REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmagania polskiej załogi w Rajdzie Argentyny

W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny  fot. Lotos Dynamic Rally Team
W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny fot. Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

REKLAMA

Michał Kościuszko wraz ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem z LOTOS Dynamic Rally Team zajęli 10. miejsce w Rajdzie Argentyny (szóstej rundzie mistrzostw świata)

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC (2009), spadł z drugiej na dziesiątą pozycję po heroicznej walce z samochodem na 16 odcinku rajdu.

REKLAMA

Po pierwszej pętli rajdu Argentyny załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmowała 2. miejsce w stawce PWRC. Następnego dnia po awarii jaka miała miejsce na 7 odcinku specjalnym, wystartowała z 5 miejsca z doliczoną karą 10 minut. Drugi dzień dzięki rewelacyjnej jeździe załogi Kościuszko-Szczepaniak przyniósł awans po pierwszej pętli na 3. miejsce. Następnie zespół wspiął się jeszcze o jedno oczko wyżej i uplasował ponownie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji

Zajmując świetne drugie miejsce, załoga wystartowała do najdłuższego odcinka w tegorocznych Mistrzostwach Świata nie podejrzewając, że przyjdzie im przede wszystkim zmierzyć się z samochodem. Na około 5 kilometrze skrzywieniu uległ drążek kierowniczy, a na 30 kilometrze wysunęła się lewa przednia półoś ze skrzyni biegów uniemożliwiając dalszą jazdę. Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem podjęli heroiczną próbę naprawienia samochodu na odcinku. Dojechali do mety 48 kilometrowego odcinka autem posiadającym tylko tylny napęd.

Polska załoga zajęła Ostatecznie 10. miejsce w PWRC (Production Car World Rally Championship), a w klasyfikacji generalnej uplasowała się na 20. pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Po 20 latach Mazda 787B wróci na tor w Le Mans

Start do pozostałych trzech odcinków specjalnych był jedynie próbą ukończenia rajdu, bez szans na odrobienie straty. Michał Kościuszko na mecie powiedział: „ Po zwycięstwach oesowych, dobrym tempie i 2. miejscu w PWRC po raz kolejny dopadł nas pech. Na najdłuższym dzisiejszym odcinku zniszczeniu uległ drążek kierowniczy. Musieliśmy się zatrzymać na oesie próbując go wymienić w ogromnym kurzu i przy przejeżdżających rajdówkach. Walczyliśmy z czasem, aby dojechać do mety w swoim czasie i mieć szansę na ukończenie tego rajdu. Rozczarowujące jest to, że po tak równej jeździe i tak dobrych wynikach nie skończyliśmy tego rajdu na podium a mieliśmy nawet szansę na zwycięstwo, gdyby nie awaria samochodu podczas pierwszego dnia. Mogę jedynie optymistycznie patrzeć na tempo jazdy i dynamikę, jaką pokazałem, a jest ona na tyle konkurencyjna, że możemy wygrywać kolejne rajdy.”

Wyniki Rajdu Argentyny - klasyfikacja generalna:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 4:03.56,9

2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Fiesta RS) strata 2,4 s

3. Sebastien Ogier (Francja/Citroen DS3) 7,3

4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen DS3) 32,5

5. Mads Oestberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) 5.16,7

6. Federico Villagra (Argentyna/Ford Fiesta RS) 6.48,5

7. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Fiesta RS) 11.34,5

8. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Fiesta RS) 13.32,6

9. Haydon Paddon (Nowa Zelandia/Subaru Impreza) 25.43,8 - 1. miejsce PWRC

10. Patrik Flodin (Szwecja/Subaru Impreza) 33.34,1 - 2. miejsce PWRC

...

20. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer) 54.07,8 - 10. m. w PWRC

W ciągu czterech dni Rajdu Argentyny zawodnicy przejechali 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 378 kilometrów oesowych fot. Lotos Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata fot. Lotos Dynamic Rally Team
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA