REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi wygrywa w DTM w sezonie 2014

Subskrybuj nas na Youtube
Audi DTM 2014
Audi DTM 2014
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi odebrało BMW tytuł championa w serii DTM. Spektakularne zwycięstwo trzech kierowców tego zespołu na torze w Hockenheim pozwoliło odrobić stratę do BMW i zwyciężyć w łącznej klasyfikacji konstruktorów.

Audi mistrzem serii DTM

Audi najlepszym producentem serii wyścigów DTM w sezonie 2014. Wszystkie trzy miejsca na podium w finale sezonu na torze Hockenheim, pozwoliły Audi w miniony weekend, na oczach 155 tysięcy widzów odebrać BMW tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów.

REKLAMA

Drużyna pod wodzą szefa Audi Motorsport dr. Wolfganga Ullricha oraz Dietera Gassa, kierownika ds. DTM w Audi Sport, zamieniła w finale stratę 21 punktów w zwycięstwo, wypracowując przewagę 30 punktów w klasyfikacji. W sezonie 2014 Audi zebrało łącznie 409 punktów, BMW – 379 punktów , a Mercedes-Benz – 222 punkty. Jednym z pierwszych gratulujących był mistrz świata w piłce nożnej Bastian Schweinsteiger, który śledził finał DTM z loży Audi.

W klasyfikacji kierowców, Audi zapewniło sobie także wicemistrzostwo i trzecie miejsce na podium. Drugie z rzędu zwycięstwo odniósł dwukrotny mistrz DTM Mattias Ekström, startujący za kierownicą Red Bull Audi RS 5 DTM w barwach Audi Sport Team Abt i kończący ten sezon jako wicemistrz. Ubiegłoroczny mistrz Mike Rockenfeller, w Schaeffler Audi RS 5 DTM zespołu Audi Sport Team Phoenix, zajął drugą lokatę i ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji łącznej kierowców. Jamie Green, jadący Hoffmann Group Audi RS 5 DTM ze stajni Audi Sport Team Rosberg, kończąc zmagania jako trzeci sprawił, że podczas finału sezonu na podium stanęli kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team.

Zobacz też: Audi prezentuje zwycięzców wyścigów długodystansowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Audi udowodniło dzisiaj swoją przewagę dzięki technice. Po pierwsze demonstrując bezzałogowe RS 7 tuż przed wyścigiem, a podczas finału DTM zdobywając potrójne zwycięstwo“ – podsumował Dieter Gass. „Naszym celem na ten weekend było wygranie klasyfikacji producentów. Tutaj bezsprzecznie zwyciężyliśmy – także dzięki wspaniałej postawie całej drużyny. To, że kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team stanęli na podium świadczy samo za siebie. Wszyscy przekonaliśmy się, jak mocne jest Audi RS 5 DTM. 15 z 30 możliwych w tym roku miejsc na podium to bilans, który trudno zignorować. Gratulacje także dla Mattiasa Ekströma i Mike'a Rockenfellera z okazji zdobycia wicemistrzostwa i trzeciej lokaty w klasyfikacji kierowców. Cieszymy się już na rok 2015. Pragniemy wtedy ponownie wystartować samochodem oznaczonym numerem 1.“

REKLAMA

Zwycięzca wyścigu Mattias Ekström, tak samo jak Mike Rockenfeller, wystartował na twardszych oponach standardowych, co okazało się być właściwą strategią. Obydwaj przez cały czas utrzymywali się w najlepszej dziesiątce, a w fazie końcowej, po zmianie opon na bardziej miękkie, pozycja po pozycji pięli się wzwyż. Dzięki późnemu wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa Ekströmowi i Rockenfellerowi udało się na dwóch ostatnich rundach dogonić Jamiego Greena, który prowadził od pierwszego okrążenia.

„Moje Audi jechało dziś fantastycznie“ – cieszył się Mattias Ekström po swoim drugim w czasie zaledwie trzech tygodni triumfie. „Wszystko dobrze się poukładało w kwalifikacjach, udało się także w wyścigu. To było świetne dla Audi, zespołu Team Abt Sportsline i dla mnie zamknięcie sezonu przed wspaniałą publicznością. Przed zimową przerwą nie można sobie chyba wymarzyć lepszego pożegnania.“

Dzięki temu, że Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Audi Sport Audi RS 5 DTM) zajęli szóstą i dziewiątą pozycję, aż pięciu kierowców Audi znalazło się w czołowej dziesiątce i zajęło punktowane miejsca.

REKLAMA

Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM), po ciężkiej walce zakończył finałowy wyścig swego debiutanckiego sezonu na miejscu czternastym. Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) i Edoardo Mortara (Audi Sport Audi RS 5 DTM) odpadli co prawda po kolizjach, ale zostali sklasyfikowani na miejscu dziewiętnastym i dwudziestym drugim.

Jeszcze przed finałowym wyścigiem Audi wzbudziło w Hockenheim sensację: Bezzałogowe Audi RS 7 piloted driving concept wykonało szybkie okrążenie toru. Natomiast nowe Audi TT cup, które w 2015 roku wystartuje w serii wyścigów DTM, miało niecodziennego kierowcę. Za jego kierownicą zasiadł bowiem prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który zaraz potem, wraz z prezesem zarządu Audi AG Rupertem Stadlerem i całą drużyną DTM fetował zdobycie tytułu mistrzowskiego w kategorii producentów.

Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA