REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Oficjalna premiera za nami.

Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Oficjalna premiera za nami.
Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Oficjalna premiera za nami.
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX w Polsce? Tak, Japończycy zaprezentowali crossovera oraz pełen pakiet informacji dotyczących auta. Co wiadomo?

Nowe Mitsubishi ASX na płycie CMF Renault

Mitsubishi ASX reprezentuje popularny w Europie segment B SUV. Auto funkcjonuje w nim od debiutu pierwszej generacji w roku 2010. W sumie w Europie ten właśnie model wybrało 380 000 klientów. Nowy ASX oparty jest na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dzięki której możliwe było wprowadzenie dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control), analizującej dane z sensorów, w chwilach przeciążeń na zakrętach i ograniczającej moment obrotowy odpowiedniego koła w celu korygowania toru jazdy.

REKLAMA

Mitsubishi ASX II. Dane techniczne i paleta silników

REKLAMA

Nowa platforma Aliansu pozwala również na poszerzenie gamy układów napędowych. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 90 KM. Dwa warianty mocy turbodoładowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra (140 KM i 160 KM) wspiera instalacja miękkiej hybrydy (MHEV). Układ, obejmujący napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, pozwala na odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Wersji 140-konnej towarzyszy w ofercie 6-biegowa przekładnia manualna, dla wersji 160-konnej przewidziano 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DCT.

Na polskim rynku pojawia się również, po raz pierwszy w tym modelu, wersja z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy. Uzupełnieniem oferty będzie w dalszej kolejności elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV, będącym znakiem rozpoznawczym Mitsubishi. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Design i wnętrze

Silnym atutem nowej generacji ASX jest wzornictwo, z rzucającym się w oczy frontem nadwozia w stylu dynamicznej tarczy Dynamic Shield. ASX zyskał też optycznie na wielkości, dzięki wysokim nadkolom, 17- lub 18-calowym kołom i sportowej posturze. Tył modelu zwraca uwagę za sprawą nowo zaprojektowanego logotypu. Dla wszystkich wersji wyposażenia dostępnych jest sześć kolorów nadwozia: jednolity Charcoal Blue oraz metaliczne Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey Crystal White oraz Sunrise Red. Bogatsze wersje Intense+ oraz Instyle będą dostępne także z czarnym dachem. ASX reprezentuje bagażnik o pojemności do 467 litrów oraz łatwe w utrzymaniu tapicerki z tkaniny lub skóry.

Nowy ASX z pakietem systemów bezpieczeństwa

REKLAMA

ASX po raz pierwszy we wszystkich wersjach oferuje w standardzie system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning). Bez dopłat każda wersja otrzymuje system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition). Przed kolizjami chronią także standardowe czujniki parkowania przód, tył oraz kamera cofania i adaptacyjny tempomat. Najwyższa wersja wyposażenia dysponuje funkcją MI-PILOT, która zapewnia jazdę autonomiczną poziomu 1, łącząc adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów zegarów – podstawowy zestaw analogowy z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, kolejnym jest konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, najbardziej zaawansowanym jest w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX w Polsce. Rezerwacje ruszyły

Polscy klienci, którzy zdecydują się na zakup nowego Mitsubishi ASX, będą mieli do wyboru aż osiem wersji modelu, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, rodzaju przekładni, jak i specyfikacji wyposażenia. Astara Poland otworzyła listy zamówień na nowy model. Mitsubishi ASX nowej generacji trafi do salonów już w marcu 2023 roku. Klienci, którzy zdecydują się na rezerwację SUV-a do końca roku, otrzymają aż 7 lat spokoju dzięki 5-letniej gwarancji fabrycznej i dodawanej w gratisie 2-letniej ochronie pogwarancyjnej. Właściciele ASX nowej generacji otrzymują samochód z bogatym pakietem ochronnym:

  • 5 lat gwarancji na wybrane oryginalne akcesoria do przebiegu 100 000 km,
  • 5 lat gwarancji Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu,
  • nieodpłatna usługa kontroli stanu pojazdu,
  • 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia.

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA