REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza ST: Wyjątkowe połączenie

Michał Karczewski
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Obecna generacja Seata Ibizy to jedno z najzgrabniejszych aut w swojej klasie. Wersja kombi, która u konkurencji wygląda przeważnie nieciekawie, tutaj prezentuje się nawet lepiej, niż niejeden hatchback.

Ibiza ST wygląda na coś pośredniego między typowym kombi a subkompaktem. Trzecie boczne okno jest niewielkie, ostatni słupek dość szeroki, a linia dachu opada ku tyłowi. Ostre przetłoczenia, stanowiące rozwinięcie słynnej linii Da Silvy, mają tu sporo roboty i na pierwszy rzut oka świetnie spełniają swoje zadanie – spinają wszystkie elementy auta w jedną dynamiczną całość. Sportowego charakteru dopełniają duże, pięcioramienne alufelgi, spoiler dachowy i zintegrowane relingi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza

REKLAMA

Wnętrze utrzymane jest w sportowym charakterze – dwukolorowe, z panelem środkowym zorientowanym na kierowcę, zegarami w „studniach” i trójramienną kierownicą o małym i grubym kole. Fotele są wyprofilowane jak rajdowe. Kierowca może dowolnie dostosować swoją pozycję do własnych upodobań, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną, ale i bezpieczną. Nawet podczas jazdy w sportowym stylu kierowca czuje się doskonale zespolony ze swoją maszyną. Pasażerowie z tyłu też nie powinni narzekać, gdyż miejsca nad głową i na nogi jest sporo.

Jak to w kombi – najważniejsze są wymiary. Mierzący 4 metry i 23 centymetry długości i niemal 1,7 metra szerokości Seat Ibiza ST ma bagażnik o pojemności 430 litrów. Jak na zwartą i dynamiczną linię nadwozia to rzeczywiście sporo. Po złożeniu kanapy można przewieźć jeszcze więcej, a nawet jeśli coś nie będzie się nadawało do jazdy w bagażniku, to zmieści się w jednym z wielu praktycznie ukształtowanych schowków.

Zobacz też: Emocje to podstawa – Seat Ibiza 1.4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do napędu naszego sportowego kombi służy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra w specyfikacji dysponującej mocą 105 koni mechanicznych. Zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi, nawet w połączeniu z pięciobiegową skrzynią, a jednocześnie stosunkowo małe zużycie paliwa. Dość twarde zawieszenie i precyzyjny, szybki układ kierowniczy sprawiają, że prędkość jest bezpieczna, także w zakrętach i podczas dynamicznego pokonywania miejskiego gąszczu, co ułatwiają jeszcze bardzo dobre hamulce.

Ibiza ST sprawia bardzo pozytywne wrażenie podkreślone jeszcze przez wyjątkowy pakiet stylizacyjny. Nie jest duża, ale do miasta i na niedalekie wypady poza nie w zupełności wystarczy. Jest ładna, szybka i ekonomiczna, w sam raz dla rodziny z niedługim stażem. Na tle konkurencji, nawet z tej samej grupy marek, prezentuje się najbardziej atrakcyjnie.

Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI kokpit fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI fotele tył fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bagaznik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI silnik fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI przód fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI bok fot. Maciej Medyj
Seat Ibiza ST 1.6 TDI tył fot. Maciej Medyj
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA