REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmagania polskiej załogi w Rajdzie Argentyny

W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny  fot. Lotos Dynamic Rally Team
W wyniku problemów z samochodem, zespół stracił szansę na 2 miejsce w Rajdzie Argentyny fot. Lotos Dynamic Rally Team

REKLAMA

REKLAMA

Michał Kościuszko wraz ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem z LOTOS Dynamic Rally Team zajęli 10. miejsce w Rajdzie Argentyny (szóstej rundzie mistrzostw świata)

Michał Kościuszko - Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC (2009), spadł z drugiej na dziesiątą pozycję po heroicznej walce z samochodem na 16 odcinku rajdu.

REKLAMA

REKLAMA

Po pierwszej pętli rajdu Argentyny załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmowała 2. miejsce w stawce PWRC. Następnego dnia po awarii jaka miała miejsce na 7 odcinku specjalnym, wystartowała z 5 miejsca z doliczoną karą 10 minut. Drugi dzień dzięki rewelacyjnej jeździe załogi Kościuszko-Szczepaniak przyniósł awans po pierwszej pętli na 3. miejsce. Następnie zespół wspiął się jeszcze o jedno oczko wyżej i uplasował ponownie na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej.

Zobacz też: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji

Zajmując świetne drugie miejsce, załoga wystartowała do najdłuższego odcinka w tegorocznych Mistrzostwach Świata nie podejrzewając, że przyjdzie im przede wszystkim zmierzyć się z samochodem. Na około 5 kilometrze skrzywieniu uległ drążek kierowniczy, a na 30 kilometrze wysunęła się lewa przednia półoś ze skrzyni biegów uniemożliwiając dalszą jazdę. Michał Kościuszko z Maćkiem Szczepaniakiem podjęli heroiczną próbę naprawienia samochodu na odcinku. Dojechali do mety 48 kilometrowego odcinka autem posiadającym tylko tylny napęd.

REKLAMA

Polska załoga zajęła Ostatecznie 10. miejsce w PWRC (Production Car World Rally Championship), a w klasyfikacji generalnej uplasowała się na 20. pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Po 20 latach Mazda 787B wróci na tor w Le Mans

Start do pozostałych trzech odcinków specjalnych był jedynie próbą ukończenia rajdu, bez szans na odrobienie straty. Michał Kościuszko na mecie powiedział: „ Po zwycięstwach oesowych, dobrym tempie i 2. miejscu w PWRC po raz kolejny dopadł nas pech. Na najdłuższym dzisiejszym odcinku zniszczeniu uległ drążek kierowniczy. Musieliśmy się zatrzymać na oesie próbując go wymienić w ogromnym kurzu i przy przejeżdżających rajdówkach. Walczyliśmy z czasem, aby dojechać do mety w swoim czasie i mieć szansę na ukończenie tego rajdu. Rozczarowujące jest to, że po tak równej jeździe i tak dobrych wynikach nie skończyliśmy tego rajdu na podium a mieliśmy nawet szansę na zwycięstwo, gdyby nie awaria samochodu podczas pierwszego dnia. Mogę jedynie optymistycznie patrzeć na tempo jazdy i dynamikę, jaką pokazałem, a jest ona na tyle konkurencyjna, że możemy wygrywać kolejne rajdy.”

Wyniki Rajdu Argentyny - klasyfikacja generalna:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 4:03.56,9

2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Fiesta RS) strata 2,4 s

3. Sebastien Ogier (Francja/Citroen DS3) 7,3

4. Petter Solberg (Norwegia/Citroen DS3) 32,5

5. Mads Oestberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) 5.16,7

6. Federico Villagra (Argentyna/Ford Fiesta RS) 6.48,5

7. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Fiesta RS) 11.34,5

8. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Fiesta RS) 13.32,6

9. Haydon Paddon (Nowa Zelandia/Subaru Impreza) 25.43,8 - 1. miejsce PWRC

10. Patrik Flodin (Szwecja/Subaru Impreza) 33.34,1 - 2. miejsce PWRC

...

20. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer) 54.07,8 - 10. m. w PWRC

W ciągu czterech dni Rajdu Argentyny zawodnicy przejechali 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 378 kilometrów oesowych fot. Lotos Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata fot. Lotos Dynamic Rally Team
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA