REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce

82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce. Fot. Fotolia
82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych zostanie zmodernizowanych ok. 130 km dróg w Wielkopolsce.

Jak poinformowała w piątek PAP Paulina Mitręga z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, zgodnie ze wstępnym rankingiem do dofinansowania zakwalifikowano 20 projektów powiatowych i 28 gminnych; ich realizacja pozwoli przebudować, zmodernizować lub wybudować w Wielkopolsce ok. 130 km dróg lokalnych.

REKLAMA

„Są samorządy, które startują niemal w każdej edycji NPPDL. Jednym z nich jest powiat poznański. Na tegorocznej wstępnej liście projekt powiatu znalazł się na pierwszym miejscu. Spośród gmin najwyżej oceniono inwestycje gminy miejskiej Turek” – powiedziała PAP Mitręga.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg w nowej perspektywie unijnej

Powiat poznański za prawie 5 mln zł chce rozbudować fragment drogi z Dopiewa do Poznania. W Turku zaplanowano połączenie układu dróg gminnych z trasą powiatową – wartość inwestycji to ok. 4,5 mln zł.

REKLAMA

Głównym kryterium przy wyborze projektów była poprawa bezpieczeństwa ruchu. Lista może się jeszcze zmienić – urząd wojewódzki czeka na ewentualne odwołania od decyzji komisji rankingowej. Ostateczna lista będzie gotowa do końca listopada; następnie trafi do zatwierdzenia przez ministra administracji i cyfryzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komisja powołana przez wojewodę wielkopolskiego Piotra Florka oceniła 102 wnioski - 45 z powiatów i 57 z gmin. Realizacja wszystkich zgłoszonych przez samorządy projektów wymagałaby dotacji w wysokości ponad 141 mln zł – region otrzymał z budżetu państwa o 58,3 mln zł mniej.

Zobacz też: Jeden z nielicznych w Europie drogowych mostów kompozytowych powstaje w Polsce

Samorządy mogły starać się o dotację w wysokości do 50 proc. inwestycji drogowych planowanych na 2015 rok. Maksymalna kwota dofinansowana mogła wynieść 3 mln zł. Gminy, w tym miasta na prawach powiatu, mogą skorzystać z dofinansowania tylko jednego zadania, a powiaty ziemski - nie więcej niż dwóch.

W Wielkopolsce w latach 2009-2014 samorządy otrzymały z NPPDL 335,9 mln zł dotacji. Dzięki programowi zmodernizowano prawie 840 km dróg, zrealizowano ponad 330 inwestycji o wartości przeszło 724 mln zł. (PAP)

pil/ pz/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA