Awaria szyberdachu w Oplu Omega B – jak to naprawić?
REKLAMA
REKLAMA
Rozpoczynamy od zdjęcia uchwytu pokrętła, ściągając je energicznie w dół. Teraz musimy, za pomocą płaskiego śrubokręta, podważyć oświetlenie kabinowe odpinając po drodze przewody elektryczne. Po wyjęciu lampki nasadowym kluczem 8mm odkręcamy osłonę napędu i sterownika szyberdachu. Zanim odepniemy wtyczki zasilania musimy odkręcić wkrętakiem krzyżowym dwie śrubki i jedną kluczem 8mm.
REKLAMA
Zobacz również: Wymiana łącznika stabilizatora – jak to zrobić w Oplu Astrze G.
Teraz, jeszcze przed odpięciem przewodów, możemy sprawdzić, co może być przyczyną awarii. Jeśli przełączając pokrętłem funkcję ustawienia dachu silniczek daje oznaki blokowania się, to znaczy, że przyczyną usterki jest sterownik. Awaria silniczka równałaby się braku reakcji. Zatem odczepiamy przewody i odkręcamy 2 śruby kluczem torx. Podważając śrubokrętem zdejmujemy pokrywę sterownika. Teraz mamy dostęp do trzeciej śruby torx, którą należy odkręcić i zdjąć talerzyk. Ów talerzyk jest magnesem z czujnikiem liczącym obroty silnika na podstawie impulsów przekazywanych podczas obracania się, do ustalenia pozycji szyberdachu. Następnie wyjmujemy całą płytkę z obudowy, zachowując szczególną ostrożność, ponieważ płytka połączona jest przewodami i taśmą. Naszym oczom ukaże się płytka rezystacyjna potencjometru, po którym przesuwają się styki pokrętła.
Zobacz też: Opel Omega B: awaria przełącznika kierunkowskazów
Za pomocą wacika i grafitu należy delikatnie, ale dokładnie przesmarować całą powierzchnię rezystancyjną.
Teraz należy uważnie i ostrożnie rozpocząć składanie wszystkich elementów. Po złożeniu mechanizm powinien zacząć prawidłowo działać, ponieważ jest to jedna z najczęstszych przyczyn usterki w tym modelu auta.
Zobacz również: Szyberdach, jak sprawdzić jego kondycję?
REKLAMA
REKLAMA