REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmagania polskiej załogi w Rajdzie Argentyny

W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny  fot. Lotos Dynamic Rally Team
W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny fot. Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

REKLAMA

Michał Kościuszko wraz ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem z LOTOS Dynamic Rally Team zajęli 10. miejsce w Rajdzie Argentyny (szóstej rundzie mistrzostw świata)

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC (2009), spadł z drugiej na dziesiątą pozycję po heroicznej walce z samochodem na 16 odcinku rajdu.

REKLAMA

Po pierwszej pętli rajdu Argentyny załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmowała 2. miejsce w stawce PWRC. Następnego dnia po awarii jaka miała miejsce na 7 odcinku specjalnym, wystartowała z 5 miejsca z doliczoną karą 10 minut. Drugi dzień dzięki rewelacyjnej jeździe załogi Kościuszko-Szczepaniak przyniósł awans po pierwszej pętli na 3. miejsce. Następnie zespół wspiął się jeszcze o jedno oczko wyżej i uplasował ponownie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji

Zajmując świetne drugie miejsce, załoga wystartowała do najdłuższego odcinka w tegorocznych Mistrzostwach Świata nie podejrzewając, że przyjdzie im przede wszystkim zmierzyć się z samochodem. Na około 5 kilometrze skrzywieniu uległ drążek kierowniczy, a na 30 kilometrze wysunęła się lewa przednia półoś ze skrzyni biegów uniemożliwiając dalszą jazdę. Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem podjęli heroiczną próbę naprawienia samochodu na odcinku. Dojechali do mety 48 kilometrowego odcinka autem posiadającym tylko tylny napęd.

Polska załoga zajęła Ostatecznie 10. miejsce w PWRC (Production Car World Rally Championship), a w klasyfikacji generalnej uplasowała się na 20. pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Po 20 latach Mazda 787B wróci na tor w Le Mans

Start do pozostałych trzech odcinków specjalnych był jedynie próbą ukończenia rajdu, bez szans na odrobienie straty. Michał Kościuszko na mecie powiedział: „ Po zwycięstwach oesowych, dobrym tempie i 2. miejscu w PWRC po raz kolejny dopadł nas pech. Na najdłuższym dzisiejszym odcinku zniszczeniu uległ drążek kierowniczy. Musieliśmy się zatrzymać na oesie próbując go wymienić w ogromnym kurzu i przy przejeżdżających rajdówkach. Walczyliśmy z czasem, aby dojechać do mety w swoim czasie i mieć szansę na ukończenie tego rajdu. Rozczarowujące jest to, że po tak równej jeździe i tak dobrych wynikach nie skończyliśmy tego rajdu na podium a mieliśmy nawet szansę na zwycięstwo, gdyby nie awaria samochodu podczas pierwszego dnia. Mogę jedynie optymistycznie patrzeć na tempo jazdy i dynamikę, jaką pokazałem, a jest ona na tyle konkurencyjna, że możemy wygrywać kolejne rajdy.”

Wyniki Rajdu Argentyny - klasyfikacja generalna:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 4:03.56,9

2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Fiesta RS) strata 2,4 s

3. Sebastien Ogier (Francja/Citroen DS3) 7,3

4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen DS3) 32,5

5. Mads Oestberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) 5.16,7

6. Federico Villagra (Argentyna/Ford Fiesta RS) 6.48,5

7. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Fiesta RS) 11.34,5

8. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Fiesta RS) 13.32,6

9. Haydon Paddon (Nowa Zelandia/Subaru Impreza) 25.43,8 - 1. miejsce PWRC

10. Patrik Flodin (Szwecja/Subaru Impreza) 33.34,1 - 2. miejsce PWRC

...

20. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer) 54.07,8 - 10. m. w PWRC

W ciągu czterech dni Rajdu Argentyny zawodnicy przejechali 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 378 kilometrów oesowych fot. Lotos Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata fot. Lotos Dynamic Rally Team
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA