Polisy komunikacyjne najczęściej zaskarżane do Rzecznika Ubezpieczonych
REKLAMA
REKLAMA
Ubezpieczenie samochodu: wybierz rozsądnie
REKLAMA
Z Raportu Rzecznika Ubezpieczonych obejmującego dane po II kwartale 2015 roku wynika, że najczęstszym powodem niezadowolenia klientów są nadal polisy komunikacyjne. Analiza współczynnika skarg na poszczególnych ubezpieczycieli, którzy znaleźli się w zestawieniu wykazała natomiast, że najlepsze notowania pod tym względem po raz kolejny uzyskała Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
REKLAMA
Skargi na ubezpieczenia komunikacyjne stanowią 46,7% wszystkich odnotowanych zgłoszeń. Najwięcej zastrzeżeń budzą obowiązkowe polisy OC – do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło aż 2939 skarg. Do najczęściej zgłaszanych problemów należą m.in. uzyskanie pełnej rekompensaty za wynajem pojazdu zastępczego, zaniżanie wartości pojazdu w stanie sprzed szkody i zawyżanie wartości jego wraku lub pozostałości, czy brak możliwości wyboru części stosowanych do naprawy pojazdu. Na drugim miejscu znalazło się Autocasco z liczbą 435 zażaleń. Jak wynika z Raportu, najczęstsze zarzuty klientów dotyczą sporu co do wysokości przyznanego odszkodowania, interpretacji przepisów ubezpieczeniowych i zapisów w OWU powodujących całkowitą odmowę wypłaty odszkodowania.
Analiza danych zawartych w Raporcie, pozwala również wykazać, które towarzystwa ubezpieczeniowe cieszą się największym uznaniem klientów. Z zestawienia obejmującego krajowe zakłady ubezpieczeń, posiadające powyżej 50 % ubezpieczeń komunikacyjnych w portfelu (czyli te specjalizujące się w ubezpieczeniach komunikacyjnych) wynika, że najmniejszy współczynnik skarg po II kwartale 2015 r. odnotowała Compensa i tym samym utrzymała swoją pozycję lidera z 1 kwartału 2015 r.
REKLAMA
Za materiał wyjściowy do przygotowania analizy posłużył współczynnik udziału skarg do całościowego udziału w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Z wynikiem 51,87 % Compensa okazała się bezkonkurencyjna, odnotowując blisko dwukrotnie mniej skarg w porównaniu do jej udziału w rynku. Współczynnik skarg poniżej 100% oznacza, że na firmę skarży się mniej klientów, niż wynikałoby to z mierzonego wartością składki udziału w rynku.
Liczba skarg zgłoszonych na Compensę w II kwartale bieżącego roku wyniosło 153, natomiast w analogicznym okresie 2014 roku ubezpieczyciel odnotował 243 zażalenia. Wynik ten świadczy
o nieustannym zwiększaniu jakości usług świadczonych przez firmę.
Jak przyznaje Tomasz Borowski, Rzecznik Prasowy Compensy: nasza firma wdraża innowacyjne rozwiązania, dzięki którym proces likwidacji szkody przebiega bardzo sprawnie. Wypłata odszkodowania w Compensie często zajmuje zaledwie kilka dni. Najnowszy Raport Rzecznika Ubezpieczonych potwierdza, że wprowadzane przez nas zmiany są doceniane przez klientów darzących nas coraz większym zaufaniem.
Źródło: materiały prasowe Compensa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.