Opel Omega B: awaria zamkniętego obiegu
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od wyjęcia schowka poprzez odkręcenie kluczem imbusowym trzech śrub w górnej ściance schowka. Następnie odchylamy do góry pokrywę poduszki powietrznej. Zobaczymy dwa wkręty, które odkręcamy - jeden po lewej, drugi po prawej stronie. Pozostają jeszcze dwa wkręty po bokach schowka, dostępne przy otwartej pokrywie schowka.
REKLAMA
Zobacz również: Jak poradzić sobie z parującymi szybami?
Wyjmujemy schowek i odłączamy przewody od oświetlenia, wraz z przewodem od klimatyzacji schowka. Zobaczymy wtedy okrągłą obudowę dmuchawy. Tuż za nią, z jej prawej strony, jest mechanizm, o którym mowa. Dźwigienkę trzeba wyjąć - w tym celu wystarczy podważyć ją śrubokrętem, ponieważ trzyma się ona na zatrzasku. W miejscy ułamanego bolca trzeba wywiercić otwór i wkleić śrubkę lub wkręt o średnicy 3-4mm, na który warto nałożyć plastikową koszulkę.
Istotna jest długość wkręta lub śruby, nie powinny one wystawać z dźwigienki więcej, niż z 7-8 mm.
Następnie wkładamy dźwigienkę na jej miejsce. Trzeba trafić w prowadnicę na klapie przełączającej obieg powietrza, a następnie nałożyć cięgno siłownika pneumatycznego na wklejoną śrubę lub wkręt. Jeżeli końcówka będzie chciała spadać z nowego bolca, należy zabezpieczyć jego koniec klejem. Pozostaje sprawdzić czy nasz mechanizm znowu działa i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
Zobacz również: Wymiana termostatu w Oplu Omega MV6.
REKLAMA
REKLAMA