Test Seat Ibiza ST: Wyjątkowe połączenie
REKLAMA
REKLAMA
Ibiza ST wygląda na coś pośredniego między typowym kombi a subkompaktem. Trzecie boczne okno jest niewielkie, ostatni słupek dość szeroki, a linia dachu opada ku tyłowi. Ostre przetłoczenia, stanowiące rozwinięcie słynnej linii Da Silvy, mają tu sporo roboty i na pierwszy rzut oka świetnie spełniają swoje zadanie – spinają wszystkie elementy auta w jedną dynamiczną całość. Sportowego charakteru dopełniają duże, pięcioramienne alufelgi, spoiler dachowy i zintegrowane relingi.
REKLAMA
Zobacz też: Opinie kierowców o Seacie Ibiza
REKLAMA
Wnętrze utrzymane jest w sportowym charakterze – dwukolorowe, z panelem środkowym zorientowanym na kierowcę, zegarami w „studniach” i trójramienną kierownicą o małym i grubym kole. Fotele są wyprofilowane jak rajdowe. Kierowca może dowolnie dostosować swoją pozycję do własnych upodobań, co czyni jazdę jeszcze bardziej przyjemną, ale i bezpieczną. Nawet podczas jazdy w sportowym stylu kierowca czuje się doskonale zespolony ze swoją maszyną. Pasażerowie z tyłu też nie powinni narzekać, gdyż miejsca nad głową i na nogi jest sporo.
Jak to w kombi – najważniejsze są wymiary. Mierzący 4 metry i 23 centymetry długości i niemal 1,7 metra szerokości Seat Ibiza ST ma bagażnik o pojemności 430 litrów. Jak na zwartą i dynamiczną linię nadwozia to rzeczywiście sporo. Po złożeniu kanapy można przewieźć jeszcze więcej, a nawet jeśli coś nie będzie się nadawało do jazdy w bagażniku, to zmieści się w jednym z wielu praktycznie ukształtowanych schowków.
Zobacz też: Emocje to podstawa – Seat Ibiza 1.4
Do napędu naszego sportowego kombi służy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra w specyfikacji dysponującej mocą 105 koni mechanicznych. Zapewnia Ibizie przyzwoite osiągi, nawet w połączeniu z pięciobiegową skrzynią, a jednocześnie stosunkowo małe zużycie paliwa. Dość twarde zawieszenie i precyzyjny, szybki układ kierowniczy sprawiają, że prędkość jest bezpieczna, także w zakrętach i podczas dynamicznego pokonywania miejskiego gąszczu, co ułatwiają jeszcze bardzo dobre hamulce.
Ibiza ST sprawia bardzo pozytywne wrażenie podkreślone jeszcze przez wyjątkowy pakiet stylizacyjny. Nie jest duża, ale do miasta i na niedalekie wypady poza nie w zupełności wystarczy. Jest ładna, szybka i ekonomiczna, w sam raz dla rodziny z niedługim stażem. Na tle konkurencji, nawet z tej samej grupy marek, prezentuje się najbardziej atrakcyjnie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.