REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Fiat 500 wygląda trochę jak... stary! Pójście znanym tropem stylistycznym nie oznacza jednak, że inżynierom zabrakło pomysłów. Oni po prostu nie chcieli psuć idealnej formy. A widać to chociażby po technologii, którą uzupełnione zostało nadwozie przywołujące klimat lat sześćdziesiątych.

Ciężko mówić o tym, aby Fiat poszedł drogą rewolucji. W końcu nowy Fiat 500 prezentuje się prawie identycznie jak poprzednik zaprezentowany 13 lat temu. Różnice? Mocniej została zaznaczona linia dzieląca nadwozie na górną i dolną część, nowocześniejsze są reflektory (teraz dysponują technologią LED), klamki zostały ukryte w zagłębieniu na drzwiach, a do tego nadwozie włoskiego malucha nieznacznie urosło (jest o 8 cm dłuższe i 6 cm szersze). Dużo większe zmiany dotyczą kabiny pasażerskiej. Ta bez wątpienia nadąża za trendami stanowiącymi standard w XXI wieku.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Fiat 500e - nowe wnętrze i systemy asystujące!

Przed oczami kierowcy i pod malutkim daszkiem ukrywa się ekran imitujący zegary. Ma on wielkość 7 cali i zawiera wszystkie te informacje, które są potrzebne prowadzącemu podczas jazdy. W centralnym punkcie konsoli Włosi zastosowali przeszło 10-calowy ekran multimedialny. To za jego pomocą obsługiwane jest radio czy nawigacja. Na konsoli pojawia się też seria przycisków - te ponoć były inspirowane wyglądem klawiszy w pianinie. Bardzo ważne dla inżynierów było to, że nowy Fiat 500e otrzyma serię inteligentnych rozwiązań wspierających kierowcę podczas jazdy. Przykład? Auto będzie automatycznie hamować w razie wykrycia zagrożenia, powinno kontrolować martwe pole oraz ma posiadać aktywny tempomat.

Nowy Fiat 500e

Między fotelem kierowcy a pasażera pojawia się tunel - zawiera schowek oraz przyciski do sterowania "przekładnią" oraz elektrycznym hamulcem ręcznym. Czemu słowo przekładnia pojawia się w cudzysłowie? Bo w tym konkretnym modelu zastosowana jest niezwykle prosta skrzynia jednobiegowa. Większej ilości przełożeń nie trzeba, ponieważ auto jest zasilane jednostką elektryczną o mocy 120 koni mechanicznych. Tak skonfigurowana e-Pięćsetka jest w stanie pokonać na jednym ładowaniu nawet 320 kilometrów! Co więcej, 80 proc. pojemności akumulatora przy pomocy szybkiej ładowarki 85 kW można doładować już w 35 minut.

Nowy Fiat 500e - dane techniczne modelu:

  • Moc: 120 KM
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Zasięg na ładowaniu (WLTP): 320 km
  • Bateria: litowo-jonowa 42 kWh
  • Cena: 37 900 euro (tj. około 162 970 zł)

I choć nowy Fiat 500e wygląda więcej niż ciekawie, z polskiego punktu widzenia wiąże się z nim inne pytanie. Czy samochód będzie montowany w Tychach? Niestety nie. Wszystko wskazuje na to, że mały hatchback w wersji elektrycznej będzie składany w zakładzie w Mirafiori. Co z polską montownią? Z odpowiedzią na to pytanie trzeba poczekać do pojawienia się informacji mówiącej o zakończeniu produkcji poprzedniej Pięćsetki...

REKLAMA

Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Nowy Fiat 500e
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA