EBD
REKLAMA
REKLAMA
Aby droga hamowania uległa maksymalnemu skróceniu, układ EBD reguluje siłę hamowania przednich i tylnych kół, a także lewych i prawych kół. Regulacja ta odbywa się automatycznie. Dzięki wyposażeniu w EBD, droga hamowania danego auta może zostać skrócona w razie gwałtownego hamowania lub hamowania na zakręcie. I to wszystko przy jednoczesnym utrzymaniu stabilności.
REKLAMA
Problem nierównomiernego hamowania kół przednich do tylnych (np. pojazdu do przyczepy) znano już od dawna. Auta posiadają układy statyczne, które działając cały czas, zmniejszają hamowanie osi mniej obciążonej. W niektórych samochodach, np. dostawczych instalowane są układy mechaniczne dobierające siłę hamowania tylnej osi w zależności od jej obciążenia. Dopiero jednak układy elektroniczne w połączeniu z kontrolą obrotu kół tak jak w ABSie, umożliwia dobranie sił hamowania dla każdego koła w zależności od obciążenia pojazdu jak i warunków drogowych. EBD jest standardowym wyposażeniem wielu aut, wraz z ABS.
Zobacz też: Płyn hamulcowy
REKLAMA
REKLAMA