REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza ST: Wyjątkowe połączenie

Michał Karczewski
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Seata Ibizy to jedno z najzgrabniejszych aut w swojej klasie. Wersja kombi, która u konkurencji wygląda przeważnie nieciekawie, tutaj prezentuje się nawet lepiej, niż niejeden hatchback.

Ibiza ST wygląda na coś pośredniego między typowym kombi a subkompaktem. Trzecie boczne okno jest niewielkie, ostatni słupek dość szeroki, a linia dachu opada ku tyłowi. Ostre przetłoczenia, stanowiące rozwinięcie słynnej linii Da Silvy, mają tu sporo roboty i na pierwszy rzut oka świetnie spełniają swoje zadanie – spinają wszystkie elementy auta w jedną dynamiczną całość. Sportowego charakteru dopełniają duże, pięcioramienne alufelgi, spoiler dachowy i zintegrowane relingi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

REKLAMA

Wnętrze utrzymane jest w sportowym charakterze – dwukolorowe, z panelem środkowym zorientowanym na kierowcę, zegarami w „studniach” i trójramienną kierownicą o małym i grubym kole. Fotele są wyprofilowane jak rajdowe. Kierowca może dowolnie dostosować swoją pozycję do własnych upodobań, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną, ale i bezpieczną. Nawet podczas jazdy w sportowym stylu kierowca czuje się doskonale zespolony ze swoją maszyną. Pasażerowie z tyłu też nie powinni narzekać, gdyż miejsca nad głową i na nogi jest sporo.

Jak to w kombi – najważniejsze są wymiary. Mierzący 4 metry i 23 centymetry długości i niemal 1,7 metra szerokości Seat Ibiza ST ma bagażnik o pojemności 430 litrów. Jak na zwartą i dynamiczną linię nadwozia to rzeczywiście sporo. Po złożeniu kanapy można przewieźć jeszcze więcej, a nawet jeśli coś nie będzie się nadawało do jazdy w bagażniku, to zmieści się w jednym z wielu praktycznie ukształtowanych schowków.

Zobacz też: Emocje to podstawa – Seat Ibiza 1.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do napędu naszego sportowego kombi służy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra w specyfikacji dysponującej mocą 105 koni mechanicznych. Zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi, nawet w połączeniu z pięciobiegową skrzynią, a jednocześnie stosunkowo małe zużycie paliwa. Dość twarde zawieszenie i precyzyjny, szybki układ kierowniczy sprawiają, że prędkość jest bezpieczna, także w zakrętach i podczas dynamicznego pokonywania miejskiego gąszczu, co ułatwiają jeszcze bardzo dobre hamulce.

Ibiza ST sprawia bardzo pozytywne wrażenie podkreślone jeszcze przez wyjątkowy pakiet stylizacyjny. Nie jest duża, ale do miasta i na niedalekie wypady poza nie w zupełności wystarczy. Jest ładna, szybka i ekonomiczna, w sam raz dla rodziny z niedługim stażem. Na tle konkurencji, nawet z tej samej grupy marek, prezentuje się najbardziej atrakcyjnie.

Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bagaznik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI silnik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA