Używane: Citroen C4 II (2010 - 2017) - lepszy od poprzednika?

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika? / Citroen / Citroen
Druga generacja Citroena C4 stanowi ciekawą ofertę na rynku używanych. Jakie są opinie o tym modelu? Czy bolączki, z którymi zmagali się właściciele poprzedniej generacji C4 tej drugiej już nie dotyczą?

Prezentacja pierwszej generacji Citroena C4 sprawiła, że kierowcy długo przecierali oczy ze zdziwienia. Nie mogli uwierzyć, że francuski producent zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży w tak popularnym segmencie futurystycznego modelu. W drugiej odsłonie hatchbacka rewolucyjne kształty i abstrakcyjne formy musiały ustąpić miejsca wyższemu poziomowi sztampy. C4 II prezentuje się nowocześnie i stylowo, ale też stał się dużo bardziej dojrzały. Wielką zaletą nowego nadwozia jest przeszklenie, które mocno poprawia widoczność zza kierownicy.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Więcej opisów samochodów używanych znajdziesz tutaj

Używany Citroen C4 II - porządne wnętrze

Dojrzałość stała się też motywem przewodnim dla kreacji kabiny pasażerskiej. Deska rozdzielcza choć masywna oraz zdecydowanie przeładowana przyciskami i pokrętłami, wydaje się być ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Pewne zastrzeżenie można mieć też do koła kierownicy. To choć eleganckie, mogłoby otrzymać nieco bardziej zwiewną formę. Plusy? Wreszcie Citroen powrócił do koncepcji kierownicy, która ma ruchomy środek!

Francuzi bardzo dobrze przemyśleli kwestię planowania przestrzeni i materiałów wykończeniowych. Plastiki są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wysoką trwałość elementów wnętrza potwierdzają pierwsze raporty kierowców. Na komfortowych fotelach Citroena C4 drugiej generacji zasiądzie nawet czterech dorosłych pasażerów. W tym samym czasie w kufrze zmieści się nawet 408 litrów bagażu - a to wynik wyśmienity w segmencie C. Maksymalnie pojemność kufra można zwiększyć do 1183 litrów.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używany Citroen C4 II - diesle zdecydowanie górą!

Już pobieżne przejrzenie oferty używanych C4 II prowadzi do prostego wniosku - na rynku wtórnym zdecydowanie królują diesle! Aż 40 procent wszystkich aut z ogłoszeń jest napędzanych podstawową wersją motoru 1,6 HDi o mocy 92 koni mechanicznych. Silnik naprawdę oszczędnie obchodzi się z paliwem. W cyklu mieszanym potrafi spalić tylko 4 litry oleju napędowego. Niestety kierowca musi się liczyć z mało satysfakcjonującymi osiągami. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa aż 12,9 sekundy.

Osoby poszukujące większej dynamiki jazdy, zawsze mogą zdecydować się na mniej popularny wariant o mocy 112 koni mechanicznych. Wzmocniony diesel 1,6 HDi za cenę spalania wyższego o pół litra skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,3 sekundy. A to wynik bardzo przyzwoity.

Opis typowych usterek dla Citroena C4 II znajdziesz na następnej stronie


Nowoczesny diesel Citroena o pojemności 1,6 litra ma 8-zaworową głowicę, koło dwumasowe, wtryskiwacze common rail i filtr cząstek stałych. Nie brzmi to najlepiej? Z pewnością nie. Ale też nie stanowi gwarancji ciągłych wizyt w serwisie. Wystarczy, że kierowca będzie uważał na kilka rzeczy. Silnik nie lubi zaniedbywania regularnych przeglądów. A ponadto ma kilka słabych punktów. Przede wszystkim w wyniku zatkania przewodu olejowego może dojść do zatarcia turbosprężarki. Warto zatem od czasu do czasu sprawdzać czy układ jest drożny. Dodatkowo zdarzają się usterki zaworu EGR oraz problemy z filtrem cząstek stałych.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Alternatywę dla 1,6-litrowego diesla stanowi 120-konna wersja motoru 1,6 VTi - to zdecydowanie najczęściej spotykany benzyniak. Wolnossąca jednostka rozpędza Citroena C4 II do pierwszej setki w 10,8 sekundy. W cyklu mieszanym spala nieco poniżej 7 litrów, a mieście ponad 9 litrów paliwa. Silnik z założenia jest trwały i niedrogi w utrzymaniu. Niestety nawet i jemu przydarzają się pewne problemy. Podstawowym są uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. Poza tym notowane są przypadku wycieków oleju i palenia cewek zapłonowych.

Marginalnie w ogłoszeniach pojawiają się Citroeny napędzane 95-konnym, 1,4 litrowym benzyniakiem VTi. Niemalże nie do zdobycia są wersje posiadające pod maską 1,6-litrowy, 156-konny silnik THP lub 150-konnego diesla 2,0 HDi.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touran I (2003-2010) – usterki

Używany Citroen C4 II - na razie awarii jest mniej

Projektując zawieszenie Citroena C4 drugiej generacji Francuzi nie chcieli kombinować. Właśnie dlatego postawili na najprostszą, możliwą konstrukcję. Przednią oś resorują kolumny McPhersona. Tył jest zawieszony za pomocą belki skrętnej. Wszystkie dotychczasowe raporty wskazują, że resorowanie hatchbacka spisuje się wyśmienicie. Dzielnie znosi próbę polskich dróg i nie wymaga praktycznie żadnego remontu do przebiegu na poziomie minimum 150 tysięcy kilometrów.

Większych zastrzeżeń nie można mieć również do technologii zastosowanej w samej konstrukcji auta. Po części dlatego, że Francuzi z pewnością poprawili stosowane w aucie rozwiązania. Po części jednak to stosunkowo młody pojazd. A to oznacza niezbyt dużą ilość raportów awaryjności. Do tej pory ujawniło się zaledwie kilka wad, które raczej można traktować w charakterze tanich w naprawie drobiazgów. Posłuszeństwa odmawiają sterowniki szyb i centralny zamek, fabryczna nawigacja lubi szwankować, a radio zawiesza się.

Używane: Citroen C4 II (od 2010) - lepszy od poprzednika?

Citroen

Citroen

Używany Citroen C4 II - podsumowanie

Citroen C4 drugiej generacji wyeliminował dwie podstawowe wady swojego poprzednika. Po pierwsze zamienił szaloną stylizację nadwozia zapożyczoną wprost z futurystycznych obrazów Picassa na bardziej stonowany, ale jednocześnie wyjątkowo stylowy garnitur od Chanel. Po drugie poprawił się jakościowo.

O ile postęp technologiczny z pewnością może cieszyć. W końcu oznacza o wiele mniejszą ilość drogich wizyt w serwisie. O tyle nowa stylizacja odebrała autu część charakteru. Tylko, czy dla większości kierowców ma to znaczenie? Raczej nie. Szczególnie, że za świetnie wyposażony model segmentu C z roku 2010 trzeba zapłacić ok. 22 tysiące złotych. A to bardzo dobra cena.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Ceny podstawowych części do Citroena C4 II:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 30 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 327 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 300 zł
  • tarcze hamulcowe przód - od 104 zł
  • tarcze hamulcowe tył - od 120 zł
  • klocki hamulcowe - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 32 zł
  • drążek kierowniczy - od 45 zł
  • amortyzator sztuka - od 135 zł
  • sprzęgło komplet - od 525 zł
  • koło dwumasowe - od 1371 zł

Dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie

trasa/średnio/miasto

1,4 VTi

95 KM

11,9 s.

182 km/h

4,9/6,3/8,7

1,6 VTi

120 KM

10,8 s.

193 km/h

5,0/6,6/9,1

1,2 PureTech

130 KM

10,8 s.

199 km/h

4,2/4,8/5,9

1,6 THP

156 KM

8,7 s.

214 km/h

5,0/6,3/8,9

1,6 HDi

92 KM

12,9 s.

180 km/h

3,6/4,2/5,2

1,6 HDi

112 KM

11,3 s.

190 km/h

3,9/4,6/5,8

2,0 HDi

150 KM

8,6 s.

207 km/h

4,0/4,9/6,5

Moto
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?
26 kwi 2024

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?
26 kwi 2024

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin
25 kwi 2024

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?
25 kwi 2024

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie
25 kwi 2024

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?
25 kwi 2024

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

pokaż więcej
Proszę czekać...