REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy numer Lwa - Peugeot 5008

Michał Karczewski
Peugeot 5008
Peugeot 5008

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot szykuje ofensywę w klasie pojemnych, rodzinnych pojazdów. W salonach dopiero co pojawił się model 3008, a francuska firma zaprezentowała zdjęcia kolejnego wielkopojemnego auta. Jest nim 5008.

5008 to nic innego jak sporej wielkości rodzinny minivan. Mierzące 4,53 m i wysokie na 1,64 m nadwozie idealnie wpasuje się w potrzeby kilkuosobowej rodziny, której nie obce są dalekie podróże. Auto stanie się rynkową konkurencją dla Renault Scenic - jednego z najbardziej uznanych w tej klasie graczy. Samochód będzie mógł przewieźć maksymalnie od pięciu do siedmiu osób.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Linia 5008 ma klasyczny dla minivanów wygląd, wymuszony koniecznością jak najefektywniejszego zagospodarowania wnętrza, jednak zdecydowanie nie jest nudna. Auto posiada charakterystyczny dla innych Peugeotów przód z dużymi reflektorami i pokaźnymi wlotami powietrza oraz mocno pochyloną maską. Z tyłu zwłaszcza w nocy uwagę przyciągną ciekawie zaprojektowane lampy, wykonane w technologii światłowodowej.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

REKLAMA

Potężna przednia szyba wraz z panoramicznym szklanym dachem zwiększają poczucie przestronności wnętrza. Deska rozdzielcza ma klasyczny wygląd. Dzięki temu obsługa wszystkich najważniejszych urządzeń nie powinna być problematyczna. Uniknięto niepotrzebnych eksperymentów i zamiast modnych w minivanach elektronicznych wyświetlaczy, zastosowano tradycyjny zestaw wskaźników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pakowność samochodu z pewnością zadowoli często podróżujące rodziny. Bagażnik posiada regularne kształty. W zależności od ustawienia przesuwanych foteli drugiego rzędu i po złożeniu tych z trzeciego, może mieć od 758 do 823 litrów pojemności. Auto wyposażono również w liczne schowki. Do najciekawszych rozwiązań należy schowek pod kierownica i wentylowana konsola centralna o pojemności 10,5 litra oraz schowki w podłodze. Auto w wersji pięcioosobowej posiada ponadto ukryte pod wykładziną bagażnika schowki o łącznej pojemności 60 litrów.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

Samochód będzie kierowany również do tych użytkowników, którzy jeżdżąc pojazdem rodzinnym nie chcą rezygnować z przyjemności prowadzenia. Dzięki zwiększonej sztywności nadwozia auto ma prowadzić się pewnie i komfortowo. Do tego nawet 18 calowe opony i skuteczne hamulce. W palecie silników przewidziano motor benzynowy o pojemności 1,6 i mocy 120 lub 156 KM. Do wyboru będą również silniki wysokoprężne. Gama przewiduje silnik 1,6 110 KM oraz motor 2,0 o dwóch wariantach mocy - 150 i 163 KM.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Nowy Peugeot może być wyposażony w nowoczesne rozwiązania wpływające pozytywnie na bezpieczeństwo. Przykładem jest system, który pozwala na wyświetlanie podstawowych informacji samochodu na przezroczystej płycie nad zestawem wskaźników, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Dodatkowo auto może posiadać radar kontrolujący odległość od poprzedzającego pojazdu, system pomiaru ilości miejsca do parkowania, dwa rodzaje urządzeń audio-nawigacyjnych oraz zintegrowany system multimedialny posiadający siedmiocalowe ekrany w zagłówkach przednich foteli i zaopatrzony w odtwarzacz dvd oraz konsolę gier. Ponadto dla najbardziej wymagających przygotowano zestaw audio marki JBL. W wyposażeniu standardowym znajdzie się system ESP i sześć poduszek powietrznych oraz czujniki zapięcia pasów na wszystkich miejscach.

Zobacz też: Dacia Lodgy czyli ciąg dalszy ofensywy małych vanów

Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane na salonie we Frankfurcie, a na rynku zagości jesienią bieżącego roku.

Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA