REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi wygrywa w DTM w sezonie 2014

Audi DTM 2014
Audi DTM 2014
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi odebrało BMW tytuł championa w serii DTM. Spektakularne zwycięstwo trzech kierowców tego zespołu na torze w Hockenheim pozwoliło odrobić stratę do BMW i zwyciężyć w łącznej klasyfikacji konstruktorów.

Audi mistrzem serii DTM

Audi najlepszym producentem serii wyścigów DTM w sezonie 2014. Wszystkie trzy miejsca na podium w finale sezonu na torze Hockenheim, pozwoliły Audi w miniony weekend, na oczach 155 tysięcy widzów odebrać BMW tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów.

REKLAMA

Drużyna pod wodzą szefa Audi Motorsport dr. Wolfganga Ullricha oraz Dietera Gassa, kierownika ds. DTM w Audi Sport, zamieniła w finale stratę 21 punktów w zwycięstwo, wypracowując przewagę 30 punktów w klasyfikacji. W sezonie 2014 Audi zebrało łącznie 409 punktów, BMW – 379 punktów , a Mercedes-Benz – 222 punkty. Jednym z pierwszych gratulujących był mistrz świata w piłce nożnej Bastian Schweinsteiger, który śledził finał DTM z loży Audi.

W klasyfikacji kierowców, Audi zapewniło sobie także wicemistrzostwo i trzecie miejsce na podium. Drugie z rzędu zwycięstwo odniósł dwukrotny mistrz DTM Mattias Ekström, startujący za kierownicą Red Bull Audi RS 5 DTM w barwach Audi Sport Team Abt i kończący ten sezon jako wicemistrz. Ubiegłoroczny mistrz Mike Rockenfeller, w Schaeffler Audi RS 5 DTM zespołu Audi Sport Team Phoenix, zajął drugą lokatę i ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji łącznej kierowców. Jamie Green, jadący Hoffmann Group Audi RS 5 DTM ze stajni Audi Sport Team Rosberg, kończąc zmagania jako trzeci sprawił, że podczas finału sezonu na podium stanęli kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team.

Zobacz też: Audi prezentuje zwycięzców wyścigów długodystansowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Audi udowodniło dzisiaj swoją przewagę dzięki technice. Po pierwsze demonstrując bezzałogowe RS 7 tuż przed wyścigiem, a podczas finału DTM zdobywając potrójne zwycięstwo“ – podsumował Dieter Gass. „Naszym celem na ten weekend było wygranie klasyfikacji producentów. Tutaj bezsprzecznie zwyciężyliśmy – także dzięki wspaniałej postawie całej drużyny. To, że kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team stanęli na podium świadczy samo za siebie. Wszyscy przekonaliśmy się, jak mocne jest Audi RS 5 DTM. 15 z 30 możliwych w tym roku miejsc na podium to bilans, który trudno zignorować. Gratulacje także dla Mattiasa Ekströma i Mike'a Rockenfellera z okazji zdobycia wicemistrzostwa i trzeciej lokaty w klasyfikacji kierowców. Cieszymy się już na rok 2015. Pragniemy wtedy ponownie wystartować samochodem oznaczonym numerem 1.“

REKLAMA

Zwycięzca wyścigu Mattias Ekström, tak samo jak Mike Rockenfeller, wystartował na twardszych oponach standardowych, co okazało się być właściwą strategią. Obydwaj przez cały czas utrzymywali się w najlepszej dziesiątce, a w fazie końcowej, po zmianie opon na bardziej miękkie, pozycja po pozycji pięli się wzwyż. Dzięki późnemu wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa Ekströmowi i Rockenfellerowi udało się na dwóch ostatnich rundach dogonić Jamiego Greena, który prowadził od pierwszego okrążenia.

„Moje Audi jechało dziś fantastycznie“ – cieszył się Mattias Ekström po swoim drugim w czasie zaledwie trzech tygodni triumfie. „Wszystko dobrze się poukładało w kwalifikacjach, udało się także w wyścigu. To było świetne dla Audi, zespołu Team Abt Sportsline i dla mnie zamknięcie sezonu przed wspaniałą publicznością. Przed zimową przerwą nie można sobie chyba wymarzyć lepszego pożegnania.“

Dzięki temu, że Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Audi Sport Audi RS 5 DTM) zajęli szóstą i dziewiątą pozycję, aż pięciu kierowców Audi znalazło się w czołowej dziesiątce i zajęło punktowane miejsca.

REKLAMA

Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM), po ciężkiej walce zakończył finałowy wyścig swego debiutanckiego sezonu na miejscu czternastym. Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) i Edoardo Mortara (Audi Sport Audi RS 5 DTM) odpadli co prawda po kolizjach, ale zostali sklasyfikowani na miejscu dziewiętnastym i dwudziestym drugim.

Jeszcze przed finałowym wyścigiem Audi wzbudziło w Hockenheim sensację: Bezzałogowe Audi RS 7 piloted driving concept wykonało szybkie okrążenie toru. Natomiast nowe Audi TT cup, które w 2015 roku wystartuje w serii wyścigów DTM, miało niecodziennego kierowcę. Za jego kierownicą zasiadł bowiem prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który zaraz potem, wraz z prezesem zarządu Audi AG Rupertem Stadlerem i całą drużyną DTM fetował zdobycie tytułu mistrzowskiego w kategorii producentów.

Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

REKLAMA

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

REKLAMA

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA