Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD / Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie / Kuba Brzeziński / Infor

Ten rodzinny SUV wygląda jak transformers, ma lakier typu kameleon, a do tego... napęd elektryczny. To nie jest kolejne, nudne auto do jazdy na co dzień. Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE jest zaskakujący. Zaskakuje na plus.

rozwiń >

O stylizacji Nissana Ariya nie będę pisać zbyt wiele. Nie dlatego, że auto jest nieciekawe. Bo ciekawe bez wątpienia jest. Powód jest inny. Chodzi o to, że o bryle miałem okazję powiedzieć już parę słów przy okazji mojego poprzedniego testu. Ariyą już jeździłem. Tyle że w wydaniu przednionapędowym. Link do materiału zamieszczam poniżej.

Nissana Ariya z lakierem aurora jest codziennie inny!

O designie nie napiszę zbyt wiele. To nie znaczy jednak, że nie napiszę nic. Opowiem wam bowiem o wyjątkowym lakierze. Barwa została nazwana zielony aurora. Jej wybór oznacza dopłatę wynoszącą 4000 zł. Ta opcja jest jednak warta każdej złotówki z tej kwoty. Bo za sprawą takiego wydatku możecie codziennie jeździć innym autem. Raz widziałem na parkingu auto w kolorze butelkowej zieleni, raz głębokiego fioletu, raz eleganckiego brązu, raz stonowanej czerni, a raz granatu. Lakier był nieprzewidywalny i robił niesamowite wrażenie.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Jeszcze większe wrażenie robi jednak kabina pasażerska. Nadal byłem pod wrażeniem ilości przestrzeni w tym wnętrzu. Rozstaw osi tego auta sięga 2775 mm. To nieznacznie mniej od wyniku osiąganego przez Passata B8. A do tego kierowca może korzystać z 10,8-calowego ekranu przeziernego, Amazon Alexa Auto czy serii dotykowych przycisków z haptycznym potwierdzeniem uruchomienia funkcji. Zmyślne i nowoczesne! Niewątpliwym plusem Nissana jest też jakość wykończenia. Choć to akurat stanowi niewątpliwy plus także Qashqaia czy X-Traila. Nissan to dziś takie małe premium.

Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM to hot-hatch w ciele elektrycznego SUV-a

Miałem okazję testować Nissana Ariyę. Poprzednio jeździłem jednak wersją z jedną osią pędną. W tym przypadku przed redakcją stanął SUV dysponujący napędem e-4ORCE. To na początek oznacza dwa silniki elektryczne – każdy zajmuje się napędzaniem jednej osi. Dodatkowo po zsumowaniu ich potencjału, kierowca otrzymuje 306 koni mechanicznych. A to nadal nie koniec dobrych informacji. Jeszcze lepsza dotyczy momentu obrotowego. To 300 Nm na przedzie plus 300 Nm na tyle.

Wniosek może być jeden. Nissana Ariya e-4ORCE jest naprawdę szybki. Rodzinny, elektryczny SUV przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sek. To czas aż o 0,5 sek. lepszy od tego, który może osiągnąć np. kierowca nowego Golfa GTI. Nissan dosłownie wystrzeliwuje podczas startu spod świateł. I co ciekawe, nie traci zapału do przyspieszania także podczas jazdy w trasie. Dynamiczne wyprzedzenie TIR-a nie stanowi dla niego żadnego problemu.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Nissan e-4ORCE, czyli elektrycznej trakcji nigdy za wiele

Motory elektryczne zastosowane w Ariy`i e-4ORCE mają moment obrotowy dostępny na zasadzie włącznika. Kierowca wciska gaz i w tym momencie ujawnia się nawet 600 Nm. Przed testem mocno interesowało mnie to, czy tak duża siła nie oznacza problemów z ruszeniem z miejsca. Pamiętam przeszło 200-konnego Leafa, którym nie dało się ruszyć na pasach. Koła zamiast transferować napęd, ślizgały się po wymalowanej powierzchni. Ariya jest jednak absolutnie wolna od tego efektu. Nawet jak któreś z kół ulegnie poślizgowi, komputer z miejsca reaguje. Przyhamowuje koło i przywraca pełną trakcję. To zasługa czteronapędu e-4ORCE.

Układ czterech kół pędnych jest sterowany przez inteligentny komputer. Komputer, który potwierdził swoje możliwości podczas prezentacji Nissana X-Trail. Byłem zdumiony co ten napęd elektryczny (jednak w X-Trailu uzupełniony spalinowym generatorem) potrafi poza utwardzonymi szlakami. Ten samochód w piachu czy na śliskich podjazdach był nie do zatrzymania. Na dowód dodaję poniżej link do relacji z jazdy tym autem.

Ariya, choć wyłącznie elektryczna, zachowuje się na drodze identycznie jak X-Trail. I to stanowi świetną informację dla kierowcy. Nie musi się bać o trakcję nawet w trudnych warunkach drogowych. A dodatkowo ten samochód nie prowadzi się jak 2-tonowy SUV. Nie jest ociężały i niezdarny. Kierowca ma raczej wrażenie, jakby prowadził naprawdę zwinnego hatchbacka segmentu C. Zwinnego, choć średnio zwrotnego.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile "spala" Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Ariya jest samochodem w stu procentach elektrycznym. Kluczową kwestią w tym przypadku jest zatem "spalanie". Ile prądu potrzebuje SUV Nissana na pokonanie 100 km? W czasie testu poruszałem się w cyklu mieszanym. Komputer mówił o zapotrzebowaniu na energię na poziomie nieco ponad 21 kWh. I wynik wydaje się naprawdę dobry. Po pierwsze dlatego, że mówimy o blisko 2-tonowym aucie. Po drugie dlatego, że podobne wskazania uzyskiwałem w dużo mniejszych, elektrycznych SUV-ach miejskich. Po trzecie dlatego, że oznacza zasięg na baterii wynoszący przeszło 400 km. I to realne 400 km. W Ariyi po pokonaniu 2 km z zasięgu spadają bowiem 2 km, a nie 4 czy 5. Auto świetnie potrafi ocenić potencjał swojego układu napędowego.

Nissan oczywiście twierdzi, że Ariya 87 kWh e-4ORCE może pokonać nawet 515 km na jednym ładowaniu. Nie wiem, czy taki wynik da się osiągnąć. Wiem natomiast, że spokojnie dałoby się do niego zbliżyć. Ale nie zimą i nie przy moim trybie eksploatacji. Samochód parkowałem na dworze. To oznacza, że dość mocno pracować musiał system nagrzewania baterii. Pewnie "pożerał" spore ilości prądu. Latem wskazanie byłoby dużo lepsze.

Co z ładowaniem? Laminowany akumulator litowo-jonowy może pobierać prąd z mocą do 130 kW. Przy maksymalnym obciążeniu uzupełnianie zapasów prądu od 20 do 80 proc. potrwa tylko pół godziny. Wallbox o mocy 22 kW doładuje Ariyę 87 kWh do pełna w 5 godz. Ładowarka 7,4 kW potrzebuje już 13,5 godz., a klasyczne gniazdko nawet 36 godz.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile kosztuje Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Duży SUV, mocny silnik elektryczny, a do tego bogate wyposażenia. Do testu otrzymałem Nissana Ariyę w wersji Evolve. To oznacza m.in. standardowe adaptacyjne reflektory LED-owe, panoramiczny dach, ładowarkę indukcyjną, system BOSE z 10-głośnikami, elektryczną regulację foteli, tapicerkę z alkantary, 20-calowe felgi czy nawet podgrzewaną kierownicę i przednią szybę. A taka lista musi swoje kosztować. Za auto trzeba dziś zapłacić w salonie sprzedaży 296 900 zł.

Czy Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM Evolve jest drogi? Na tle elektryków z pewnością nie. Podobną cenę ma Volkswagen ID.5 GTX. Droższa z kolei okazuje się Skoda Enyaq Coupé RS. Co z autami spalinowymi? Do niedawna większe pieniądze trzeba było zapłacić za wychodzącego właśnie z produkcji, 300-konnego Tiguana R.

Tak na marginesie, Nissan daje na Ariyę 5 lat gwarancji ograniczone przebiegiem na poziomie 100 tys. km. Gwarancja na pojemność baterii to natomiast 8 lat lub 160 tys. km.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – podsumowanie:

Leaf miał być spartański. Ariya stanowi całkowicie inną bajkę motoryzacyjną. Wygląda bardziej jak koncept, niż wersja produkcyjna. Oferuje przestronne i świetnie wykonane wnętrze, a do tego ma mocno dopracowany trakcyjnie układ napędowy. Nissan jest też przewidywalny. Wskazanie zasięgu nie jest chwilową zachcianką komputera, a realną wskazówką dla kierowcy. To wszystko sprawia, że Ariya staje się nie tylko jednym z lepszych elektryków dostępnych obecnie na rynku. To po prostu godny uwagi samochód rodzinny na miarę XXI wieku.

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 306 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przód) + 300 Nm (tył)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,3 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 405 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 515 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 221 900 zł

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Moto
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
11 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia
10 maja 2024

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego
10 maja 2024

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa
10 maja 2024

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego
09 maja 2024

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek
08 maja 2024

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane
08 maja 2024

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte
07 maja 2024

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

pokaż więcej
Proszę czekać...