REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Toyota Avensis Touring Sports - którą wersję wybrać?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Jaki silnik i którą wersję wyposażeniową nowej Toyoty Avensis Touring Sports wybrać? W naszym poradniku zakupowym opisujemy wersje silnikowe i wyposażnia oraz podpowiadamy, który zestaw jest optymalny.

Toyota Avensis Touring Sports – jaki silnik wybrać?

Gama napędowa nowej Toyoty Avensis Touring Sports liczy pięć jednostek napędowych. Trzy benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

REKLAMA

Jednostki benzynowe

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek zasilanych benzyną jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 132 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr./min. Według danych producenta rozpędza Avensisa od 0 do 100 km/h w 10,6 s, do maksymalnej prędkości 195 km/h. Zużycie paliwa według danych katalogowych to 8 l na 100 km w mieście, 5,1 l/100 km w trasie oraz 6,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Więcej poradników kupującego znajdziesz tutaj

O 3 tys. zł droższy (cena od 95 900 zł) jest benzynowy silnik o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 147 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4000 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta jest w stanie rozpędzić Toyotę Avensis Touring Sports od 0 do 100 km/h w 9,7 s i napędzić auto do maksymalnej prędkości 200 km/h. Zgodnie z katalogiem 147 konny silnik w mieście zużywa 8,1 l benzyny na 100 km, w trasie - 4,9 l/100 km a w cyklu mieszanym - 6,1 l na 100 km. Dokładając 5 tys. zł można doposażyć tę wersję silnikową Avansisa w automatyczną, siedmiobiegową przekładnię Multidrive S. Oprócz podniesienia komfortu użytkowania wybór automatycznej przekładni poskutkuje nieznacznym obniżeniem zużycia paliwa (o 0,1 l na 100 km) i pogorszeniem dynamiki rozpędzania (strata 1 s w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w stosunku do wersji z manualną przekładnią).

Zobacz też: Lifting Toyoty Corolli - nowa wersja od lipca!

Najdroższą i najmocniejszą dostępną jednostką benzynową jest silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 152 KM i maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min. jednostka standardowo współpracuje z automatyczną, siedmiobiegową przekładnią Multidrive S. Według informacji producenta 152 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak czytamy w danych katalogowych, w ruchu miejskim silnik zużywa 8,5 l benzyny na 100 km, 5 l/100 km podczas jazdy w trasie i 6,3 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Żeby stać się właścicielem Aurisa Touring Sports napędzanego przez opisywany silnik należy wydać aż o 11 tys. zł więcej niż w przypadku podstawowej jednostki o pojemności 1,6 l. Przy czym 152 konny silnik jest dostępny dopiero od środkowej wersji wyposażeniowej co dodatkowo podnosi koszt zakupu. Żeby stać się jego właścicielem trzeba wydać minimum 113 900 zł.

Zobacz też: Toyota Verso 2016

Jednostki wysokoprężne

REKLAMA

Podstawowym źródłem napędu wśród jednostek wysokoprężnych jest silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 112 KM oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie do 1750 do 2250 obr./min. Według danych producenta 112 konny Avensis Touring Sports rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. Ponadto zużywa 5,1 l oleju napędowego na 100 km w ruchu miejskim, 3,7 l/100 km poza miastem i 4,2 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Niestety jest aż o 16 tys. zł droższy od podstawowego silnika benzynowego. Ceny Toyoty Avensis Touring Sports z opisywaną jednostką napędową startują od 108 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za auto w najuboższej wersji wyposażeniowej Active.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Drugą dostępną wysokoprężną jednostką napędową jest silnik 2.0 D-4D rozwijający moc maksymalną 143 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Według danych katalogowych 143 konny Avensis kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

Jak podaje producent, zużycie paliwa w ruchu miejskim to w przypadku dwulitrowego silnika Diesla - 5,7 l na 100 km w ruchu miejskim, 4 l /100 km w trasie oraz 4,6 l na 100 km w cyklu mieszanym. Żeby stać się właścicielem egzemplarza napędzanego opisywanym silnikiem trzeba wydać minimum 125 900 zł. Oznacza to, że dwulitrowy silnik Diesla jest droższy aż o 23 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej.

Przeczytaj test Toyoty Avensis Touring Sports 2.0 D-4D

Zobacz też: Test Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69 KM

Który silnik wybrać?

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do osiągów warto skłonić się ku zakupowi wersji z benzynowym silnikiem 1,8 l z manualną przekładnią. Zakup wersji wysokoprężnej ma sens tylko w przypadku, gdy nabywca pokonuje rocznie bardzo dużo kilometrów (powyżej 40 tys. km rocznie). W takim przypadku można rozważyć zakup wersji dwulitrowej silnika D-4D, która świetnie sprawdzi się podczas podróży w trasie, także z pełnym obciążeniem.

Zobacz też: Nowa Toyota Prius 4 generacji: wydajniejsza i bardziej oszczędna

Toyota Avensis Touring Sports - wersje wyposażenia

Toyota Avensis Touring Sports jest dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych – Active, Premium oraz Prestige. Wybór której jest optymalny?

W skład wyposażenia standardowego podstawowej wersji Active wchodzą m.in.:

Pre-Collision System (układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia), przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, boczne kurtyny powietrzne, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu (Hill Start Assist), światła stopu oraz światła do jazdy dziennej LED, przednie lampy przeciwmgielne, elektryczny hamulec postojowy (EPB), mocowania ISOFIX, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, klimatyzacja manualna, skórzana kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą Nappa oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczna regulacja szyb przednich, gniazdo Aux-In i USB, system audio CD, MP3, WMA, Bluetooth, 6 głośników i… stalowe felgi o średnicy 16 cali (obręcze ze stopów lekkich w tym samym rozmiarze można dokupić za 2000 zł).

Zobacz też: Test Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT

Wersja Premium jest droższa od Active o 10 tys. zł. Oprócz bogatszej listy wyposażenia, nabywca wykupuje dostęp do dużo obszerniejszej listy wyposażenia opcjonalnego. Wersja Premium jest bogatsza od Active m.in. o: Tempomat, szesnastocalowe lub siedemnastocalowe (w zależności od wersji silnikowej) obręcze ze stopów lekkich, Lane Departure Alert (układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu), Road Sign Assist (układ rozpoznawania znaków drogowych), automatyczne światła drogowe, czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki), czujnik zmierzchu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, otwór w oparciu tylnej kanapy do przewożenia długich przedmiotów, kamerę cofania (widok na ekranie 8"), system multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 8", MP3, WMA, Bluetooth, 6 głośników, czy kolorowy wyświetlacz między zegarami.

Zobacz też: Test Toyota Yaris 1,33 Dynamic

REKLAMA

Dokładając kolejne 10 tys. zł (czyli 20 tys. zł w stosunku do wersji Active) można stać się nabywcą wersji Prestige, która jest dodatkowo wyposażona m.in. w: siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, przyciemniane tylne szyby, szklany dach panoramiczny z elektryczną roletą, system „Inteligentny kluczyk” (otwieranie i uruchamianie samochodu

bez użycia kluczyka), szyny i 4 uchwyty do mocowania ładunku w bagażniku, podgrzewane fotele przednie, podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, spryskiwacze reflektorów, adaptacyjne (skrętne) reflektory przednie w technologii Pure LED, system „Inteligentny kluczyk”(bezkluczykowe otwieranie/zamykanie i uruchamianie pojazdu), podgrzewane fotele przednie i podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby, skórzane siedzenia (czarne), elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawienia fotela kierowcy, system multimedialny Toyota Touch 2, dotykowy ekran 8", MP3, WMA, Bluetooth, 10 głośników, radio cyfrowe DAB, nawigację Toyota Touch 2 & Go Plus.

Zobacz też: Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Którą wersję wyposażeniową wybrać?

Najtańsza odmiana Active nie daje dużych możliwości doposażenia pojazdu – dla przykładu - wyklucza możliwość dokupienia tylnych czujników parkowania. Można je dokupić dopiero od wersji Premium. W przypadku odmiany Active nabywcy mają możliwość wykupienia za 1500 zł jedynie przednich czujników parkowania. Dobrze, że producent przewidział możliwość dokupienia do wersji Active tempomatu (990 zł). Niemniej podstawowa wersja pozostaje propozycją dla wyjątkowo oszczędnych klientów. Wersja Prestige jest z kolei przeznaczona dla najbardziej wymagających (m.in. tylko ta odmiana jest wyposażona w adaptacyjne reflektory skrętne LED). Dlatego biorąc pod uwagę koszt zakupu oraz rozbudowaną listę dodatkowych opcji optymalnym wyborem jest wersja Premium, którą można skonfigurować wedle uznania.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA