Jak często wymieniać łożyska alternatora?
REKLAMA
REKLAMA
Wszyscy zgodzą się, że osprzęt silnika pracuje w szczególnie trudnych warunkach. Codziennie jest nagrzewany do wysokich temperatur, gwałtownie schładzany wodą z kałuż i systematycznie brudzony kurzem. Nikt też nie dziwi się, że w takiej sytuacji z czasem ulega zużyciu, ale mało, kto zdaje sobie sprawę, że na „pierwszy ogień” idą łożyska. Jak się okazuje najwięcej strat ponosi łożysko alternatora.
REKLAMA
Zobacz również: Dlaczego olej podczas wymiany jest czarny?
Na dalszych miejscach pod względem częstotliwości wymiany plasują się łożyska kompresora klimatyzacji, łożyska wentylatora chłodnicy itp. Gwałtowne zatarcie, któregoś z łożysk nie powoduje wprawdzie zatrzymania samochodu, ale uniemożliwia kontynuowanie jazdy. W przeciwnym wypadku dochodzi do wyczerpania akumulatora, przegrzania silnika lub innych awarii niezwykle kosztownych w naprawach.
Jak dbać o łożysko alternatora?
Jeżeli to możliwe, co 20-30 tys. km należy je zdemontować, umyć w specjalnym płynie lub w benzynie, osuszyć, nasmarować i po zamontowaniu dokręcić tak, aby jednocześnie ustawić odpowiedni luz roboczy.
Zobacz również: Jak wymienić turbosprężarkę?
Przygotowując się do wymiany łożysk kół czy zawieszenia warto pamiętać, że w większości przypadków prawidłowe wykonanie naprawy jest niemożliwe bez wymiany zawleczek, śrub dociągających czy zabezpieczających a czasem także pierścieni uszczelniających.
REKLAMA
REKLAMA