REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!
Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Polo GTI 2021 pokazało swoją twarz. Poliftingowy hot-hatch Volkswagena nie zmienił się mocno. Nowości powinny jednak ucieszyć nabywców.

Polo GTI 2021. Co zmienił lifting?

GTI - to trzy litery, które w gamie Volkswagena mówią bardzo wiele! Historia tak oznaczanych modeli w ofercie niemieckiej marki zaczęła się w roku 1976 - od Golfa. Pierwsze sportowe Polo dołączyło do oferty producenta w roku 1998. Co daje nowe Polo GTI? Tak naprawdę wszystko to co stare - całkiem przestronną kabinę, platformę MQB oraz niską masę połączoną ze sztywnym zawieszeniem ze zredukowanym o 15 mm prześwitem. Bo w gruncie rzeczy zmiana przygotowana przez Volkswagena to lifting. Co się zatem zmieniło?

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI 2021

Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!

Materiały prasowe Volkswagen

Polo GTI 2021 ma system „prawie” autonomiczny

Polo GTI 2021 pisze duży dział na polu nowoczesnych systemów elektronicznych. Dobrym przykładem jest IQ.Drive Travel Assist, który umożliwia półautomatyczną jazdę. Elektronika po jego aktywacji sama hamuje, przyspiesza, a nawet kieruje - i wszystko w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h. Kolejną pozycją na liście innowacji jest system multimedialny nowej generacji o oznaczeniu MIB3.1. W jego ramach - pomijając usługi internetowe - kierowca uzyskuje dostęp do usług streamingowych, konfiguracji ustawień auta opartych na chmurze czy bezprzewodowej komunikacji w ramach Android Auto i Apple CarPlay.

Volkswagen Polo GTI 2021

Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!

Materiały prasowe Volkswagen

Światła LED i wirtualny kokpit w Polo GTI 2021

Ciekawą innowacją w Polo GTI 2021 jest też Digital Cockpit Pro. Ekran pojawiający się w miejscu zegarów ma lepszy współczynnik kontrastu i bardziej intensywne kolory. Dodatkowo otrzymał przekątną wynoszącą aż 10,25 cala. Nowe Polo GTI będzie standardowo wyposażone chociażby w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light. Elementem montowanym bez dopłaty stanie się też podświetlany pas na osłonie chłodnicy - jest charakterystycznym uzupełnieniem świateł do jazdy dziennej i pojawił się wcześniej chociażby w poliftingowym Arteonie. W tylnej części również pojawią się LED-y - wyposażone w światło hamowania o specyficznej grafice oraz w zintegrowany dynamiczny kierunkowskaz.

Polo GTI 2021. Silnik bez zmian i… dobrze!

A co w Polo GTI 2021 się nie zmieniło? Mały hatchback nadal będzie otrzymywać ten sam silnik. Mowa o motorze 2.0 TSI. Moc? Ta akurat wzrosła. Teraz wynosi 207 koni mechanicznych. Nadal standardem stanie się też skrzynia DSG. Osiągi? Hot-htach potrzebuje na osiągnięcie pierwszej setki 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 240 km/h.

REKLAMA

Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!
Materiały prasowe Volkswagen
Polo GTI 2021. Lifting poprawił wygląd. 2.0 TSI zostaje!
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA