Alfa Romeo Giulia
REKLAMA
REKLAMA
Nowa Alfa Romeo Giulia - napęd na tył
Nową Giulię wyróżniają nienaganne proporcje, prostota oraz dbałość o wykończenie każdego szczegółu. Decyzja o zastosowaniu napędu na tylną oś jest nie tylko hołdem złożonym legendzie Alfy Romeo; jest rozwiązaniem technicznym, które zapewnia wysokie osiągi oraz dobrą zabawę i emocjonującą jazdę. Kolejną cechą wyróżniającą nowy model Giulia jest optymalny rozkład mas na obie osie i wyrafinowany układ zawieszenia (patent Alfa Romeo) oraz (według informacji producenta) najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie na rynku. Ponadto w Alfie Romeo Giulia zastosowano ultralekkie materiały, jak włókno węglowe, aluminium, kompozyt oraz tworzywo sztuczne. To wszystko w celu uzyskania najlepszej relacji masy do mocy (w najmocniejszej wersji Quadrifoglio wynosi on mniej niż 3 KM/kg).
Do bardziej wyrafinowanych rozwiązań zastosowanych w nowej Giulii należy zintegrowany system hamulcowy (Integrated Braking System IBS) znacznie redukujący drogę hamowania oraz aktywne zawieszenie.
REKLAMA
Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC
Wyłącznie w wersji Quadrifoglio, zastosowano technologię Torque Vectoring, gdzie występuje rozdzielenie momentu na dwa koła osi tylne oraz system Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy dużych prędkościach.
Zobacz też: Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem
Alfa Romeo Giulia QV - nawet 510 KM
Na Salonie Samochodowym w Genewie wystawiono różne konfiguracje modelu. Poziom wyposażenia Giulia Super zaprezentowano z silnikiem wysokoprężnym 2.2 JTDM o mocy 180 KM i silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 200 KM natomiast wersję Quadrifoglio z najmocniejszą jednostką silnikową 2.9 V6 Bi Turbo o mocy aż 510 KM.
Wersja Giulia Super wyróżnia się wysoką jakością wnętrza: siedzenia foteli oraz deskę rozdzielczą pokryto luksusową skórą połączoną z dodatkami w naturalnym drewnie. Auto ma zaintalowane felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 18" oraz takie rozwiązania techniczne, jak nowy system infotainment Connect 3D Nav 8.8" oraz sportową kierownicę z przyciskami sterowania.
Źródło: Alfa Romeo
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.