się również, po raz pierwszy w tym modelu, wersja z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy. Uzupełnieniem oferty będzie w dalszej kolejności elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV, będącym znakiem rozpoznawczym Mitsubishi. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh.
Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Design i wnętrze
Silnym atutem nowej generacji ASX jest wzornictwo, z rzucającym się w oczy frontem nadwozia w stylu dynamicznej tarczy Dynamic Shield. ASX zyskał też optycznie na wielkości, dzięki wysokim nadkolom, 17- lub 18-calowym kołom i sportowej posturze. Tył modelu zwraca uwagę za sprawą nowo zaprojektowanego logotypu. Dla wszystkich wersji wyposażenia dostępnych jest sześć kolorów nadwozia: jednolity Charcoal Blue oraz metaliczne Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey Crystal White oraz Sunrise Red. Bogatsze wersje Intense+ oraz Instyle będą dostępne także z czarnym dachem. ASX reprezentuje bagażnik o pojemności do 467 litrów oraz łatwe w utrzymaniu tapicerki z tkaniny lub skóry.
Nowy ASX z pakietem systemów bezpieczeństwa
REKLAMA
ASX po raz pierwszy we wszystkich wersjach oferuje w standardzie system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning). Bez dopłat każda wersja otrzymuje system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition). Przed kolizjami chronią także standardowe czujniki parkowania przód, tył oraz kamera cofania i adaptacyjny tempomat. Najwyższa wersja wyposażenia dysponuje funkcją MI-PILOT, która zapewnia jazdę autonomiczną poziomu 1, łącząc adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA).
W ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów zegarów – podstawowy zestaw analogowy z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, kolejnym jest konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, najbardziej zaawansowanym jest w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.
Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Rezerwacje ruszyły
Polscy klienci, którzy zdecydują się na zakup nowego Mitsubishi ASX, będą mieli do wyboru aż osiem wersji modelu, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, rodzaju przekładni, jak i specyfikacji wyposażenia. Astara Poland otworzyła listy zamówień na nowy model. Mitsubishi ASX nowej generacji trafi do salonów już w marcu 2023 roku. Klienci, którzy zdecydują się na rezerwację SUV-a do końca roku, otrzymają aż 7 lat spokoju dzięki 5-letniej gwarancji fabrycznej i dodawanej w gratisie 2-letniej ochronie pogwarancyjnej. Właściciele ASX nowej generacji otrzymują samochód z bogatym pakietem ochronnym:
- 5 lat gwarancji na wybrane oryginalne akcesoria do przebiegu 100 000 km,
- 5 lat gwarancji Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu,
- nieodpłatna usługa kontroli stanu pojazdu,
- 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia.
REKLAMA
REKLAMA