REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Fabia 2: demontaż tunelu środkowego

Robert Kuśpiel
Demontaż tunelu środkowego w Skodzie Fabii 2.  fot. Skoda
Demontaż tunelu środkowego w Skodzie Fabii 2. fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż tunelu w Fabii nie jest trudny. Od razu możemy zdemontować osłonę hamulca ręcznego, czy też gałkę zmiany biegów. Z nami wykonasz to wszystko sam.

Co będzie potrzebne?
• Zestaw klucz Torx
• Klucz nastawny 20
• Płaski śrubokręt

REKLAMA

Zaczynamy od podstawki na kubeczki. Pod gumową podstawką znajdują się dwie śruby, które wykręcamy. Oczywiście używamy do tego klucza Torx. Teraz odkręcamy gałkę zmiany biegów. Za pomocą płaskiego śrubokręta podważamy ramkę dookoła mieszka.

Zobacz również: Jak wymienić chłodnicę?

Robimy to bardzo delikatnie, łatwo uszkodzić ramkę.

Podnosimy ramkę do góry, tak, żeby dostać się do plastikowego uchwytu gałki. Za pomocą klucza nastawnego przekręcamy go. Nie można odkręcać uchwytu przez mieszek. Możemy być pewni, że przetniemy skórę. Zdejmujemy całą gałkę razem z mieszkiem. Teraz odpinamy kostki od centralnego zamka i podgrzewanych siedzeń, o ile występują. Hamulec ręczny demontujemy w następujący sposób. Zaciągamy go najmocniej jak to tylko możliwe. Na dole znajduje się plastikowy ząbek, który podważamy śrubokrętem. Drugą ręką wyciągamy nakładkę ręcznego. Demontujemy zaślepkę przy ręcznym, po to, żeby móc swobodnie wyjąć tunel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak przygotować auto do długiego postoju?

Do wykręcenia pozostała nam ostatnia śruba. Jest ona na końcu tunelu w miejscu na jeden kubek. Tutaj również zdejmujemy gumową podkładkę i wykręcamy śrubę. Są wersje, które mają w tym miejscu popielniczkę. Unosimy tunel i odpinamy kostkę zapalniczki. Z przodu, po stronach kierowcy i pasażera znajdują się rzepy, które odpinamy. Jeżeli mamy podłokietnik, zdejmujemy osłonę plastikową i wykręcamy go kluczem 14. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA