REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi wygrywa w DTM w sezonie 2014

Audi DTM 2014
Audi DTM 2014
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi odebrało BMW tytuł championa w serii DTM. Spektakularne zwycięstwo trzech kierowców tego zespołu na torze w Hockenheim pozwoliło odrobić stratę do BMW i zwyciężyć w łącznej klasyfikacji konstruktorów.

Audi mistrzem serii DTM

Audi najlepszym producentem serii wyścigów DTM w sezonie 2014. Wszystkie trzy miejsca na podium w finale sezonu na torze Hockenheim, pozwoliły Audi w miniony weekend, na oczach 155 tysięcy widzów odebrać BMW tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów.

REKLAMA

REKLAMA

Drużyna pod wodzą szefa Audi Motorsport dr. Wolfganga Ullricha oraz Dietera Gassa, kierownika ds. DTM w Audi Sport, zamieniła w finale stratę 21 punktów w zwycięstwo, wypracowując przewagę 30 punktów w klasyfikacji. W sezonie 2014 Audi zebrało łącznie 409 punktów, BMW – 379 punktów , a Mercedes-Benz – 222 punkty. Jednym z pierwszych gratulujących był mistrz świata w piłce nożnej Bastian Schweinsteiger, który śledził finał DTM z loży Audi.

W klasyfikacji kierowców, Audi zapewniło sobie także wicemistrzostwo i trzecie miejsce na podium. Drugie z rzędu zwycięstwo odniósł dwukrotny mistrz DTM Mattias Ekström, startujący za kierownicą Red Bull Audi RS 5 DTM w barwach Audi Sport Team Abt i kończący ten sezon jako wicemistrz. Ubiegłoroczny mistrz Mike Rockenfeller, w Schaeffler Audi RS 5 DTM zespołu Audi Sport Team Phoenix, zajął drugą lokatę i ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji łącznej kierowców. Jamie Green, jadący Hoffmann Group Audi RS 5 DTM ze stajni Audi Sport Team Rosberg, kończąc zmagania jako trzeci sprawił, że podczas finału sezonu na podium stanęli kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team.

REKLAMA

Zobacz też: Audi prezentuje zwycięzców wyścigów długodystansowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Audi udowodniło dzisiaj swoją przewagę dzięki technice. Po pierwsze demonstrując bezzałogowe RS 7 tuż przed wyścigiem, a podczas finału DTM zdobywając potrójne zwycięstwo“ – podsumował Dieter Gass. „Naszym celem na ten weekend było wygranie klasyfikacji producentów. Tutaj bezsprzecznie zwyciężyliśmy – także dzięki wspaniałej postawie całej drużyny. To, że kierowcy wszystkich trzech zespołów Audi Sport Team stanęli na podium świadczy samo za siebie. Wszyscy przekonaliśmy się, jak mocne jest Audi RS 5 DTM. 15 z 30 możliwych w tym roku miejsc na podium to bilans, który trudno zignorować. Gratulacje także dla Mattiasa Ekströma i Mike'a Rockenfellera z okazji zdobycia wicemistrzostwa i trzeciej lokaty w klasyfikacji kierowców. Cieszymy się już na rok 2015. Pragniemy wtedy ponownie wystartować samochodem oznaczonym numerem 1.“

Zwycięzca wyścigu Mattias Ekström, tak samo jak Mike Rockenfeller, wystartował na twardszych oponach standardowych, co okazało się być właściwą strategią. Obydwaj przez cały czas utrzymywali się w najlepszej dziesiątce, a w fazie końcowej, po zmianie opon na bardziej miękkie, pozycja po pozycji pięli się wzwyż. Dzięki późnemu wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa Ekströmowi i Rockenfellerowi udało się na dwóch ostatnich rundach dogonić Jamiego Greena, który prowadził od pierwszego okrążenia.

„Moje Audi jechało dziś fantastycznie“ – cieszył się Mattias Ekström po swoim drugim w czasie zaledwie trzech tygodni triumfie. „Wszystko dobrze się poukładało w kwalifikacjach, udało się także w wyścigu. To było świetne dla Audi, zespołu Team Abt Sportsline i dla mnie zamknięcie sezonu przed wspaniałą publicznością. Przed zimową przerwą nie można sobie chyba wymarzyć lepszego pożegnania.“

Dzięki temu, że Timo Scheider (AUTO TEST Audi RS 5 DTM) i Miguel Molina (Audi Sport Audi RS 5 DTM) zajęli szóstą i dziewiątą pozycję, aż pięciu kierowców Audi znalazło się w czołowej dziesiątce i zajęło punktowane miejsca.

Nico Müller (Audi Financial Services Audi RS 5 DTM), po ciężkiej walce zakończył finałowy wyścig swego debiutanckiego sezonu na miejscu czternastym. Adrien Tambay (Playboy Audi RS 5 DTM) i Edoardo Mortara (Audi Sport Audi RS 5 DTM) odpadli co prawda po kolizjach, ale zostali sklasyfikowani na miejscu dziewiętnastym i dwudziestym drugim.

Jeszcze przed finałowym wyścigiem Audi wzbudziło w Hockenheim sensację: Bezzałogowe Audi RS 7 piloted driving concept wykonało szybkie okrążenie toru. Natomiast nowe Audi TT cup, które w 2015 roku wystartuje w serii wyścigów DTM, miało niecodziennego kierowcę. Za jego kierownicą zasiadł bowiem prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który zaraz potem, wraz z prezesem zarządu Audi AG Rupertem Stadlerem i całą drużyną DTM fetował zdobycie tytułu mistrzowskiego w kategorii producentów.

Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Audi DTM 2014
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA