REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Studenci za kierownicą - typowe błędy i wykroczenia

Subskrybuj nas na Youtube
Ford Driving Skills for Life
Ford Driving Skills for Life
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Rozmawianie przez telefon czy przekraczanie prędkości to jedne z najczęstszych wykroczeń studentów prowadzących samochody. Czy można wyeliminować negatywne zachowania wśród najmłodszych kierowców?

Jakimi kierowcami są studenci?

Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Forda wynika, że wielu studentów prowadzi swoje samochody rozmawiając w tym czasie przez telefon komórkowy, podczas gdy większość z nich przekracza dozwoloną prędkość, a niektórzy wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu.Badania dowodzą, że wypadki samochodowe są główną przyczyną zgonów wśród młodych osób, a w Europie osoby te są średnio niemal dwukrotnie bardziej narażone na udział w śmiertelnym wypadku drogowym*.

REKLAMA

REKLAMA

Aż 43 procent ankietowanych studentów przyznało się do wysyłania wiadomości tekstowych, 38 procent do przeglądania aplikacji, a 36 procent do odbierania połączeń telefonicznych w trakcie prowadzenia auta.

Fotolia

43 procent ankietowanych przyznało się do wysyłania wiadomości tekstowych, 38 procent do przeglądania aplikacji, a 36 procent do odbierania połączeń telefonicznych. Ponadto, 60 procent osób biorących udział w badaniu przekracza dozwoloną prędkość, a 13 procent prowadzi pod wpływem alkoholu. Dla porównania, spośród osób, które zakończyły edukację szkolną w wieku 18 lat, 45 procent przyznaje się do przekraczania prędkości na drodze, 9 procent prowadzi pod wpływem alkoholu, a 41 procent korzysta ze smartfonów podczas jazdy.

Zobacz też: Ford Driving Skills for Life w Polsce!

„Dostanie się na studia to duże osiągnięcie. To właśnie podczas studiów poznajemy najbliższych przyjaciół. Chcemy dopilnować, aby te przyjaźnie trwały przez całe życie i aby ci młodzi ludzie mogli kiedyś z dumą wspominać moment, w którym odebrali dyplom ukończenia studiów,” powiedział Jim Graham, manager, Ford DSFL. „Ważne, aby studenci i wszystkie młode osoby uświadomiły sobie przerażające konsekwencje dla nich samych i dla innych, jakie wynikają z nierozważnego prowadzenia samochodu.

REKLAMA

Ford Driving Skills for Life dotarł także do Polski!

Ford

Ford

Studia są wymagające pod kątem akademickim i w obszarze stosunków międzyludzkich, przy czym ankieta wykazała, że wielu studentów lubi też ryzykować podczas jazdy samochodem. Spośród przebadanych:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 48 procent przyznało, że poprowadziłoby samochód z nadmiarem pasażerów
  • 75 procent wsiadłoby za kierownicę po nieprzespanej nocy
  • 28 procent wsiadłoby do samochodu z kierowcą, który pił alkohol

W ujęciu ogólnym, 30 procent studentów przyznało, że brało udział w wypadku, natomiast w przypadku osób, które zakończyły edukację szkolną w wieku 18 lat było to 25 procent.

Zobacz też: Jak edukować młodych kierowców by jeździli bezpieczniej?

Z ankiety wynika, że studenci z Włoch najczęściej korzystają z telefonów podczas jazdy (49 procent), młode osoby z Niemiec najczęściej przekraczają dozwoloną prędkość (70 procent), a studenci z Francji i Hiszpanii są najbardziej podatni na jazdę po spożyciu alkoholu (18 procent).

Program Ford Driving Skills for Life ruszył w Stanach Zjednoczonych 13 lat temu, a obecnie jest również realizowany w Europie w takich państwach, jak Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Rumunia, Rosja, Hiszpania, Turcja i Wielka Brytania. Eksperci Forda prowadzą zajęcia z zakresu rozpoznawania zagrożeń na drodze, prowadzenia samochodu oraz utrzymywania bezpiecznej prędkości i odległości. W programie zawarto również blok związany z niebezpieczeństwem wynikającym z jazdy pod wpływem alkoholu oraz jazdy pod wpływem narkotyków, a także z robienia zdjęć typu „selfie” - z ankiety przeprowadzonej przez Forda w roku 2014 wynika bowiem, że 1 na 4 młodych kierowców robi sobie takie zdjęcia podczas jazdy.

Zobacz też: Poradnik dla początkującego kierowcy

*W ramach programu Ford Driving Skills for Life (DSFL), Ford oferuje bezpłatne szkolenia młodym osobom. Do końca 2016 roku zostanie wyszkolonych ponad 20 000 kierowców z 13 państw europejskich.

Źródło: materiały prasowe Ford

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA