Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione / Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi / Kuba Brzeziński / Infor

Alfa Romeo Stalvio przeszła lifting. I tak naprawdę jego najbardziej zasadniczymi elementami są nowe światła LED-owe z przodu i wersja Competizione. Co zmieniła ta modernizacja? To pytanie, które postawiłem przed tym testem.

rozwiń >

Alfa Romeo Stalvio po liftingu z nowymi LED-ami. Robią robotę!

Najbardziej zauważalnym elementem liftingu są nowe lampy. Trzy paski świetlne LED-ów do jazdy dziennej wyglądają efektownie. Są po włosku stylowe! I choć design w Alfie bez wątpienia odgrywa decydującą rolę, w tym przypadku liczą się jeszcze dwa fakty. Po pierwsze wreszcie kupujący dostaje adaptacyjne reflektory z matrycą full LED Matrix. Do tej pory Stelvio miało ksenony... To było jakieś nieporozumienie. Po drugie wreszcie SUV Alfy ma światła, które podczas jazdy nocą nie oślepiają wszystkich kierujących jadących z przeciwnego kierunku jazdy. Poprzednie lampy świeciły zdecydowanie zbyt wysoko.

Pomijając nowe lampy, Stelvio po liftingu otrzymało też zmieniony kształt zderzaków. Pojawił się także nowy wzorek kratki grilla. Wnętrze? Tu inżynierowie jeszcze mniej się napracowali. Bo główną nowością są wirtualne zegary, w których można wybrać wyskalowanie prędkościomierza i obrotomierza w stylu retro.

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Napęd Stelvio FL. Świetne znane 2.0, 280 KM i napęd na cztery koła

Paleta silnikowa? Nie, tu również Włosi nie mieli czasu na szerzej zakrojone prace. W związku z tym... nie zmienili nic. Dosłownie! Komu by to jednak przeszkadzało, skoro w testowej Alfie miałem do dyspozycji jednostkę iście competizione. SUV-a napędzał benzyniak o pojemności 2 litrów i o mocy na poziomie 280 koni mechanicznych. Moc jest dostępna dość wysoko. Dopiero przy 5250 obr./min. Całe szczęście niedługo po starcie – a więc w okoli 2250 obr./min. – ujawnia się maksymalny moment obrotowy. A ten wynosi już 400 Nm. Taka wartość brzmi dobrze. Warto jednak pamiętać, że Stelvio nie należy do wagi piórkowej...

Sam samochód waży blisko 1700 kg. To sporo. Alfa Romeo ma jednak wyjątkowo "lekkie nogi". Bo tej masy podczas jazdy autem nie czuć. Nie czuć jej też w czasie przyspieszania. W efekcie Stelvio Competizione może przyspieszyć do 100 km/h już w 5,7 sekundy. To wynik, który zaskoczy nie tylko osobę pierwszy raz jadącą Alfą. To wynik, który zaskoczy także innych kierowców stojących przed światłami. I co ważne, SUV poza miastem wcale nie traci zapału do przyspieszania. Pozwala na wyprzedzenie TIR-a ze sporym marginesem. Daje też możliwość swobodnego okupowania lewego pasa na autostradzie.

Tabletka technologiczna? Doładowany silnik 4-cylindrowy korzysta z wtrysku bezpośredniego. W skrócie, LPG w jego przypadku nie jest dobrym pomysłem. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem systemu Q4. To stały napęd, w którym "preferowana" jest oś tylna. Układ mimo wszystko umie płynnie i zmiennie rozdzielać moment obrotowy za sprawą mechanizmu różnicowego Torsen. Przekładnia jest oczywiście automatyczna. Posiada osiem biegów. Ich zmianą kierowca może sterować za pomocą aluminiowych i po prostu absurdalnie wielkich łopatek przy kierownicy.

Ile paliwa spala Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4?

W świecie Alfy Romeo 2.0 Turbo Q4 wszystko byłoby idealne. Niestety z czasem kierowca na tyle rozgryzie meandry sterowania wirtualnym kokpitem (choć nie jest to łatwe!), że dojdzie do pola pokazującego średnie spalanie. No właśnie... Testowałem SUV-a w cyklu mocno pozamiejskim. Nazwijmy go mimo wszystko mieszanym. Podczas takiej jazdy samochód określał swój apetyt na benzynę na poziomie 9,5 litra. Sporo – powiecie? Moim zdaniem to dużo więcej niż sporo. Z drugiej strony musicie zdać sobie sprawę z jednego. Dynamiczny, mocy i ciężki SUV z silnikiem benzynowym nie może jeździć na kropelce. Musi swoje "wypić". To smutne, ale prawdziwe. I to nawet w eko-czasach.

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Ile kosztuje Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione?

Alfa Romeo bardzo mocno pretenduje do segmentu premium. Tyle że o ile Audi, BMW czy Mercedes siedzą już w pokoju, Alfa niestety cały czas czeka w przedpokoju na dostawienie kolejnego miejsca przy stole. Włoski tupet nie przeszkadza jednak twórcom z Turynu w bezpardonowym kształtowaniu cennika. Stelvio nie da się kupić taniej niż za 249 tys. zł. Ten konkretny egzemplarz zostanie natomiast wyceniony na 335 100 zł. A za taką kwotę spokojnie można już poszaleć nawet podczas konfigurowania Audi Q5 czy BMW X3.

Jak bardzo nie chciałbym być zwolennikiem Audi i BMW, muszę zauważyć że auta te górują nad Alfa na polu jakości czy technologii. Z drugiej strony na wyposażenie Stelvio Competizione wcale narzekać nie można. Wersja specjalna ma praktycznie wszystko! 900-watowy system audio Harman Kardon, dwa ekrany, w tym 12,3-calowy zamiast zegarów, matrixowe światła, pakiet systemów asystujących, ogromną panoramę, 21-calowe felgi i skórzaną tapicerkę.

Przykład

Ciekawostka? Alfa Romeo dodaje do swoich aut 5-letnią gwarancję. Ta jest obwarowana limitem przebiegu oszacowanym na 200 tys. km. To chyba najlepsza oferta gwarancyjna w tym segmencie rynku.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione – podsumowanie:

Powracają jednak jeszcze na chwilę do ceny. Czy 335 tys. zł za SUV-a, który jest prawie premium to dużo? Bez wątpienia tak. Pamiętajcie jednak o tym, że Alfa Romeo daje wam w pakiecie potężną zaletę. Ten samochód jest jakiś. Czasami może was drażnić i tak, jest dużo bardziej analogowy od konkurentów. To jednak złodziej serc. Polubicie go, będzie się wam nim świetnie jeździło, prowadzi się jak marzenie, a do tego wygląda obłędnie. I co najważniejsze, nie jest tak zimny czy sterylny jak segmentowi konkurenci. Q5 czy X3 możecie jeździć latami. Ale gdy sprzedacie to auto, nigdy nie pomyślicie że zmiana mogła być błędem.

Gdy jednak kupicie i po jakimś czasie sprzedacie Stelvio, zawsze na widok tego SUV-a zakręci się wam sentymentalna łezka w oku. Mi taka właśnie się kręci na widok zdjęć, które dodaję do tego materiału. A przecież jeździłem Alfą tylko tydzień... I tak, lifting w tym przypadku (może poza LED-ami) nie ma większego znaczenia. Szczególnie że Włosi nie popełnili największego błędu. Nie zabili w Stelvio charakteru.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, bezpośredni wtrysk, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 280 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 64 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Długość: 4687 mm
  • Szerokość: 1903 mm
  • Wysokość: 1671 mm
  • Rozstaw osi: 2818 mm
  • Pojemność bagażnika: 525/1600 litrów
  • Masa własna: 1660 kg
  • Cena: od 259 000 zł

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Moto
Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać
15 maja 2024

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych
15 maja 2024

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne
14 maja 2024

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?
14 maja 2024

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
13 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

pokaż więcej
Proszę czekać...