REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Superb I: demontaż schowka i dmuchawy

Robert Kuśpiel
Demontaż schowka i dmuchawy w Skodzie Superb I. fot. Skoda
Demontaż schowka i dmuchawy w Skodzie Superb I. fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować schowek pasażera i znajdującą się za nim dmuchawę. Porada ta dotyczy modelu Superb pierwszej generacji. Cała operacja nie jest trudna i nie wymaga wielu narzędzi.

Do demontażu będą nam potrzebne klucze Torx, dokładnie dwa rodzaje:
• Torx T10
• Torx T20

REKLAMA

Oczywiście, jeśli nie mamy takich kluczy, najlepiej zakupić cały komplet. Przydatność kluczy Torx w wielu autach jest nieoceniona. Naszym celem jest demontaż dmuchawy. Oczywiście nie odbędzie się to, bez demontażu schowka. Jeśli chodzi o samą dmuchawę mamy do wyboru dwa warianty. Montaż nowej dmuchawy albo wyczyszczenie starej. Jeżeli wybierzemy drugą opcję nie mamy gwarancji, że pozbędziemy się problemu z dmuchawą, jednak warto spróbować. Znane są przypadki, gdzie pomagało zwyczajne przeczyszczenie.

Zobacz również: Czy warto czyścić chłodnicę powietrza?

REKLAMA

Pracę zaczynamy od otwarcia schowka pasażera. Zobaczymy tam, 5 śrub, które musimy odkręcić. Przykręcone są na klucz Torx T20. Na dole znajdują się 4 śruby, które również musimy odkręcić. 2 znajdują się po lewej stronie i kolejne 2 po prawej. Teraz możemy przystąpić do demontażu schowka. Zdecydowanym mocnym ruchem wyciągamy schowek do siebie. Robimy to, oczywiście z dużym wyczuciem, żeby niczego nie uszkodzić.

Pamiętamy, żeby wyjmować bardzo delikatnie, tak żeby niczego nie porysować. Odkładamy schowek na podłogę. Najwygodniej będzie odłączyć lampkę schowka. Przy każdym poruszeniu schowka będzie migała. Zaglądając w miejsce schowka zobaczymy dmuchawę. Przykręcona jest ona za pomocą 3 śrub T10. Dwie z tych śrub zobaczymy od razu. Trzecia jest nieco wyżej. Trzeba się dokładnie przyjrzeć, jest mało widoczna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odpinamy kostkę dmuchawy i możemy odkręcić trzymające ją śruby. Wyjmujemy dmuchawę i oceniamy jej stan. Jeżeli mamy nową, zobaczymy od razu różnicę. Oczywiście, jeśli zdecydowaliśmy się na wyczyszczenie naszej, robimy to bardzo dokładnie. Przed montażem warto wyczyścić miejsce montażu dmuchawy.

Zobacz również: Jak bezpiecznie wykonywać prace pod samochodem?

Uważaj na różne wtyczki występujące w dmuchawach.

Zdarza się, że zamienniki mają inne wtyczki na dmuchawie, niż oryginał. Dlatego przed zakupem, warto przyjrzeć się naszej oryginalnej wtyczce. Warto również sprawdzić, w jakich modelach występowała taka sama dmuchawa jak w naszej Skodzie. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przykręcamy solidnie wszystkie śruby trzymające dmuchawę. Montując schowek, wkładamy go delikatnie, żeby niczego nie porysować. Na koniec sprawdzamy działanie naszej dmuchawy po wyczyszczeniu lub wymianie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA