REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmagania polskiej załogi w Rajdzie Argentyny

W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny  fot. Lotos Dynamic Rally Team
W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny fot. Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

REKLAMA

Michał Kościuszko wraz ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem z LOTOS Dynamic Rally Team zajęli 10. miejsce w Rajdzie Argentyny (szóstej rundzie mistrzostw świata)

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC (2009), spadł z drugiej na dziesiątą pozycję po heroicznej walce z samochodem na 16 odcinku rajdu.

REKLAMA

REKLAMA

Po pierwszej pętli rajdu Argentyny załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmowała 2. miejsce w stawce PWRC. Następnego dnia po awarii jaka miała miejsce na 7 odcinku specjalnym, wystartowała z 5 miejsca z doliczoną karą 10 minut. Drugi dzień dzięki rewelacyjnej jeździe załogi Kościuszko-Szczepaniak przyniósł awans po pierwszej pętli na 3. miejsce. Następnie zespół wspiął się jeszcze o jedno oczko wyżej i uplasował ponownie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji

Zajmując świetne drugie miejsce, załoga wystartowała do najdłuższego odcinka w tegorocznych Mistrzostwach Świata nie podejrzewając, że przyjdzie im przede wszystkim zmierzyć się z samochodem. Na około 5 kilometrze skrzywieniu uległ drążek kierowniczy, a na 30 kilometrze wysunęła się lewa przednia półoś ze skrzyni biegów uniemożliwiając dalszą jazdę. Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem podjęli heroiczną próbę naprawienia samochodu na odcinku. Dojechali do mety 48 kilometrowego odcinka autem posiadającym tylko tylny napęd.

REKLAMA

Polska załoga zajęła Ostatecznie 10. miejsce w PWRC (Production Car World Rally Championship), a w klasyfikacji generalnej uplasowała się na 20. pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Po 20 latach Mazda 787B wróci na tor w Le Mans

Start do pozostałych trzech odcinków specjalnych był jedynie próbą ukończenia rajdu, bez szans na odrobienie straty. Michał Kościuszko na mecie powiedział: „ Po zwycięstwach oesowych, dobrym tempie i 2. miejscu w PWRC po raz kolejny dopadł nas pech. Na najdłuższym dzisiejszym odcinku zniszczeniu uległ drążek kierowniczy. Musieliśmy się zatrzymać na oesie próbując go wymienić w ogromnym kurzu i przy przejeżdżających rajdówkach. Walczyliśmy z czasem, aby dojechać do mety w swoim czasie i mieć szansę na ukończenie tego rajdu. Rozczarowujące jest to, że po tak równej jeździe i tak dobrych wynikach nie skończyliśmy tego rajdu na podium a mieliśmy nawet szansę na zwycięstwo, gdyby nie awaria samochodu podczas pierwszego dnia. Mogę jedynie optymistycznie patrzeć na tempo jazdy i dynamikę, jaką pokazałem, a jest ona na tyle konkurencyjna, że możemy wygrywać kolejne rajdy.”

Wyniki Rajdu Argentyny - klasyfikacja generalna:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 4:03.56,9

2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Fiesta RS) strata 2,4 s

3. Sebastien Ogier (Francja/Citroen DS3) 7,3

4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen DS3) 32,5

5. Mads Oestberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) 5.16,7

6. Federico Villagra (Argentyna/Ford Fiesta RS) 6.48,5

7. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Fiesta RS) 11.34,5

8. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Fiesta RS) 13.32,6

9. Haydon Paddon (Nowa Zelandia/Subaru Impreza) 25.43,8 - 1. miejsce PWRC

10. Patrik Flodin (Szwecja/Subaru Impreza) 33.34,1 - 2. miejsce PWRC

...

20. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer) 54.07,8 - 10. m. w PWRC

W ciągu czterech dni Rajdu Argentyny zawodnicy przejechali 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 378 kilometrów oesowych fot. Lotos Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata fot. Lotos Dynamic Rally Team
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA