REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce

82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce. Fot. Fotolia
82 mln. zł na przebudowę dróg lokalnych w Wielkopolsce. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych zostanie zmodernizowanych ok. 130 km dróg w Wielkopolsce.

Jak poinformowała w piątek PAP Paulina Mitręga z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, zgodnie ze wstępnym rankingiem do dofinansowania zakwalifikowano 20 projektów powiatowych i 28 gminnych; ich realizacja pozwoli przebudować, zmodernizować lub wybudować w Wielkopolsce ok. 130 km dróg lokalnych.

REKLAMA

„Są samorządy, które startują niemal w każdej edycji NPPDL. Jednym z nich jest powiat poznański. Na tegorocznej wstępnej liście projekt powiatu znalazł się na pierwszym miejscu. Spośród gmin najwyżej oceniono inwestycje gminy miejskiej Turek” – powiedziała PAP Mitręga.

Zobacz też: Projekt programu budowy dróg w nowej perspektywie unijnej

Powiat poznański za prawie 5 mln zł chce rozbudować fragment drogi z Dopiewa do Poznania. W Turku zaplanowano połączenie układu dróg gminnych z trasą powiatową – wartość inwestycji to ok. 4,5 mln zł.

REKLAMA

Głównym kryterium przy wyborze projektów była poprawa bezpieczeństwa ruchu. Lista może się jeszcze zmienić – urząd wojewódzki czeka na ewentualne odwołania od decyzji komisji rankingowej. Ostateczna lista będzie gotowa do końca listopada; następnie trafi do zatwierdzenia przez ministra administracji i cyfryzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komisja powołana przez wojewodę wielkopolskiego Piotra Florka oceniła 102 wnioski - 45 z powiatów i 57 z gmin. Realizacja wszystkich zgłoszonych przez samorządy projektów wymagałaby dotacji w wysokości ponad 141 mln zł – region otrzymał z budżetu państwa o 58,3 mln zł mniej.

Zobacz też: Jeden z nielicznych w Europie drogowych mostów kompozytowych powstaje w Polsce

Samorządy mogły starać się o dotację w wysokości do 50 proc. inwestycji drogowych planowanych na 2015 rok. Maksymalna kwota dofinansowana mogła wynieść 3 mln zł. Gminy, w tym miasta na prawach powiatu, mogą skorzystać z dofinansowania tylko jednego zadania, a powiaty ziemski - nie więcej niż dwóch.

W Wielkopolsce w latach 2009-2014 samorządy otrzymały z NPPDL 335,9 mln zł dotacji. Dzięki programowi zmodernizowano prawie 840 km dróg, zrealizowano ponad 330 inwestycji o wartości przeszło 724 mln zł. (PAP)

pil/ pz/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA