REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścig DTM na Hockenheim: Audi triumfuje

Green za kierownicą Audi RS5 wygrał pierwszy z serii DTM na torze Hockenheim w Niemczech.
Green za kierownicą Audi RS5 wygrał pierwszy z serii DTM na torze Hockenheim w Niemczech.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Od zwycięstwa rozpoczęło Audi sezon w wyścigach DTM. W wyścigu inauguracyjnym na torze Hockenheim zwyciężył Jamie Green z zespołu Audi Sport Team Rosberg.

Audi i wyścigi DTM 2015

Jamie Green i jego pomarańczowe Audi RS 5 DTM Hoffmann Group, w ostatnią sobotę byli klasą samą w sobie. Dzięki 0,116 sekundy przewagi nad rywalami, Brytyjczyk zapewnił sobie pole position i przez całe 26 okrążeń nadawał tempo.

REKLAMA

REKLAMA

Po doskonałym, dynamicznym starcie, szybko oderwał się od ścigających go kierowców i nie dał się wyprowadzić z równowagi nawet dwoma wyjazdami na tor „Safety Car’a”, niwelującymi jego przewagę.

„Już w zeszłym roku byłem szybki, ale w wyścigach nie miałem szczęścia” - powiedział Green po pierwszym dla Audi zwycięstwie. „Dzisiaj w końcu wszystko poszło po mojej myśli. Jadę w tym samym zespole, mam tego samego inżyniera i czuję się dobrze w moim nowym Audi RS 5 DTM. Jestem po prostu szczęśliwy.”

Kierowcy teamów Audi Sport Teams Abt Sportsline i Phoenix -  Edoardo Mortara (Castrol EDGE Audi RS 5 DTM) i Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM), również znaleźli się w najlepszej piątce. Udane dla Audi rozpoczęcie sezonu potwierdził młody Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM) na szóstej pozycji. 

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na metę pierwszego wyścigu, w którym widzowie oglądali emocjonujące pojedynki, kolizje i wiele manewrów wyprzedzania, dotarło 16 z 24 startujących aut. Mattias Ekström (Red Bull Audi RS 5 DTM) zakończył zmagania na miejscu dwunastym, mimo że podczas kontaktu z innym autem uszkodził oponę i musiał nieplanowo zjechać do boksu. Adrien Tambay z kolei (Playboy Audi RS 5 DTM) tracił możliwe do zdobycia punkty, wdając się w pojedynki na torze i w końcu lądując na żwirowym poboczu. Finałowo Francuz był piętnasty.

Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Teufel Audi RS 5 DTM) skończyli wyścig przed czasem. Obydwaj brali udział w kolizji już w fazie gorączkowego pierwszego okrążenia i musieli na stałe zjechać do boksu.

„Cieszę się z udanego rozpoczęcia sezonu” - powiedział Dieter Gass, kierownik DTM w Audi Sport. „Daliśmy widzom bardzo emocjonujący wyścig i udowodniliśmy,
że nowy format DTM był krokiem we właściwym kierunku. Z punktu widzenia Audi jest nawet jeszcze ważniejsze, że mogliśmy dokonać oceny, kto w jakim jest punkcie
i potwierdzić jednocześnie przed samymi sobą, że zimą wykonaliśmy kawał dobrej roboty.  Audi RS 5 DTM było dzisiaj najsilniejszym autem, a Jamie Green dał pokaz imponującej pracy. Już w drugiej połowie sezonu 2014 był bardzo szybki.

Jego pierwsze zwycięstwo za kierownicą Audi wisiało w powietrzu i było po prostu kwestią czasu.”

Źródło: materiały prasowe Audi

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA