Mazda 323 IV: wymiana pompy paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Kiedy stwierdzimy, że mamy do wymianę pompę paliwa musimy podjąć decyzję czy naprawiamy naszą, kupujemy używaną czy nową. My proponujemy zakup nowej unikniemy wszelkich niespodzianek i dodatkowo mamy gwarancję. Używana pompa może być w znacznie gorszym stanie niż nasza. Zaczynamy od demontażu tylnego siedzenia. Zwalniamy dźwignię blokady z lewej i prawej strony i demontujemy siedzisko. Zaczynamy od demontażu czujnika poziomu paliwa, jest to element zespolony z pompą paliwa.
REKLAMA
Wyjmujemy wtyczkę z czujnika poziomu paliwa a następnie odkręcamy blaszaną pokrywkę w podłodze naszego auta. Wyjmujemy wtyczki przy górnej płycie uszczelniającej i odkręcamy śrubę mocującą kabel masowy. Następnie ściskamy za uszy opaski zaciskowe na podłączonych przewodach. Zdejmujemy je o odkręcamy 6 śrub gwiazdkowych znajdujących się na górnej płycie uszczelniającej.
Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
REKLAMA
Pompę wyjmujemy od dołu wraz z filtrem wstępnym. Przy montaży należy pamiętać, żeby użyć nowego pierścienia uszczelniającego. Zanim go zamontujemy musimy nawilżyć delikatnie paliwem. W celu montażu czujnika najpierw musimy zamontować jego pływak a następnie filtr wstępny a na końcu pompę. Przed jej całkowitym złożeniem proponujemy przeprowadzić próbę szczelności. Kiedy zamontujemy pompę i czujnik do przewodu głównego wdmuchujemy powietrze.
Jeżeli wyczuwamy, że przepływa przez pompę, oznacza to zakleszczenie się kulki zaworu przeciwzwrotnego. W takim wypadku należy potrząsnąć pompą i dokonać pomiaru jeszcze raz. Na końcu zwracamy uwagę, żeby docisnąć ją do uchwytu, tak żeby odpowiedni przylegała. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wraz z wymianą pompy proponujemy wymienić filtr paliwa.
Zobacz też: Jak wymienić turbosprężarkę?
Na początku odkręcamy przewody paliwowe od filtru i zaciskamy, żeby nie wypływało paliwo. Odkręcamy śrubę znajdującą się przy uchwycie filtru i wyjmujemy go. Przechodzimy do montażu nowego. Należy zwrócić uwagę na jego odpowiednie umiejscowienie. Na dolnej części obudowy znajduje się króciec doprowadzający paliwo do zbiornika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności pamiętając, żeby dobrze wsunąć przewody.
Po skończonej pracy udajemy się na jazdę próbną i sprawdzamy czy silnik prawidłowo pracuje. Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie nie powinno być żadnych problemów.
REKLAMA
REKLAMA