Rusza budowa S3 z Nowej Soli do Kaźmierzowa
REKLAMA
REKLAMA
Pierwotnie za realizację tego zdania miał odpowiadać Oddział GDDKiA we Wrocławiu, który prowadził inwestycję na etapie przygotowania dokumentacji. "Jednak zapadła decyzja o poprowadzeniu etapu realizacji przez lubuski Oddział GDDKiA – poinformowała PAP rzeczniczka zielonogórskiego Oddziały GDDKiA Anna Jakubowska.
REKLAMA
Dodała, że będzie to pierwsza w woj. lubuskim inwestycja realizowana w systemie „projektuj i buduj”, który z powodzeniem jest stosowany przy realizacji wielu projektów w kraju.
„Od tradycyjnej metody różni się tym, że wykonawca ma prawo wprowadzić do projektu zmiany, które uzna za korzystniejsze dla zadania. Muszą one oczywiście zostać uzasadnione i zaakceptowane przez inwestora. Jest to furtka do wprowadzenia nowych technologii, materiałów czy też rozwiązań inżynieryjnych” - wyjaśniła Jakubowska.
Zobacz też: W 2015 r. Dolnośląskie dostanie ponad 60 mln zł na modernizację dróg
W piątek w Zielonej Górze dyrektor tamtejszego Oddziału GDDKiA Przemysław Hamera podpisał umowy z przedstawicielami firm, które wygrały przetargi na realizację tego odcinka S3. Zdanie zostało podzielone na dwie części.
REKLAMA
S3 od Nowej Soli do wsi Gaworzyce (16,4 km) wybuduje firma Dragados, która we wrześniu podpisała również umowę na budowę drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu lubuskiego odcinka S3. A z Gaworzyc do Kaźmierzowa (16,9 km) konsorcjum firm, którego liderem jest Mirbud. Kontrakty opiewają odpowiednio na 355 mln zł i 448 mln zł.
Cały ten odcinek drogi ekspresowej S3 będzie rozpoczynał się przed Nowym Miasteczkiem (Lubuskie), w miejscu wybudowanej już jednojezdniowej obwodnicy Nowej Soli, a kończył już na Dolnym Śląsku, na wysokości wsi Kaźmierzów oddalonej o ok. 5 km od Polkowic.
Zobacz też: Opłaty za przejazd atostradą w Niemczech
Podstawowy zakres robót obejmuje budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej o łącznej długości 33,3 km, pięciu węzłów drogowych (Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Drożów i Potoczek), budowę 33 obiektów mostowych oraz infrastruktury Obwodu Utrzymania Drogi. (PAP)
mmd/ drag/
REKLAMA
REKLAMA