Budowa S17 od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Dziewięć firm chce zaprojektować i zbudować odcinek S17 na terenie województwa mazowieckiego. Realizację trasy o długości ponad 25,2 km podzielono na dwa odcinki. Osiem firm złożyło oferty na realizację obu, a jedna jest zainteresowana tylko jednym z nich. Zaproszenia do składania ofert trafiły do 17 firm, z których 13 chciało budować obydwa odcinki, a pozostałe tylko jeden. Wszystkie
w pierwszym etapie postępowania przetargowego przeszły pozytywnie weryfikację: wiedzy i doświadczenia, potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej.
REKLAMA
Na pierwszy odcinek, o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, złożono dziewięć ofert. Większość Wykonawców zaproponowała skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła 288,5 mln zł a najwyższa ok. 446 mln zł.
Zobacz też: GDDKiA składa pierwsze wnioski o dofinansowanie inwestycji z nowej perspektywy
Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km, złożono osiem ofert. Wszyscy Wykonawcy zaproponowali skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła ok. 313,6 mln zł a najwyższa ok. 507,3 mln zł.
Po weryfikacji złożonych ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej, a dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą.
Zobacz też: Plan rządu - do 2023 r. 100 mld złotych na drogi
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.
Źródło: Materiały prasowe GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.