REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowe i elektryczne Seaty

Seat Altea XL będzie dostępny także w wersji elektrycznej.
Seat Altea XL będzie dostępny także w wersji elektrycznej.

REKLAMA

REKLAMA

Firma SEAT ogłosiła, że trwają prace nad zaprojektowanym w Hiszpanii pierwszym w pełni elektrycznym samochodem.

Altea XL Electric Ecomotive, elektryczny i tym samym nie wydzielający żadnych spalin pojazd, to tylko jedna z pozycji, które Hiszpański producent pragnie w przyszłości wprowadzić na rynek motoryzacyjny. Druga to Leon TwinDrive Ecomotive, samochód wyposażony w jednostkę hybrydową.

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda CR-V

Polityką SEAT-a jest wprowadzenie szerokiej gamy alternatywnych technologii. Dlatego też, hiszpański producent zamierza wypuścić dwa świetnie uzupełniające się modele pojazdów w tym samym czasie.

Zobacz też: Premiera Porsche Panamery GTS

Altea XL Electric Ecomotive, pierwszy elektryczny samochód marki SEAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Hiszpanii, samochód Altea XL Electric Ecomotive przeciera szlaki w transporcie elektrycznym. Wyposażony jest on w akumulator zapewniający zasięg 135 kilometrów. Silnik o mocy 115 KM (85kW) i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm to gwarancja przyjemności z jazdy. Połączenie tych dwóch parametrów pozwala osiągnąć prędkość rzędu 135 km/h.  Dzięki przestronnemu przedziałowi pasażerskiemu i pojemnemu bagażnikowi, elektryczna wersja modelu Altea XL jest świetnym rozwiązaniem dla rodziny lub firmy transportowej. Co więcej, baterie umieszczono w taki sposób (pod tylnymi siedzeniami i bagażnikiem), aby nie ograniczały przestrzeni przedziału pasażerskiego. 

Zobacz też: Facelifting Mustanga

Leon TwinDrive - samochód uniwersalny

Nowy SEAT Leon TwinDrive Ecomotive stanowi przełom w dziedzinie pojazdów hybrydowych, ponieważ łączy on zalety tradycyjnego silnika spalinowego i silnika nieemitującego substancji szkodliwych. W trybie elektrycznym system TwinDrive pozwala pokonać dystans 52 kilometrów, z maksymalną prędkością 120 km/h. W trybie hybrydowym (silnik elektryczny razem ze spalinowym), zużycie paliwa wynosi jedynie 1,7 litra benzyny lub 18,5 KWh na 100 km, prędkość maksymalna to 170km/h, a emisja CO2 równa jest 39 g/km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA