Nowy numer Lwa - Peugeot 5008

REKLAMA
REKLAMA
5008 to nic innego jak sporej wielkości rodzinny minivan. Mierzące 4,53 m i wysokie na 1,64 m nadwozie idealnie wpasuje się w potrzeby kilkuosobowej rodziny, której nie obce są dalekie podróże. Auto stanie się rynkową konkurencją dla Renault Scenic - jednego z najbardziej uznanych w tej klasie graczy. Samochód będzie mógł przewieźć maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach
Linia 5008 ma klasyczny dla minivanów wygląd, wymuszony koniecznością jak najefektywniejszego zagospodarowania wnętrza, jednak zdecydowanie nie jest nudna. Auto posiada charakterystyczny dla innych Peugeotów przód z dużymi reflektorami i pokaźnymi wlotami powietrza oraz mocno pochyloną maską. Z tyłu zwłaszcza w nocy uwagę przyciągną ciekawie zaprojektowane lampy, wykonane w technologii światłowodowej.
Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD
REKLAMA
Potężna przednia szyba wraz z panoramicznym szklanym dachem zwiększają poczucie przestronności wnętrza. Deska rozdzielcza ma klasyczny wygląd. Dzięki temu obsługa wszystkich najważniejszych urządzeń nie powinna być problematyczna. Uniknięto niepotrzebnych eksperymentów i zamiast modnych w minivanach elektronicznych wyświetlaczy, zastosowano tradycyjny zestaw wskaźników.
Pakowność samochodu z pewnością zadowoli często podróżujące rodziny. Bagażnik posiada regularne kształty. W zależności od ustawienia przesuwanych foteli drugiego rzędu i po złożeniu tych z trzeciego, może mieć od 758 do 823 litrów pojemności. Auto wyposażono również w liczne schowki. Do najciekawszych rozwiązań należy schowek pod kierownica i wentylowana konsola centralna o pojemności 10,5 litra oraz schowki w podłodze. Auto w wersji pięcioosobowej posiada ponadto ukryte pod wykładziną bagażnika schowki o łącznej pojemności 60 litrów.
Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert
Samochód będzie kierowany również do tych użytkowników, którzy jeżdżąc pojazdem rodzinnym nie chcą rezygnować z przyjemności prowadzenia. Dzięki zwiększonej sztywności nadwozia auto ma prowadzić się pewnie i komfortowo. Do tego nawet 18 calowe opony i skuteczne hamulce. W palecie silników przewidziano motor benzynowy o pojemności 1,6 i mocy 120 lub 156 KM. Do wyboru będą również silniki wysokoprężne. Gama przewiduje silnik 1,6 110 KM oraz motor 2,0 o dwóch wariantach mocy - 150 i 163 KM.
Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3
Nowy Peugeot może być wyposażony w nowoczesne rozwiązania wpływające pozytywnie na bezpieczeństwo. Przykładem jest system, który pozwala na wyświetlanie podstawowych informacji samochodu na przezroczystej płycie nad zestawem wskaźników, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Dodatkowo auto może posiadać radar kontrolujący odległość od poprzedzającego pojazdu, system pomiaru ilości miejsca do parkowania, dwa rodzaje urządzeń audio-nawigacyjnych oraz zintegrowany system multimedialny posiadający siedmiocalowe ekrany w zagłówkach przednich foteli i zaopatrzony w odtwarzacz dvd oraz konsolę gier. Ponadto dla najbardziej wymagających przygotowano zestaw audio marki JBL. W wyposażeniu standardowym znajdzie się system ESP i sześć poduszek powietrznych oraz czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach.
Zobacz też: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów
Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane na salonie we Frankfurcie, a na rynku zagości jesienią bieżącego roku.







REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA