REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

A oto i nowy... Fiat 500! Mamy pierwsze zdjęcia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Fiat 500 wygląda trochę jak... stary! Pójście znanym tropem stylistycznym nie oznacza jednak, że inżynierom zabrakło pomysłów. Oni po prostu nie chcieli psuć idealnej formy. A widać to chociażby po technologii, którą uzupełnione zostało nadwozie przywołujące klimat lat sześćdziesiątych.

Ciężko mówić o tym, aby Fiat poszedł drogą rewolucji. W końcu nowy Fiat 500 prezentuje się prawie identycznie jak poprzednik zaprezentowany 13 lat temu. Różnice? Mocniej została zaznaczona linia dzieląca nadwozie na górną i dolną część, nowocześniejsze są reflektory (teraz dysponują technologią LED), klamki zostały ukryte w zagłębieniu na drzwiach, a do tego nadwozie włoskiego malucha nieznacznie urosło (jest o 8 cm dłuższe i 6 cm szersze). Dużo większe zmiany dotyczą kabiny pasażerskiej. Ta bez wątpienia nadąża za trendami stanowiącymi standard w XXI wieku.

REKLAMA

Nowy Fiat 500e - nowe wnętrze i systemy asystujące!

Przed oczami kierowcy i pod malutkim daszkiem ukrywa się ekran imitujący zegary. Ma on wielkość 7 cali i zawiera wszystkie te informacje, które są potrzebne prowadzącemu podczas jazdy. W centralnym punkcie konsoli Włosi zastosowali przeszło 10-calowy ekran multimedialny. To za jego pomocą obsługiwane jest radio czy nawigacja. Na konsoli pojawia się też seria przycisków - te ponoć były inspirowane wyglądem klawiszy w pianinie. Bardzo ważne dla inżynierów było to, że nowy Fiat 500e otrzyma serię inteligentnych rozwiązań wspierających kierowcę podczas jazdy. Przykład? Auto będzie automatycznie hamować w razie wykrycia zagrożenia, powinno kontrolować martwe pole oraz ma posiadać aktywny tempomat.

Nowy Fiat 500e

Nowy Fiat 500e

Między fotelem kierowcy a pasażera pojawia się tunel - zawiera schowek oraz przyciski do sterowania "przekładnią" oraz elektrycznym hamulcem ręcznym. Czemu słowo przekładnia pojawia się w cudzysłowie? Bo w tym konkretnym modelu zastosowana jest niezwykle prosta skrzynia jednobiegowa. Większej ilości przełożeń nie trzeba, ponieważ auto jest zasilane jednostką elektryczną o mocy 120 koni mechanicznych. Tak skonfigurowana e-Pięćsetka jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu nawet 320 kilometrów! Co więcej, 80 proc. pojemności akumulatora przy pomocy szybkiej ładowarki 85 kW można doładować już w 35 minut.

Nowy Fiat 500e - dane techniczne modelu:

  • Moc: 120 KM
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Zasięg na ładowaniu (WLTP): 320 km
  • Bateria: litowo-jonowa 42 kWh
  • Cena: 37 900 euro (tj. około 162 970 zł)

I choć nowy Fiat 500e wygląda więcej niż ciekawie, z polskiego punktu widzenia wiąże się z nim inne pytanie. Czy samochód będzie montowany w Tychach? Niestety nie. Wszystko wskazuje na to, że mały hatchback w wersji elektrycznej będzie składany w zakładzie w Mirafiori. Co z polską montownią? Z odpowiedzią na to pytanie trzeba poczekać do pojawienia się informacji mówiącej o zakończeniu produkcji poprzedniej Pięćsetki...

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA