REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścig DTM na Hockenheim: Audi triumfuje

Subskrybuj nas na Youtube
Green za kierownicą Audi RS5 wygrał pierwszy z serii DTM na torze Hockenheim w Niemczech.
Green za kierownicą Audi RS5 wygrał pierwszy z serii DTM na torze Hockenheim w Niemczech.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Od zwycięstwa rozpoczęło Audi sezon w wyścigach DTM. W wyścigu inauguracyjnym na torze Hockenheim zwyciężył Jamie Green z zespołu Audi Sport Team Rosberg.

Audi i wyścigi DTM 2015

Jamie Green i jego pomarańczowe Audi RS 5 DTM Hoffmann Group, w ostatnią sobotę byli klasą samą w sobie. Dzięki 0,116 sekundy przewagi nad rywalami, Brytyjczyk zapewnił sobie pole position i przez całe 26 okrążeń nadawał tempo.

REKLAMA

Po doskonałym, dynamicznym starcie, szybko oderwał się od ścigających go kierowców i nie dał się wyprowadzić z równowagi nawet dwoma wyjazdami na tor „Safety Car’a”, niwelującymi jego przewagę.

REKLAMA

„Już w zeszłym roku byłem szybki, ale w wyścigach nie miałem szczęścia” - powiedział Green po pierwszym dla Audi zwycięstwie. „Dzisiaj w końcu wszystko poszło po mojej myśli. Jadę w tym samym zespole, mam tego samego inżyniera i czuję się dobrze w moim nowym Audi RS 5 DTM. Jestem po prostu szczęśliwy.”

Kierowcy teamów Audi Sport Teams Abt Sportsline i Phoenix -  Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) i Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM), również znaleźli się w najlepszej piątce. Udane dla Audi rozpoczęcie sezonu potwierdził młody Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) na szóstej pozycji. 

Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na metę pierwszego wyścigu, w którym widzowie oglądali emocjonujące pojedynki, kolizje i wiele manewrów wyprzedzania, dotarło 16 z 24 startujących aut. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) zakończył zmagania na miejscu dwunastym, mimo że podczas kontaktu z innym autem uszkodził oponę i musiał nieplanowo zjechać do boksu. Adrien Tambay z kolei (Playboy Audi RS 5 DTM) tracił możliwe do zdobycia punkty, wdając się w pojedynki na torze i w końcu lądując na żwirowym poboczu. Finałowo Francuz był piętnasty.

Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM) skończyli wyścig przed czasem. Obydwaj brali udział w kolizji już w fazie gorączkowego pierwszego okrążenia i musieli na stałe zjechać do boksu.

„Cieszę się z udanego rozpoczęcia sezonu” - powiedział Dieter Gass, kierownik DTM w Audi Sport. „Daliśmy widzom bardzo emocjonujący wyścig i udowodniliśmy,
że nowy format DTM był krokiem we właściwym kierunku. Z punktu widzenia Audi jest nawet jeszcze ważniejsze, że mogliśmy dokonać oceny, kto w jakim jest punkcie
i potwierdzić jednocześnie przed samymi sobą, że zimą wykonaliśmy kawał dobrej roboty.  Audi RS 5 DTM było dzisiaj najsilniejszym autem, a Jamie Green dał pokaz imponującej pracy. Już w drugiej połowie sezonu 2014 był bardzo szybki.

Jego pierwsze zwycięstwo za kierownicą Audi wisiało w powietrzu i było po prostu kwestią czasu.”

Źródło: materiały prasowe Audi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA