Niezamarzające szyby samochodowe
REKLAMA
REKLAMA
Tajemnica tkwi w bardzo cienkiej, przeźroczystej warstwie tlenku cynkowo indowego, nakładanej na szkło. Powłoka nałożona na zewnętrzną stronę szyby zapobiega emisji ciepła. VW i Audi chce instalować takie szyby w samochodach całego koncernu.
REKLAMA
Przewodząca warstwa „Low E” chroni szybę przed wychłodzeniem w taki sposób, że woda na zewnętrznej stronie nie może zamarzać. Nie powstaje warstwa lodu, ponieważ wymiana promieniowania z zimnym powietrzem zewnętrznym jest minimalizowana. Warunki atmosferyczne, takie jak na przykład chmury, wilgotność powietrza czy wiatr, odgrywają ważną rolę i wpływają na roszenie szyb. „Dlatego warstwa „Low E” nie zawsze zapobiega całkowicie powstawaniu warstwy lodu lub rosy, tylko znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo jej wystąpienia” – oświadczył Thomas Drescher z Działu Rozwoju Volkswagena.
Zobacz również: Zmodernizowana jednostka 1,6 MPI powraca
Problemem jest fakt, że nowa powłoka zakłóca w samochodzie fale radiowe i telefonii komórkowej. Klientom, którzy nie chcą czekać na wprowadzenie tej technologii, Volkswagen już dzisiaj oferuje ogrzewanie postojowe i ogrzewane przedniej szyby w samochodach.
Zobacz również: Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010
REKLAMA
REKLAMA